Inlägg från: lillgrodans mamma |Visa alla inlägg
  • lillgrodans mamma

järfällatråden 9

Det har dykt upp flera nya här i tråden, välkommen Shopahollic! Va kul!

Steffi jag hade väldigt gärna följt med men mitt i nattning för Isabella å eftersom det inte funkar med flaska så känner jag att jag inte kan lämna Richard ensam. Ska lämna Richard själv med henne både fredag å lördag men då har vi förhoppningsvis kommit upp i grötportioner så att hon klara sig. Är SÅ glad över att det ser ut som om det funkar bra med gröt. Så kan vi komma igång å simma också :)

Idag har jag byggt ihop spjälsäng till lilla I. Känns lite vemodigt att hon ska flytta till nästa rum. Förhoppningsvis kommer hon sova bättre men jag undrar hur jag kommer klara att ta mig ur sängen å in dit när hon vaknar på nätterna. När har era barn börjat sova i eget rum?

Zara hur går det för dig på nätterna? Vill Isabella fortfarande inte sova?

Håll en tumme för oss att det går lika bra med gröten imorgon!

• lillgrodans mamma

Mumriksfru: Planen är bra... sen får vi se om den genomförs, att hon får ett eget rum. Men min bror ringde nyss å sa att han kommer å hämtar lilla spjälsängen. (Nästa bebis i släkten kommer vilken dag som helst) Den normala spjälsängen får inte plats brevid min säng så då är det lika bra med flytt... men jag känner på mig att lilla I kommer hamna i min säng istället (vilket hon ofta gjort även innan) för att jag inte kommer orka bära tillbaka henne. Men men det är ytterst få tonåringar som sover i sina föräldrar sängar... har faktiskt bara hört talas om en :) av en väldigt skeptisk storasyster till denne tonåring.

• lillgrodans mamma

Oj vad det hänt mycket här sen igår, va kull!

Välkommen alla nya!  Jag bor i Viksjö med man och lilla I fem månader.

Lilla T Det går bra med gröten. Jag ska iväg på tjejmiddag både fredag å lördag så jag har ökat upp den ganska mycket ganska snabbt. Igår kväll fick hon äta så mycket hon ville. Vilket gav mig sprängfyllda bröst å svårt att somna... :) men men hoppas att jag ska komma iväg på tjejmiddagar utan att behöva ta med henne. Vore skönt att få vara lite själv.
    Hur går tassningen?

Lilla I fick vaccin igår. När barnmorskan skulle stick i lår nr 2 tittade Lilla I på henne redan i förväg å knögglade ihop ansiktet. Hon visste mycket väl vad som skulle komma! Bivärkningarna har varit gansk lindrig men hon hade feber i gårkväll å fick svårt att somna så hon fick sova i min säng vilket innebär att jag inte sovit å har ont ihöften idag. Men nu är det bara en vecka kvar tills den ska rönkas.

Lillabebban blir man förstoppad av ersättning? Har du testat magmassage? Steffi är grym på magmassage fråga hennes son Hans! Glad

RutanE: Jag ska också gå tillbaka å jobba  första veckan i maj. Gör allt för att inte starta nedräkningen ännu utan som du säger njuta. Jag har beställt en tidig vår med mycket sol så vi kommer få en härlig tid innan det är dax!
    Jag var förbi jobbet i förrgår å oj vad mycket det var som hade hänt. Tyvärr mest negativt som fryst lön och så. Men det kanske bara är för att jag inte just nu tycker att en ny maskin är bättre än högre löner... jag har ju ingen nytta av maskinen här hemma men lite mer pengar hade inte varit fel.

Steffi Va kul att zumban va bra! Själv tittade jag drömmande på klockan i sju i förrgår å tänkte att åh va kul det hade vart... sen fortsatte jag gräla med mannen å vanka fram å tillbaka med lilltösen.

• lillgrodans mamma

Ni som har bärselar! Tycker ni om era?
    Vi ska köpa en å vill höra vad ni tycker om de olika märkerna!

• lillgrodans mamma

Mumriksfru: Jag provar den gärna. Kommer du nästa onsdag, kanske du kan ta med den då?

Nån jobblängtan det har jag absolut INTE.  Det är sån lyx vi har här i Sverige att få vara hemma så här länge.

• lillgrodans mamma

Flingan: Tänkte faktiskt på dig förut idag, saknade dig här inne å undrade vart du tagit vägen, väntar med spänning på att höra om/hur ni löst jobb barnpassnings situationen.

1975: Jag har inte full koll på vart områderna går, men det är busshållplats Dragspelsgränd. Tror att det räknas till Hummelmora eller räknas det till Sandvik?

• lillgrodans mamma

Mumriksfru: Det var mammagruppsträffen på BVC jag menade, sorry om jag var otydlig. Oj vad det är vaccindax för alla.

Steffi: Gråter Stackars Hans!!!
    Eldprovet är imorgon och lördag då jag ska iväg båda kvällarna. Funkar det så kör vi!!!!!!! Torsdag passar mig bra. Å så nån lördag med barn som du pratade om.
    Grälet med maken var bara lite frustration över att det var rörigt här hemma, uppklarat å städat nu :)

Mamma till två/tre barn Cool Jag använder bärsjal, å det fungerar bra. Dock inte den snyggaste turkosgrön skarvad med rosa, sytt den själv å tyget räckte inte. Maken vill ha bärsele (han använder inte bärsjalen) så funderar på att köpa det också. Använder du bärsjal?

1975: Du bor väll inte i det huset som brann? Jag bor på Klavergränd mittenområdet bakom hållplatsen till Barkarby. Va kul att du bor så nära! Det känns som om så många bor i Barkaby/Skälby annars.

Ha en mysig kväll på er allihopa!!

• lillgrodans mamma

Mamma till två barn: Tänkte inte på det, din yngsta var ju tre.

1975: Min svåger har en kompis som bor i det området också. Ska ta å höra med honom vem det var som bodde där. Vet att han pratade med henne den dagen det brann. Otäkt det där.

• lillgrodans mamma

GRATTIS STEFFI!!!!
    Va kul att få artikeln publiserad!

• lillgrodans mamma

Grattis LillaBebban!!!! Så skönt!

Zezza Va kul att du också bor i Viksjö! Välkommen!. Jag bor på Klavergränd längs med kraftledningen mot hässelby. Jag har ingen hund men följer gärna med ut på promenader endå med både dig å 1975.
    Jag å maken gick med barnvagnen ner till vattnet i sandvik i helgen. Det är inte att rekomendera just nu, speciellt inte att ta skogsstigarna som vi gjorde. Det var tungt att dra vagnen genom snön för stigarna var för smala.

Jag var på öppna förskolan här i Viksjö idag (sandviksskolan) hon ska ha babyrytmik tis å tors från å med februari. Det tyckte jag lät kul.

Angåned min helg... för er som är nyfikna på hur det gått!!

JAAAA Jipppi... å näää...

I fredags fungerade det bra när Isabella å hennes pappa var själva. Fast det gick inte att få henne å sova, men jag hade i alla fall en leende dotter å man när jag kom hem.
    I lördags när jag skulle iväg på födelsedagskalas så fick hon följa med, bättre att ha en leende man å få lediga torsdagskvällar framöver för att gå å simma med Steffi å kanske flera på än att utmana ödet två kvällar i rad.
    Sen i torsdags har hon sovit ca 9 timmar per dygn mot vanligtvis runt 15-16. Varför vet vi inte. Tog bort gröten helt från och med igår å nu har hon sovit som en stock både i natt å nu på förmiddagen. Ska vänta några dagar till å sen prova gröt igen för att se om det är magen å gröten som gjort att hon inte kunnat sova.
    Jag tycker det är mäckigt det här med mat, smakportioner, gröt mm hur mycket å hur fort... men men hon kan inte leva på bröstmjölk hela livet så det kommer lösa sig. Dax för lite smakis nu.

Ha det gott på er, halka inte!

Svar på tråden järfällatråden 9