• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

LillaT - vi får se... det beror på om vi hinner färdigt med allt annat här hemma, men han är för söt

Machina - FY vad hemskt! Om ni känner er bättre så hänger jag gärna på på prommo på tisdag. Jag ska till tandläkaren på måndag och på besök på förskolan Lassemaja på onsdag, men tisdag funkar! Jag bor på Almvägen.

• MrsMumrik

Ok, nya dejten är prommis tisdag 9:e nov

Lina + 1 barn
    LillaT + 1 barn
    Jessilicious + 1 barn
    Manchina + 1 barn

Vi kanske ska gå någonstans där vi kan sätta oss och fika sen? Är alla bilburna så vi skulle kunna börja prommisen någon annanstans?

• Machina

Jag är inte bilburen men jag kan ju alltid åka buss :)

• Lilla

prommis tisdag 9:e nov

Lina + 1 barn
    LillaT + 1 barn
    Jessilicious + 1 barn
    Manchina + 1 barn

Tor har, utan att överdriva, väckt mig minst 10 ggr i natt (gnällig och ont av tandsprickning, kissblöja hade läckt på pyjamasen, mat, bajs etc). Ja. jag är trött idag! Väntar på att en gammal kompis ska komma hit och hälsa på. Vi har inte träffats på ett helt år så det ska bli så kul! Hon kommer sova här 2 nätter. Försöker städa, men det är svårt med en bebis som INTE accepterar att ligga själv idag. Sitter sen en timme tillbaka med sovande bebis i soffan och tittar på Biggest loser Sverige.

• MiaEd

Lilla T: Aurora är 7 månader :)

Beroende på klockslag så går jag eventuellt med på promenaden på tisdag, jag kör dock inte bil och lämnar på dagis nere vid Säby kl 9... 

• Marina

Hej hej på er alla, har läst igenom en del men det va lite mycket =) 

Machina - Känner igen känslan av att ha ångest jämt, min store son fick all vår tid och uppmärksamhet i 6 år sen kom lillebror och direkt efter råka det komma en lillasyster så tiden för honom är inte lika lätt att hitta =(  Du kommer snart komma in i det och då känns det lättare, tyckte inte det tog så fasansfullt lång tid med andra, ni är ju två föräldrar så pappa får umgås med bebis så du och Mila kan hitta på saker...

Evani grattis till bröllop =) Vet hur jobbigt det är när dom små sover dåligt och ännu värre nu när man jobbar heltid, Isa och Liam vaknar var o varannan natt som dom gjort sen födseln =( vissa nätter är toppen men tyvärr är det mest skit =(

Flingan - Lycka till med jobbet

Nu minns jag inte mkt mer...

Själv jobbar jag för fullt och är i GRAND FINALE på ett jobb =) Dom ringde i fredags sa att jag är deras förstahandsval men dom vill prata med min chef också (hon har varit bortrest) och på tisdag ska vi träffas för en sista miniintervju och förhoppningsvis skriva papper =)

Jag har en påse kläder flick i 74/80 som måste väck, maila mig om nån är intresserad även en babysitter =)

Ha det super alla och hoppas ni som mår dåligt just nu snart mår bättre Skrattande

Mamma till André, Liam och Isadora
  • MrsMumrik

Med risk för att bli portade på IKEA så är det ju faktikst ett ganska bra prommenadmål, beroende på hur långt alla känner att de orkar gå. Från Björkebyskolan tar det 45 minuter varje väg och det är ju ett bra ställe att parkera bilen på om man kommer dit med bil. Det är bra gångväg där man kan gå två i bredd hela vägen också.... hahah låter som jag försöker sälja in IKEA stenhårt

Ha en bra dag tjejer så syns vi imorrn!

Lina + 1 barn
    LillaT + 1 barn
    Jessilicious + 1 barn
    Manchina + 1 barn

Svar på tråden järfällatråden 9