• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Jag har föresten en stor kasse med kläder som jag tänkt lämna in till försäljbing, om ni vill kan jag ta den med mig så kan ni få titta om det är ngt ni skulle vilja ha. Det är mest stl 62 och 68.

• Marina

Jag har en stor påse kläder  till flicka storlek 74/80 så om nån är intresserad hör av er, har tidigare sålt till en trilling mamma men nu har hon ganska mkt kläder...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Mumriksfru, jag vet inte exakt vad det heter, tror det är Hurgahda nånstans. Ett jättehotellområde med bara turister, så vi lär väl inte se så mkt av själva landet kanske.

Usch, har så mkt att fixa attt jag inte vet vilken ände jag ska börja.. Här behövs det fixas både inne och ute... Försöker övertala min karl att vi ska åka till Aquaria istäället, men han ville tydl lägga sig igen. helt meningslöst enl mig...;)

Marina, ja semester har man ju på vilket jobb som helst, jämfört med att försöka fixa nåt hemma samtidigt som ungarna släpar fram grejer i andra ände av huset.... pust!

• BackinBlack

GRATTIS till Mirjam och Fanny! Vad underbart. Nu är hon här!

Marina: Vad synd att det inte blev förlängt. Men nu har du lite tid att hitta annat.

Therese: Vad härligt att få liksom "välja" present lite. Så man kan få det man tycker om. Och vi missade ju att hämta ut biljetter till teatern igår. Hoppas det finns några kvar på mån.

Jag är utan röst idag, försöker prata med barnen med viskningar. Det går ganska bra. Har haft svajjig röst och hosta i några dagar, men nu är det helt hopplöst.

Fick i alla fall äntligen tag i en ny vagn till Vincent! Kombivagnen är nu fem år gammal, vi beställde den julen innan Uma kom och svärfar betalade. Nu, efter att ha mutat Vincent att sitta i tio olika vagnar i två olika butiker, blev det en Emmaljunga Scooter - den enda vagn jag var nöjd med. I den här har han utrymmet kvar att växa vid både fötter och huvud, ok i bredden, justerbart fotstöd, styre och fullt liggläge. Dessutom kan man höja suffletten när han blir längre. Inga hjul som behöver pumpas (som på vår kombi som nu behöver pumpas ofta) och lätt. Aj lajk! Så, nu har jag skrivit av mig. Nu ska jag hitta något att märka hans vagn med inför dagis imorgon.

Och idag ska vi till kolonilotten och se om våra grödor går att äta. Vi har ju inte varit där på en månad. Uma vägrar gå på dansen så...

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

Stora syster - har bara varit i Hurghada en gång, vi brukar åka till Sharm el Sheik för vi dyker. Vi åkte till Giftun Island när vi var i Hurhgada och det var superfint! Ett tips när man åker första gången (som säkert alla sagt redan) är att vara noga med maten. Vi bodde på 4-stjärnigt all inclusive hotell, men jag blev ändå magsjuk för jag åt salladen som var sköljd i deras vatten. Vissa säger att man ska hålla på med alcogel och det gjorde vi också, men oftast är det inte att man har dålig handhygien som gör en magsjuk utan just maten. De andra gångerna vi åkt har vi inte hållit på lika mycket med alcogelen och ändå inte blivit sjuka.

Flingan och Marina - jag fick tre säckar med kläder av min chef när hon flyttade till Chicago så vi har ganska mycket i de kommande storlekarna, men jag ska göra en inventering och se vad vi saknar. Jag kommer säkert vilja köpa något

• Lilla

flingan: jag har massa kläder, så behöver inga, men tack!

mumriksfru: inboxar adress. dricker du kaffe/te? det finns. och i frysen finns nån kaka, så bara kom du och selma.

flingan och mumriksfru: vill bara säga att jag är lite snorig, men hoppas på att bli bättre.

bebis ledsen!

• flingansnö

lillaT: det gör inget för mig att du är lite snorig! Vi klarar oss nog!

Mumrik: Jag tar med mig påsen med kläder så kan du kolla lite i en, om du hittar ngt så kan du kköpa det, resten lämnar jag in till försäljning.   

jag tar med mig bumbon så får ni titta på den och Tor kan provsitta!

Ikväll ska jag köpa en hoppgunga til Agnes. hittade en på blocket som finns i viksjö!

Marina: Jag tittar gärna igenom kläderna, Agnes växer så det knakar! hon har stl 74 på det mesta nu :-O

Utteröga: Vad bra at du hittat en vagn sm du är nöjd med! Varför vill inte Uma gå på dansen? Och hoppas att grödorna är ätbara!

Nu ska jag återgå till tentapluggandet.... i morgon är det dags..... hur skka det gå? Ska det bli tredje gången gillt? Eller egentligen andra, första gången skrev jag inte ens tentan så det borde inte räknas eller hur ?

• Marina

Det är bara att komma om ni vill jag är hemma idag efter 16 och alla kvällar...

Karro ett hett tips är att äta bifidus tabletterna 1-2 veckor innan ni åker, finns att köpa på apoteket och finns droppar till barnen fast våra fick tabletter, vi dela en till Isa och Liam..Sen är det dom egyptiska pengarna som man blir sjuk av, varnar jättemkt för det, så ha alltid sprit och sprita när ni handskats med pengar...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Lilla

utteröga: hoppas det finns biljetter kvar till teatern. Vore kul att ses där! Och toppen att ni fick tag i en vagn till Vincent!

flingan: håller tummarna för dig på tentan i morgon! Kommer Agnes vara med? Super om du tar med Bumbon och usb-minne. Ta också gärna med fåret så jag får se det. Är lite sugen på att köpa ett sånt.

Vi har haft städdag i bosadsrättsföreningen idag. Jag städade inte pga mitt revbensonda, men var ute nästan hela tiden. Skönt med massa frisk luft och skoj att träffa alla grannar. Idun är fortfarande ute och leker med ett grannbarn (nu hemma på deras tomt). Maken beskär vårt äppelträd och Tor gymmar.

• flingansnö

Tack Therese! jag kommer att behöva alla lycka till jag kan få......  Tar med mig fåret också så kan du få testa, det är helt otroligt att det  gör Agnes så lugn! LÅter skönt att vara ute hela dagen, jag sitter här och svettas i biblioteket, det är vackert med stora glasväggar, men när solen ligger på blir det vaaaarmt.

Hittade en sida på nätet där man kan öva på precis det jag behöver va på, gjorde först enkla meningar och klarade det galant, men sedan gick jag på de komplexa meningarna och då fattar jag åerigen ingenting..... suck..... bara att fortsätta träna.... bra sida iallafall...

Agnes ska inte vara med i morgon, det vågr jag inte, hon får vara med farmor och farfar. De ska nog ha båda barnen i morgon, för jag vetinte om Gustav pallar en dag på fsk i morgon, vi får se hur det har gått idag.

Svar på tråden järfällatråden 9