• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Gomorron tjejer! Åh, vad härligt det är när det ligger snö ute fast det inte snöar... ljust och fint och mycket lättare att hantera höstmörkret Snart får man korka upp glöggen och börja julpynta. Maken är ledig idag och vi ska iväg och träffa förskolan Lasse Maja. Sen blir det städning och pyssel resten av dagen.

LillaT - hur mår Idun?

Ha det gott! 

• BackinBlack

Visst är det underbart med snön?! Och kul att ni ska till Lasse-Maja idag. I eftermiddag är det föräldrafika, men dit kommer jag nog inte, för första gången.

Själv har jag en kropp som lever ett eget liv. Har bokat tid hos gyn på spec mott ute i obygden imorgon bitti. Har så ont i äggstockarna och har haft i en vecka snart, helt sjukt. Måste kollas upp. Och så blir jag yr i tid och otid. Blä.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

Utteröga - det var verkligen jättemysigt på Lasse Maja! Personalen verkade supertrevlig! Hon berättade faktiskt om föräldrarfikan också Vi ska kika på några andra också, men både jag och Henrik tyckte att den verkade bra. Gillar att de sover ute också! Hoppas det går bra på gyn. Gravid kanske?

LillaT - hade vi bokat prommis imorrn? Jag har ingen koll på min kalender just nu.

• flingansnö

utteröga: Ja, det bli r ju lite ljuare iaf... hoppas det inte är ngn fara med dina äggstockar... finns det chans på en bebis?

Är det ngra som ska träffas i morgon eller på fredag? Behöver träffa folk... har inte tid egentligen, men det bryr jag mig inte om   kan nog inte promma dock om det är såhär slaskigt, för jag har inga bra skor...

• BackinBlack

Mumriksfru: Vad härligt att ni tyckte om det. Förstår att ni vill titta på fler.

Flingan: Ja, visst är det ljust nu? Vaknade med det där härliga rosa ljust imorse istället för beckmörker.

Gravid? Ja, jag vet inte. Har ju inte haft någon blödning sedan juni och skulle avvakta till jul sa de på MVC i Jakan, om inte mensen kommit igång. Men nu mår jag ju helskumt. Yr i tid och otid och så denna värk.

• MrsMumrik

Flingan - jag och Therse pratade om att ses, men jag vet inte hur det är med Idun. Jag ses gärna imorrn!

Utteröga - spännande om det kanske är en bebbe

Lite personligt, men jag och och maken har börjat försöka oss på det här med samlivet igen och då insåg jag att jag inte tar några preventilmedel. Jag har aldrig förstått hur det går till när man blir gravid direkt igen, men nu inser jag att det är ganska lätt att det kan bli så Vi skulle i o f s inte bli ledsna om det skulle bli en bebbe till snart även om det inte är det som är planen.

• Lilla

Mumriksfru: jo, vi hade en prommis inbokad, men tyvärr får vi ställa in den för Idun är hemma från förskolan. Hon är mycket bättre och kunde gå, men det går magsjuka på förskolan och på fredag kommer min pappa hit. Jag vill inte att han ska dra med magsjuka till min farmor (82 år) och farfar (90 år) "i onödan", så Idun får vara hemma med mig och Tor den här veckan. Sjåpigt kanske, men nu gör jag så den här gången.

utteröga: lycka till hos gyn! Låter ju inte bra det där med ont...

Vi ska strax ge oss ut och leka i snön här.

• Lilla

Mumriksfru: kul att ni gillade Lasse Maja!

Elin: Jag kan tyvärr inte ses på fredag för då kommer min pappa hit (stannar över helgen).

• BackinBlack

Mumriksfru: Ja, det kan bli så lätt, en liten till. Men om det inte gör något så.

Jag skulle vara mer än glad om det var en bebis, men jag är inne på en helt annan linje. Att jag har någon cysta eller något vaj. Läste om min "åkommor" igår på nätet och lutade själv åt att det är endometrios, dvs något med slemhinnan från livmodern som kan sätta sig utanför och lite varstans och göra så att det gör ont. Tror jag... Vi får se.

• flingansnö

mumrik: Ja, det är lätt hänt.... sålänge du är ok med att det kan hända så är det väl ok? Vi använder kondom och det berömda "finska rycket" men jag är inte orolig att bli med barn, är ju inte superfertil direkt... ska sätta in en spiral tror jag så småningom...

Utteröga: Aj aj aj, hoppas att det är ngt ofarligt iallfall! Kramar till dig!!

mumrik (igen): Fika i morgon? jag lämnar G på fsk vid nio så efter det? ikea? Hemma hos dig för koll av gardiner? Vad tycker du? ngn annan som är på?

Svar på tråden järfällatråden 9