• Timba

järfällatråden 9

Välkommen AnnaLind, hur har graviditeten varit hittills?

Stora syster: nä det är inte kul när de hostar, stackars liten.

Idag måste jag plugga har slöat nu ett par veckor och hittar bara på en massa annat att göra men nu måste jag sätta igång, ingen tv framöver....

• Timba

Mirix: Vi använder fortfarande phil teds, dsv Eliott blir ju tre i sommar och jag hade nog inte klarat mig utan den, sen beror det väl på hur mycket man promenerar och så och hur man tar sig till dagis. Dvs en del tar ju bilen till dagis och då kanske man inte behöver syskonvagnen lika mycket. Och vi tänker nog ha kvar den ett tag till dvs Eliott är ju inte alltid lika villig att promenera och då är det inte kul att släpa på en 14kilos pojke och en vagn samtidigt, speciellt om man varit och handlat oxå...
    Nu funderar jag faktist hur vi ska göra när lillbebis kommer dvs ska vi ha ståbräda eller ska vi skaffa en trillingvagn, dvs jag gillar ju att gå med barnen så jag skulle gärna köpa vagnen, men maken vill hellre ha ståbräda...och vagnen är ju inte direkt billig, så måste nog fundera på det.

Uttteröga: ja här bråkar de oxå och det är mest Elina som jävlas, dvs hon älskar att dra Eliott i håret och det är inte så populärt...

• Timba

Kom på vad jag gjorde med brorsan när jag var 8 och han 6 år, jag slog honom så pass hårt med en käpp så att han tuppade av...härliga tider

• Timba

Matglad: Tack för tipset, hade totallt missat att det fanns en sån, det skulle ju kunna vara en helbra lösning.

• Timba

Flingan: håller tummarn då så att bebben är stor och att du får reda på sorten.

Marina: nä usch vad jobbigt med magsjukan.

LillaT: ja vi är oxå stamgäster på ikea känns som man är där nästan varje helg...

Tise: just nu är det inte så många som är helt lediga men flera av oss är ju gravida och på sommaren kommer de ju ut så då kommer nog flera att vara hemma.
    dvs just nu är jag hemma på 50 %, dvs 2 eller 3 dagar i veckan, lite olika vilka dagar beroende på hur veckan ser ut för oss.
    Vart i viksjö flyttar ni ?

• Timba

Flingan gud vad kul, grattis. Vad ska tösen heta ?

• Timba

Flingan: det var fina namn, gillar Tussilago så sött. Och vad kul att Gustav har förstått att det kommer en bebis.

Eva:kul med vatten lek.

LillaT: aj stackare, men skönt att du är ledig snart så du hinner vila lite innan bebis.

Utteröga: aj det låter inte så kul det där med din mage. Jag får så om jag äter för mycket mjölkprodukter, så nu under graviditeten blir det kalktabletter...Nä jag tänkte om du har kollat om det kan vara nåt sånt ?

Ja idag blir det bara plugg, har en hemtenta som jag måste börja med.. 

• Timba

Flingan: Det verkar gå magsjuka, har jag hört från lite olika håll, hoppas han tillfrisknar snart..

LillaT: Lycka till ! Vad kul förresten, vad är det för jobb ?

Matglad: Passa på och njut och städa för inte när du är ledig, gör nåt kul istället.

• Timba

LillaT: Håller tummarna för dig, är det här jobbet något som du har spanat efter.

Flingan: remissen är skickad nu så jag hoppas tiden kommer snart.

Idag har jag bara min tös hemma så ska försöka läsa så mycket det bara går idag, känns som att tiden går extremt snabbt nu och ikväll ska jag ut med ett tjejgäng och spela biljard inne istan, ska bli kul.

• Timba

Evani: Stackars lilla tjej hoppas hon snart mår bättre.

LillaT: vanliga multivitamin tabletter innehåller ju en del järn, så jag brukar ta dem och det brukar räcka för att få upp järnvärdet, dvs de innehåller ju oxå folsyra, då slipper man köpa flera grejor...

Utteröga: Trist, hoppas du inte har struma.

Det var riktigt kul med biljarden igår inte var vi speciellt bra på det men skoj var det...En av tjejerna är gravid oxå så det var kul att höra, dvs många av mina av mina kompisar har ju inte barn så det vore roligt om fler kundefå det ..
    Sen var det lite skumt där eftersom det var bara vi som var kvinnor där, annars var det bara män, värsta herrklubben..

Svar på tråden järfällatråden 9