Inlägg från: Matglad |Visa alla inlägg
  • Matglad

järfällatråden 9

Evani: Hur gick det fönsterputsningen? Vilken firma använde ni? Funderar också på det, verkar ju inte dyrt alls. Någon annan som har en firma att rekomendera?

• Matglad

Lilla T: Ja det var rätt trevligt att vara inte stan men mycket folk förstås. Fikade och strosade lite i gamla stan, det var trevligt.

• Matglad

Flingan: Vita skor till barn känns järvt! Sonen har iofs vita ärvda kavatskor så det kanske funkar.

På måndag 3/5 tänkte jag och Lilla T ha lekdejt. Någon mer som vill hänga på? Går ju bra utan barn också. Vi har inte bestämt tid men lunch eller eftermiddag.

Får se om det blir någon brasa. Ville tyckte det lät läskigt när jag berättade om det. Maken och stora dottern kommer att stå i godistältet och sälja godis för scouterna så jag måste fixa att ha med båda barnen. Fast de tänder ju brasan så sent så då är det ju redan läggdags.

• Matglad

Om det blir trist väder kan vi vara hos mig eller om vi går hit och äter.

Lekdate med picnic i Österdalsparken måndag 3/5 kl 11.00 alt. hos matglad

Matglad
    LillaT
    Tip??
    Mirix??
    Flingan
    utteröga??

• Matglad

Lilla T: När hade ni tänkt gå? Vi kanske kan hänga på men jag vet inte om vi kommer iväg. De tänder ju brasan rätt sent och då är det ju läggdags redan.

Evani: Tack för länken, ska nog slå till på det!

• Matglad

Lilla T. Ja, skicka sms när/om ni går. Det brukar vara rätt tjockt med bilar...

Alice i underlandet var bra men vi såg den dubbade versionen och det är ju alltid ett minus. Plus att vi inte såg 3d, den hade nog varit häftig i 3D.

• Matglad

Flingan: Den ligger på andra sidan lilla vägen från mig sett. Det enklaste är nog att parkera hos mig! Det är nog lika långt som från de andra parkeringarna. Kommer G med?

Lilla T: Helt ok med valborg. Jag bestämde mig för att inte gå, hade ingen lust att springa efter två barn bland massor med folk och regn.

Snart blir det lite eftermiddagsgrillning, annars har helgen varit SEEEG! På onsdag börjar Moa på förskolan, det ska bli skönt!

• Matglad

Flingan: nr 31.

Jag ska försöka hinna iväg och handla lite innan, får se om jag hinner.

• Matglad

Lilla T: Toppen med kaffe! Jag har lite kex att slänga med (blev ingen handling). Tar ni med lunch också?

• Matglad

Flingan och Lilla T: Tack för trevlig dejt idag.

Sedan var jag och barnen och storhandlade och det gick bra. Två barn i kundvagnen funkade fint. Nu står tre kycklingar i ugnen. Bra med storkok!

Barnen leker själva på övervåningen. Det går bättre och bättre!

Svar på tråden järfällatråden 9