• Smultronhjärta

Traderatråden nr 16

http://www.emerge.se/wp-content/tradera.gif

Tråden för oss som säljer och köper på Tradera

Här samlas vi och diskuterar allt rörande Tradera genom att ge tips,råd och lösa problem tillsammans. Det är tillåtet att länka till sina egna auktioner men det bör hållas på en lämplig nivå.
    Ett tips är att lägga in en direktlänk på din presentation här på FL så kan de som vill ändå se dina pågående auktioner
    {#lang_emotions_sunny}
    Om ett paket skickat som brev har försvunnit så kan en anmälan till pts göras
    e-tjanster.pts.se/Asb/ - man kan även ringa 08-6785500

Det finns en Facebookgrupp också
    www.facebook.com/group.php

Här finns en nicklista
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-47/b120819.html

När man säljer på Tradera kan man skicka grejer via Posten,via Schenker,DHL och Bussgods. Tradera har allt som oftast en samarbete med både Schenker och DHL vilket ger rabatterade priser.

Prolist är ett gratis verktyg som underlättar när man ska lägga ut många auktioner på gång. Finns att hämta och läsa mer om här
    www.tradera.com/help/QuestionsAndAnswers.aspx
    Väl mött!
    {#lang_emotions_flower}
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Max&Lova ♥ღ¸.?°¯)★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 15:07
    Portotabell inom Sverige
    www.posten.se/c/postguideLetterDom

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-21 21:31
    Det är inte längre tillåtet att göra reklam för sina egna auktioner i tråden, inte heller att ha en sidfot där man länkar till dem!
  • Svar på tråden Traderatråden nr 16
  • BetongMorsa

Mina auktioner går heelt ok, har avslut sön kväll länk i pressen för den som är intresserad.

Tilda 050930 Nike 070828 Dante 100521
  • Viktorsmamma
    BetongMorsa skrev 2010-07-23 08:20:06 följande:
    Mina auktioner går heelt ok, har avslut sön kväll länk i pressen för den som är intresserad.
    telefonen du säljer, är det bara 4MB minneskort? inte äns 2 låtar får ju  plats på den :S

annars hade ju den varit intressant. är påjakt efter en annan telefon
  • BetongMorsa
    Viktorsmamma skrev 2010-07-23 10:39:15 följande:
    telefonen du säljer, är det bara 4MB minneskort? inte äns 2 låtar får ju  plats på den :S

annars hade ju den varit intressant. är påjakt efter en annan telefon
    Haha nä nu har jag ju skrivit fel det ska ju va GB...kan man ens köpa 4MB-minneskort Obestämd
  • Viktorsmamma
    BetongMorsa skrev 2010-07-23 12:29:46 följande:
    Haha nä nu har jag ju skrivit fel det ska ju va GB...kan man ens köpa 4MB-minneskort Obestämd
    sen måste jag fråga en sak till, det står:
    "Inkl. laddkabel, nya hörlurar och USB-kabel. Hörlurar och instruktionsbok saknas tyvärr."

det står först att det ingår "nya hörlurar", sen att hörlurar saknas... Antar att de ingår nya hörlurar och orginalhörlurarna saknas?
  • aLttjolajban

Här var det lugnt

Passar på och puffar för mina avslut (maskrosdesign)

• BetongMorsa
    Viktorsmamma skrev 2010-07-23 16:45:45 följande:
    sen måste jag fråga en sak till, det står:
    "Inkl. laddkabel, nya hörlurar och USB-kabel. Hörlurar och instruktionsbok saknas tyvärr."

det står först att det ingår "nya hörlurar", sen att hörlurar saknas... Antar att de ingår nya hörlurar och orginalhörlurarna saknas?
    Ojojoj, nu vet jag varför ni inte budar hos nya Traderare
    jag la ju upp denna sväng i prolistern och när jag skrev i alla trodde jag inte att det fanns några. Men hittade på de i samma veva jag skulle ladda upp och hade nog inte läst igenom riktigt noga va jag skrivit innan originallurar ingår, sånna där pluppar. Nya i förpackning. Tack för att du påpekade ska inte va lika slarvig nästa sväng
  • Rokka Jill

jag är otålig, jag vet.. Men la ut min systemkamera (canon eos 400d) en gammal goding..

Anonnsen gick över förväntan!! över 2000:- la de som sista bud.

Bara någon minut innan annonsen gick ut.
    Vinnarmailet skickade jag tiominuter senare.. Nu har det nästan gått en hel dag utan mail eller så.

En dag är inte mycket, det är det inte.. Men jag tycker att annonsen gick "förbra"..
    Är rädd de ångrar sig..
    Är det någon mer som blir "orolig" när de ser att budaren lägger sista  minuten-bud och sen tar lite tid på sig?

• Mamma till Simon
    Rokka Jill skrev 2010-07-23 18:09:36 följande:

jag är otålig, jag vet.. Men la ut min systemkamera (canon eos 400d) en gammal goding..

Anonnsen gick över förväntan!! över 2000:- la de som sista bud.

Bara någon minut innan annonsen gick ut.
    Vinnarmailet skickade jag tiominuter senare.. Nu har det nästan gått en hel dag utan mail eller så.

En dag är inte mycket, det är det inte.. Men jag tycker att annonsen gick "förbra"..
    Är rädd de ångrar sig..
    Är det någon mer som blir "orolig" när de ser att budaren lägger sista  minuten-bud och sen tar lite tid på sig?

kanske bara väntar in löning innan de betalar
    Simon-Ludvig-Molly
Svar på tråden Traderatråden nr 16