Inlägg från: Matglad |Visa alla inlägg
  • Matglad

järfällatråden 9

Stora syster: Om du har burka kommer väl ALLA att titta på dig!

Lilla T: Så enkelt som möjligt med kycklingarna. Penslar med olja, soja och kryddor. In i ugnen hela 175-200 grader i ca 1 h.

• Matglad

Tipsade förresten Lilla T om detta idag:

Familjelördag på Jakobsbergs bibliotek den 8 maj kl. 11-16 Järfälla folkbibliotek deltar i ett projekt kallat Minibio och som en del av projketet ordnas en familjelördag.
    Ur programmet:
    Filmvisningar hela dagen, tävling, fiskdamm och utställning av vad barnen skapat efter minibiobesöken. Biblioteket bjuder på saft och kakor. Passar barn från 3 år.

• Matglad

Flingan: Jag älskar Kerstin Thorvall och särskilt de böckerna! Jag skickade en bok till dig idag! Den boken läste jag när jag Signe föddes, blev visst lite inspirerad...

Lilla T: Ja hela kycklingar! Man kan göra halvor också, då tar det inte lika långt tid i ugnen plus att man kan krydda insidan lättare.

• Matglad

Halloj! Hoppas alla har en bra söndag. Här har vi en lite halvtrist. Maken och stora tjejen är på scouttävling och jag och de små har varit på bauhaus och ica. Det verkar som mitt husliga jag har kommit tillbaka, har tvåbröddegar på gång och planerar storkok både ikväll och imorgon...

Snart kommer i alla fall en kompis förbi och fikar och det blir trevligt men lite tråkigt är att hon inte mår så bra (depression). Jag har dåligt samvete över att jag är lite dålig på att höra av mig. Någon som har ngt bra tips?

• Matglad

Lilla T: Såg att Idun var på dagis idag, skönt att hon är frisk! Och snart är bebisen här, inte långt kvar nu!

Utteröga: Det är mkt enklare att gifta sig än att få ändan ur och skriva testamente! Att vara giftär mkt enklare när man har barn. Räcker som argument tycker jag. Grattis till jobbet förresten.

Själv är jag i ngn sorts svacka. Trött och irriterad och mkt känslor nu när lilltjejen har börjat dagis. Det går jättebra men känns ändå lite jobbigt och konstigt att hon ska vara där nu. Och rastlös och ressugen är jag också och inga pengar har vi...

• Matglad

Ang. Ajvide: Jag tycker nog Människohamn är bäst, jag var fullkomligt uppslukad i boken. Nu väntar jag ivrigt på den nya!

• Matglad

Lilla T: Hur länge har han legat på tvären? Han kansek vänder sig själv till nästa vecka. Tror jag.

• Matglad

Men vad skönt med lite regn, det har varit så tryckande hela veckan. Bra för gräsmattan också! Barnen har varit ute och hoppat i vattenpölar och man behöver inte tänka på att skydda från solen.

Och det ser rätt hemskt ut här hemma så det behövs en regning dag!

Fast trist om man tänkt sig loppis utomhus förstås.

• Matglad

Lilla T: Lycka till imorgon! Jag håller alla tummar!

Maraja: Vad härligt med cypern! Jag längtar ihjäl mig efter en resa just nu.

Svar på tråden järfällatråden 9