• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Bolindermamman
    Lilla skrev 2010-10-04 14:43:10 följande:
    bolindermamman: vad synd att du jobbar i morgon... vi kan ev. på fredag em.
    Glömde säga grattis

Fler som ev kan fredag em?
  • MrsMumrik

LillaT - grattis på födelsedagen!

Flingan - håller tummarna att det gick bra idag! Du grejade det säkert!

Utteröga - vi var också på rean och köpte första boken till Selma. En grön muminbok. Hon älskar redan att titta i den! Trodde inte att en10 veckors bebis kunde uppskatta böcker redan, men nu blir det att köpa fler färgglada böcker. Det fanns ju massor bra på rean!

Bolindermamman - vi är helt frälsta i Egypten, men det beror nog lite på var man åker och vad man tycker om att göra. Det som är bra med Eygpten är ju att det är varmt längre där än vid medelhavet och att det bara tar 5,5 timmar att åka dit. Både jag och min man dyker och röda havet är ju ett av världens bästa dykvatten så för oss är det perfekt! Vi var inte så jätteimponerade av Hurghada, utan åker till Sharm el Sheik istället, men det beror nog mest på att vi känner folk där och kommer på så sätt ifrån de allra turistigaste ställena. En anna bra grej med Egypten är ju att man kan får all inclusive hotell till bra priser. Det är ju bra om man har barn. Relativt "säker" mat, inhägnade områden, barnklubbar och barnpooler etc. Många som besöker Egypten säger att det är så jobbigt för att alla försäljare är så på, men jag har aldrig upplevt det. Säger man bara sitt "la shukran" på ett artigt sätt så är de artiga tillbaka. Det där med magsjukan tror jag också är lite indivuduellt. Undviker man icke tillagad mat och har god handhygien så är det nog inge farligare än att åka någon annanstans.

Oj, vad långt det blev...   

• Marina

Karro iallafall på vårt hotell ingick INTE vatten så det gick pengar till att köpa vatten att ha på hotellet, Både som dricka och borsta tänderna i, kranvattnet SKA ni INTE använda...När är det ni åker???

Mamma till André, Liam och Isadora
  • evani

Grattis till lilltjejen Mirjam o Fanny

Linnéa föddes 090127
  • flingansnö

Bm: Jag kan tyvär inte på fredag   Vore kul att ses dock, kanske nästa vecka?  Hur mår du? och hur är det med lilla pyret i magen?

• BackinBlack

Mumriksfru: Ja, den där rean på Åhléns vill jag besöka fler gånger... Inte bra för plånboken...

Och här är det känslan av "gräset är grönare på andra sidan". Trivs att jobba och har hamnat på ett bra jobb, men jag längtar mig blå efter ett barn till. Helt galet. Nu när vi börjar komma i fas med jobb och pengar är jag igång igen. Suck. Men ni vet, jag har ju tjatat om det här till och från länge nu. Neverending story.

Har för en gångs skull tackat ja till att följa med jobbet ut, efter att ha bangat två gånger. Det blir samling i köket här klockan fem för lite champagne och sedan ska vi gå gemensamt mot Stureplan och äta trerätters. Spännande. Men jag dricker nog ramlösa till maten, tål inte mycket alkohol (blir trött, varm och så vidare) och vill inte dricka med nya kollegor. Gjorde en gryta med kalops igår kväll som sambon och barnen kan värma på till middag ikväll... Är inte så van att vara hemifrån, så det känns skumt. Faktiskt.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Bolindermamman
    flingansnö skrev 2010-10-05 09:19:06 följande:
    Bm: Jag kan tyvär inte på fredag   Vore kul att ses dock, kanske nästa vecka?  Hur mår du? och hur är det med lilla pyret i magen?
    Ja men nästa vecka kan jag absolut, jag är ledig tisdag och hämtar Tilde tidigt så runt 14 skulle jag kunna? Sen på fredagen börjar inskolningen av Tilde på nya dagiset

Jag mår toppen tack, magen är stooor nu tycker jag. Haha! var på RUl i fredags och Tilde får troligtvis en lillebror den 26/2

Hur mår du och hur stor har lilla A blivit...säkert jättestor:-P

Allt bra me G efter op? Är han hemma fort el går på dagis?
  • Stora syster

Nä, Marina, jag dricker aldrig vatten utomlands, blir alltid sjuk då...

Orkar inte kommentera nu, försöker plugga svenska med Loke samtidigt, går sådär va!

Ha det fint, får väl logga in i morg boitti och se om hjärnan hänger med då! ;)

Svar på tråden järfällatråden 9