• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • Fins Mamma

vad stressad jag känner mig över att inte kunna lägga ut massa fina auktioner ;) får ta ett ryck nästa helg när jag kommer hem...   

har ngr med avslut idag men de mesta på torsdag : www.tradera.com/category/category.aspx&filtertype=&sortby=

~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Pixxi

Går tradera bra nu?? Vad går bra? Känns som många vill vara ute och har köpt färdigt sommarkläderna. Vinterkläder är lite tidigt. Eller tänker jag fel?

• Fins Mamma
    Pixxi skrev 2010-07-04 10:52:06 följande:
    Går tradera bra nu?? Vad går bra? Känns som många vill vara ute och har köpt färdigt sommarkläderna. Vinterkläder är lite tidigt. Eller tänker jag fel?
    går ltie trögt ja, fast många kompletterar sommarkläderna vad kag förstått...
    ~♥*♥~ Josefin~♥*♥~
  • Pixxi
    Finsmamma skrev 2010-07-04 11:00:12 följande:
    går ltie trögt ja, fast många kompletterar sommarkläderna vad kag förstått...
    Tack för svaret. Jag väntar lite tror jag Har mest velourbyxor o så och det känns lite mer höst. Det är nog fyndpris på velouren på tradera nu.. man kanske ska fynda lite själv istället
  • aLttjolajban

Kan man vägra köpa en vara när man har lagt ett bud?

Säljaren verkar vara rejält oseriös!

Enligt auktionen är symaskinen komplett,men efter mitt första mail framkom det att ingen handbok finns,samt har sömnsnurran saknas

Det frågade jag efter att budet var lagt.Rynkar på näsan

Jag mailade tradera att fråga säljaren om att få dra tillbaka budet då säljaren anger fel beskrivning!

Men säljaren svarar inteSkrikandes
    Jag har mailat 4 gånger om att få en bild på alla pressarfötter,inte en enda svar får man!

Väldigt oseriöst gjort av säljaren då denne inte svarar,samt påstår i auktionen att symaskinen är komplett trots att den INTE är det!

Hur gör man om man vinner budet och säljaren har ljugit i auktionen?Kan jag vägra köpa symaskinen då?

För texten i auktionen stämmer ju inte

• aLttjolajban
    MariaJuj skrev 2010-07-03 22:05:38 följande:
    Usch inte kul sitta fast i ett tåg i denna värme.

Mina avslut i morgon är varierande, en del har högre pris än vad jag betalade som nytt, alltid intressant när det händer, hoppas de betalar bara! Har två från auktioner som inte betalt eller ens hört av sig!! Så irriterande, man vill ju bli av med sakerna man lagt ut, utan att behöva jaga köparen Demon
    samma visa här.två avslut i förrgår och inget svar från köparna
  • x karin76
    aLttjolajban skrev 2010-07-04 15:51:24 följande:

Kan man vägra köpa en vara när man har lagt ett bud?

Säljaren verkar vara rejält oseriös!

Enligt auktionen är symaskinen komplett,men efter mitt första mail framkom det att ingen handbok finns,samt har sömnsnurran saknas

Det frågade jag efter att budet var lagt.Rynkar på näsan

Jag mailade tradera att fråga säljaren om att få dra tillbaka budet då säljaren anger fel beskrivning!

Men säljaren svarar inteSkrikandes
    Jag har mailat 4 gånger om att få en bild på alla pressarfötter,inte en enda svar får man!

Väldigt oseriöst gjort av säljaren då denne inte svarar,samt påstår i auktionen att symaskinen är komplett trots att den INTE är det!

Hur gör man om man vinner budet och säljaren har ljugit i auktionen?Kan jag vägra köpa symaskinen då?

För texten i auktionen stämmer ju inte

Egentligen ligger ju lagt bud, men om beskrivningen inte stämmer (det står att det ska vara med nånting som sen visar sig inte ingå efter att du mailat och frågat, då borde det ju inte vara nåt problem att ta bort ditt bud, det borde ju Tradera kunna hjälpa till med?
    ★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
  • x karin76

Vad tycker ni om den nya layouten man kan klicka och titta på förresten...? Tycker det är bra att bilden blir STOR och att övriga bilder hamnar "under" huvudbilden.. Men man blir lite snurrig, svårt att se besöksräknaren tydligt och enkelt t ex. Annars har jag inga större invändningar än så länge..

★ Jack 2007 ★ Cleo 2009 ★ www.tradera.com/auktioner/x_karin
Svar på tråden Traderatråden nr 16