• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

flingan: Lycka till!

Therese: Skönt med en massa friskt luft. Ja, vi hoppas verkligen det finns biljetter kvar imorgon.

Stora syster: Hoppas att du fick något fixat hemma - eller att ni kom iväg. Vad är Aquaria?

Ja, vagnen är toppen. Kanske inte helt olik kombivagnen, bara lite mindre och lättare, haha. Grödorna var ok, fick med oss ett par fulla kassar med potatis, lök och morötter. Uma hjälpte till medan Vincent sov gott i sin vagn.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

Nu sitter jag och äter frukost.... ska gå om en stund..... är nervös....

Tentan består av 7 stora delar, och av dem är jag rätt säker på 5, 1 tror jag att kanske klarar och en är jag helt ute och cyklar på.... sen är det tre mindre delar och av dem är jag säker på 1 och osäker på två.... detborde väl funka??!! Åhhhhhh jag vill så gärna klara detta nu!

• Stora syster

Aquaria är typ ett jättestort akvarium med massa fina fiskar, ligger på djurgården om jag inte minns fel? Nån?

Flingan, du klarar det!!

Marina, tack, jag ska nog köpa bifidus och knapra... Och köpa meed mig ett litet apotek med sprit, imodium och resorb sen när vi åker. Hoppas vi slipper använda så mkt pengar då vi bor allinclusive...

Hade tänkt spendera förmiddgen med att slänga massa skräp till återvinningen, men eftersom mamma (och då framförallt hennes bil) inte verkar ha kommit hem från semestern än så tar jag och släpar med mig karln till ikea och ser om vi hittar rätt soffa. Vi lyckades köpa fel! måste ha varit felmärkt när vi provsatt förra gången....

Sen  blr det kvällsjobb.

nä, nu får han allt stiga upp!

Ha det girls!!!

• Matglad

Hipp hipp hurra för Lilla T! Grattis på födelsedagen!

• flingansnö

Puh! Nu är jag klar med tentan..... Det gick bättre än förra gången, men om det räcker hela vägen.... det återstår att se, jag är inte alltför hoppfull, men inte heller helt säker på att det inte gått vägen.... Det var sju delar och om jag har fattat rätt på de delar jag tror att jag kunde så borde det gå vägen, två delar fick jag dock gissa hejvillt på, och det var ganska stora delar..... vi får väl se....  På onsdag börjar nästa kurs....

Ja, Aquaria är som ett stort akvarium med regnskog och grejjer på djurgården, det är helt underbart!!

Och Therese, GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

• BackinBlack

Vad häftigt Aquaria låter! Kan man ta två barn i förskoleåldern dit tro? Vi försöker hitta på saker inför hösten här, tänkte ta oss till ett museum snart också.

Håller tummarna för dig Elin! Det gick nog superduper. Jag har aldrig varit helt säker på tentorna jag skrev, varken salstentor eller hemtentor, men det gick bra.

Grattis på din dag Therese!

Själv har jag testat att dricka Nutrilett blåbärspulverdricka. Det var som att tvinga i sig äcklig medicin om ni frågar mig. Ska inte testa igen. Har ett berg med varor från Nutrilett här på jobbet just nu som man får ta av. Nu behöver jag ta en banan istället...

Har också varit och shoppat på Åhléns med nya kollegan. Det bidde en tunnare svart halsduk åt mig, en ny stor och gedigen dörrmatta till hemmet och så årets två första julklappar till barnen - en varsin bok från rean (Busiga bebbens potta till Vincent och Alla små döda djur åt stora tjejen).

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Bolindermamman
    Lilla skrev 2010-10-02 20:46:39 följande:
    mumriksfru och flingan: kul! Vill ni komma hit? Kl. 10? Är det fler som vill ses så är ni självklart välkomna!
    Åh vi hade gärna kommit o busat men jag jobbar imo så maken är hemma med Tilde

Ska ni ha nån lekdejt torsdag dag eller fredag em så hänger vi gärna på?

Flingan?
  • Bolindermamman
    MrsMumrik skrev 2010-10-03 09:34:47 följande:
    Stora syster - har bara varit i Hurghada en gång, vi brukar åka till Sharm el Sheik för vi dyker. Vi åkte till Giftun Island när vi var i Hurhgada och det var superfint! Ett tips när man åker första gången (som säkert alla sagt redan) är att vara noga med maten. Vi bodde på 4-stjärnigt all inclusive hotell, men jag blev ändå magsjuk för jag åt salladen som var sköljd i deras vatten. Vissa säger att man ska hålla på med alcogel och det gjorde vi också, men oftast är det inte att man har dålig handhygien som gör en magsjuk utan just maten. De andra gångerna vi åkt har vi inte hållit på lika mycket med alcogelen och ändå inte blivit sjuka.

Flingan och Marina - jag fick tre säckar med kläder av min chef när hon flyttade till Chicago så vi har ganska mycket i de kommande storlekarna, men jag ska göra en inventering och se vad vi saknar. Jag kommer säkert vilja köpa något
    Åh Mumriksfru så du rekommenderar Egypten? Vi funderar på o åka nånstans(en vecka) i november ist för långresan i dec/jan till Brasilien. Jag har kikat på Egypten men mannen är skeptisk...
  • Lilla

Tack för grattis! Jag blev uppvaktad med paket och frukost på sängen i morse. Mysfamiljen!

Vi har varit på bvc idag på 4-månaderskontroll. 7,1 kg och 62,5 cm är de nya måtten. Sen hade jag tid på vårdcentralen och läkaren trodde att revbenet fått en spricka (som jag redan trodde) och det är bara att vänta ut det onda och äta värktabletter...

• Lilla

bolindermamman: vad synd att du jobbar i morgon... vi kan ev. på fredag em.

Svar på tråden järfällatråden 9