• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • aLttjolajban
    Jomppelina skrev 2010-07-02 16:32:35 följande:
    Jag måste bara ge traderaköpare över lag en eloge. Majoriteten av alla gånger går det hur smidigt och bra som helst, och det är trevligt och roligt att göra affär. Blocket däremot, där stöter man på lite av varje...
    på blocket är det icke läsknniga oftast.
    jag har en vara ute som jag säljer BILLIGT.det ringde en gubbe som försökte pruta ner priset till skambud!
    Jag sa att jag går inte lägre och hänvisade vad andra tog för likdan vara på blocket.

jag ger inte bort dyra saker,satt pris gäller,dock får seriösa köpare lite billigare pris vid snabb affär
  • BetongMorsa

Hej, behöver lite hjälp.
    Har använt mig av prolistern för första gången idag och det funkade ju super en nackdel tycker jag e att man inte kan klistra in kopierad text, men men...

Jo nu e det så att jag läst här att man kan lägga in avslutstid nånstans så att alla auktioner inte slutar exakt samtidigt utan med ett par minuter emellan. Och jag hittar det inte så om nån vänlig själ ville hjälpa mig. Tack!

Tilda 050930 Nike 070828 Dante 100521
  • stockrosen
    BetongMorsa skrev 2010-07-02 20:26:16 följande:
    Hej, behöver lite hjälp.
    Har använt mig av prolistern för första gången idag och det funkade ju super en nackdel tycker jag e att man inte kan klistra in kopierad text, men men...

Jo nu e det så att jag läst här att man kan lägga in avslutstid nånstans så att alla auktioner inte slutar exakt samtidigt utan med ett par minuter emellan. Och jag hittar det inte så om nån vänlig själ ville hjälpa mig. Tack!
    Ang klippa och klistra. Suck vad jag retade mig på det MEN det går faktiskt. Om du tryckel på HTML text (eller vad det nu heter) Fliken bakom där du skriver................
  • Stina0
    Hej, behöver lite hjälp.

När du klickar på kanppen lägga upp auktioner så kommer den fråga hur många sekunder du vill ha mellan auktioner. Jag brukar välja 60 sek. Lycka till!
  • Stina0
    Hej, behöver lite hjälp.

Just ja! Ang klippa o klistra så markerar jag det jag vill kopiera, trycker in Ctrl och sen C. När du vill klistra in tar du Ctrl och V. Lycka till!
  • BetongMorsa

Åh tack snälla ni Stockrosen och Stina0 nu ska jag bara invänta så det blir avslut vid löning. Men skönt och ha allt fotat och packat och klart!

Tilda 050930 Nike 070828 Dante 100521
  • Moonis

Avslut imorgon, ligger hyfsat men hoppas det går upp mer. Tänkte lägga ut mer idag eller imorgon men vet inte om det är för tidigt med kläder till hösten. Går sånt bra nu?

• Pildi
    Moonis skrev 2010-07-03 15:15:45 följande:
    Avslut imorgon, ligger hyfsat men hoppas det går upp mer. Tänkte lägga ut mer idag eller imorgon men vet inte om det är för tidigt med kläder till hösten. Går sånt bra nu?
    Hej alla!
    Det går trögt på Tradera, undrar om man inte ta ett sommaruppehåll??
  • MariaJuj

Har också avslut i morgon, hade 6 auktioner idag som gick ut, alla blev bud men bara ett jag är nöjd med Tungan ute

Får se vad som händer med det som går ut i morgon Solig

Sikken underbar värme det varit idag, sååå varmt o lagom blåsigt Skrattande ikväll ska det bli jordgubbar Kyss

Svar på tråden Traderatråden nr 16