• aglili

Traderatråden nr 16

Niinis skrev 2011-03-27 21:03:19 följande:
    kan fortfarande inte se några bilder! gud så irriterande Rynkar på näsan och jag som har sååå många annonser ute just nu!
    Jag har också haft det problemet till och från under helgen.
    HAde två avslut ikväll som inte gick bra,men det var inga guldkorn, så lite chansning...
  • aglili
    Annanym skrev 2011-03-31 06:31:39 följande:
    Jag hade en del kläder ute, med utrop för > 9 kr, men sedan efter några dagar när jag såg att det mesta blev osålt ändrade jag alla osålda till 9 kr för att (förhoppningsvis) slippa osålt-avgiften på 3 kr. Såg på min senaste räkning (dvs ännu ej fakturerad) att jag hade en massa osålt-avgifter för 3 kr. Känns onödigt att få det på "skräpsaker" jag lagt ut nu.
    Osåltavgiften baseras på det högsta utropspris du haft om man går in och ändrar, så tyvärr får du betala osåltavgift ändå.
  • aglili
    star67 skrev 2011-03-31 10:22:01 följande:
    jag har ca 30 auktioner men vet inte om jag ska lägga de nu eller ska vänta ett tag till, de är begagnad fina sommar klänningar skor m .m  mest stl 68, 86. hur går sommar kläder nu?? ni som har såld föra året viken tid gick de bättre??
    Ju mindre storlek desto närme inpå använding köper folk, det är min erfarenhet. Jag hade nog lagt ut 86 nu och väntat med 68.
  • aglili

Har köpt en jacka som enligt auktionsbesrkivningen var strl 110, men den var 116. Dessutom var den fläckig (ca 5-8 olika fläckar) vilket inte stod nämnt. Dock stod det inte heller att den var fläckfri. Visst borde jag då slippa betala returfrakten????

• aglili
    star67 skrev 2011-04-06 23:03:16 följande:
    nu hon har bad om ursäkt men hon tycker inte att varan värde pengerna, hon hatar denna märke säger hon. och hon säger att hon ska hänga den i gardroben o försöka glömma det.

vad ska jag svåra tycker ni??
    Viket märke är det? nyfiken
    Hon får väl sälja vidare..... Verkar ju vara en poppis vara, så det ska väl inte vara några problem.
  • aglili
    Hanniz skrev 2011-04-07 22:17:44 följande:
    Är det ngt speciellt man säljer via Facebook? Bara kläder?

Hur funkar det?
    Finns masa olika grupper. TEx pop-grupp, villervallagrupp, danskgrupp etc etc
  • aglili
    star67 skrev 2011-04-12 23:22:30 följande:
    jag har skrivit fel stl på en jacka o köpare vill skicka tillbaka ska jag stå för f´rakt fram o tillbaka?? den är 164 o jag skriv 170.Rynkar på näsan
    Tyvärr är det så att du ska stå för frakten då....
  • aglili
    star67 skrev 2011-04-12 23:47:05 följande:
    om jag lägger upp den på tradera igen o be henne skicka den till den neya köpare. tror du det går att göra så.??
    Du kan ju alltid fråga....
  • aglili
    annie dark skrev 2011-04-13 23:31:06 följande:
    Kan man lägga ut med avslut den 24.e då tror du. Vill ju inte skänka bort kläderna.
    Jag la ut till kvällen den 25. Hoppas folk är hemma då
  • aglili
    Astarte skrev 2011-04-17 21:21:31 följande:
    Jag räknar bara arbetsdagar, så det blir ju tisdag som är sista dagen. Man kan räkna fre-lör-sön, men det blir ju svårt i praktiken. Om överföringen läggs in på lör börjar ju banken inte arbeta med det förrän måndag, och då kommer de in på tisdag.

Mellan Swedbank och Nordea har jag haft problem. Det har tagit upp till fyra dagar innan pengarna syns på det andra kontot.
    Håller med-räknar arbetsdagar.
Svar på tråden Traderatråden nr 16