• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Machina: Nej! Stackare! Det måste vara jättejobbigt! Blä!

LillaT: Stackars Tor.... Hoppas att ni fick sova lite iallafall. Kramar

Mia: Stackare...... men jag var nog också runt 22 när jag hittade mitt första och då var jag låååååååååångt ifrån föräldraskap... så jag tror nog mer på stress också.... tur att det finns hårfärg! Min mamma var helt gråhårig när hon var 40 ungefär, men färgade håret tills hon blev ungefär 60. Nu låter hon det vara grått.

Här hemma fick jag kliva upp kvart över fem för att hjälpa Magnus iväg till pendeln, han ska på konferens med sitt jobb idag och i morgon, och då funakr det inte att komma kl 9 till jobbet.... han är så sjukt morgontrött så jag fick verkligen KNUFFA in honom i dushen! Stackarn.... Han var dessutom uppe till halv ett med G som vaknade vid 11....

• MrsMumrik

LillaT - oj, oj... stackars dig och stackars Tor! Krama honom från mig och Selma! Synd att du inte kan vara med på prommisen till IKEA idag, men det blir ju som sagt fler gånger

• BackinBlack
    Machina: Oj, din stackare. Vad tufft att ha det i sex veckor. Kram.

Lilla T: Fy för att inte få sova.

Själv har jag bara jobbat en halvtimme, var på gyn spec mott imorse. Läkaren konstaterade att jag har en cysta, som han tror är godartad och tror ska gå bort av sig själv. Jag vet bara att jag har ont. Ska dit om fyra veckor igen, till min ordinarie läkare, och hon ska se om den har vuxit eller vad som hänt. Får ringa om jag får mer ont, sa han. Suck. Ingen mens på gång heller, vad han kunde se.
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Machina

Kan tala om att det inte är en höjdare precis speciellt inte när man är hemma med en bebis och en 3-åring.

Själv var jag vaken till 03.30 i natt då Isa bara skrek och inte var nöjd med något alls. Hon verkar inte ha ont någonstans utan mer ha svårt att komma till ro, hon somnar för att vakna 10 minuter senare eller om jag rör på mig eller dylikt. Har för mig att bebisar har någon utvecklingsfas vid 5 veckor men jag äör inte säker. Jobbigt är det iallafall när hon bara gråter och skriker vad man än gör. Dessutom väcker hon sin syster som då också börjar gråta och ja det blir kaos helt enkelt, när man själv har ont då så är tålamodet inte på topp direkt.

Jag ska ju ha den här stödgrejen på benet dygnet runt i 6 veckor och jag kan tala om att det inte var lätt att sova med den. Idag har jag ont i hela kroppen för att jag spänt mig antar jag.

Så här ser den ut:

• flingansnö

Utteröga: WHAT??! Hur kan de bara säga avvakta när de inte vet? Ring en annan gyn säger jag. Nu oroar jag mig för dig..... Kram

Machina: Blä!! Det kan inte vara kul det där! Stackare! Och stackars Isa som inte sover..... hoppas det är övergående! Jag har också för mig att de har ngn utvecklignsfas där....

• MrsMumrik

Utteröga - nej fy vad otäckt! Det är säkert ingen fara om de säger att de tror att den är godartat, men ändå obehagligt. Annars borde de väl göra en biopsi? Fick du något smärtstillande att ta när det gör ont?

Manchina - stackare! Det ser inte kul ut alls! Vi är ju som sagt ute och prommar lite och då så säg till om du vill ha sälsis så kan vi komma förbi. Jag ska till Vålberga förskola imorgon om du behöver mjölk eller något

Flingan - tack för idag!

• BackinBlack

Mumriksfru: Fick inget smärtstillande och nu börjar jag bli "less" för det gör ju ont större delen av dagen. Tar på krafterna. Tror att nästa läkare ska kolla mer noggrannt beroende på hur det är, men jag orkar inte ha ont så länge... Ungefär som mensvärk fast det gör ont när jag kissar och om jag går fort. T ex. Tog Ipren igår men det hjälpte inte. Tog en nu också.

flingan: Jag avvaktar och ser hur det artar sig, men jag ringer igen om det inte blir bättre. Kan ju inte gå i fyra veckor såhär. Just nu vill jag bara hem och lägga mig.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

mumrik: Tack själv! Blev det dyrt sen?  Gissa föresten vem som ringde och beklagade sig i telefon när jag stod i rulltrappan ner? jo syster såklart.... puh.... Försövrigt så bestämde jag mig för att sova i form, och sov från 12 till halv två! Nu ska jag strax väcka Agnes och sedan hämta Gustav.

utteröga: JAg har lite citodon kvar efter grav om du vill ha för att kunna sova....  jag har en vän som rignde gyn på jakans sjukhus och fick tid samma vecka.... kanske kan vara bra?

• Jessilicious

Machina: vad jobbigt med benet och att inte få sova för er alla 3. Hoppas det går över snart! Utteröga; vad dumt att dem inte kollar upp direkt om det är allvarligt eller inte. Har en kompis som har varit hos gyn fram och tillbaka för att hon fått nya cystor hela tiden men inte gentemot henne kunde dem heller inte ge nått direkt svar. Väldigt jobbigt att gå och oroa sig och oroa sig i onödan. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var för fabian när han var runt 7 månader, men kommer dem i nån fas då med? För angelina sover jätte dåligt om nätterna, vaknar minst 2 ggr i timmen och kan ibland vilja gå upp kl 4. Eller kanske det är dags för tändera... Jobbigt när man inte vet! Nu vankas det middag.... Är så fruktansvärt trött på att gå på diet nu... Vill ha RIKTIG. Mat nu. Haha. Men vill man vara fin får man lida pin.. Eller nått sånt...

• MiaEd

Elin: Jaaa.. Nu finns det iallafall inte längre:P

Vi fick inte ner Aurora i sin bilbarnstol idag :p så det blev  rushen till Outlet.. Vi ska till min pappas föräldrar som bor i Malmköping i helgen.. Tur att vi skulle ta bilen idag egentligen så vi inte stod där på lördag och såg att inte passar, hade blivit smärre kaosen.

Svar på tråden järfällatråden 9