• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Lilla T: Ta hand om dig. Du måste få sova vännen. Hoppas ni kan dela på nätterna nu till helgen. Kram i massor!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Från det ena till det andra. Hjälper ni till att uppvakta era respektive på söndag? Dvs, köper ni något till dem å era barns vägnar? Jag brukar göra det, men nu är jag helt utan inspiration och idéer. Första året fick han tofflor, andra året en bok, etc etc etc.

• flingansnö

jag har gjort det förut, köpt ngt litet, men i år ska Gustav få rita ett kort själv har ag tänkt. Ska hjälpa honom med det.

• BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-11-12 10:57:34 följande:
    jag har gjort det förut, köpt ngt litet, men i år ska Gustav få rita ett kort själv har ag tänkt. Ska hjälpa honom med det.
    Ja, jag tänkte också att Uma kunde göra något, men vi har en uppsjö av teckningar redan. Hela lägenheten är full. Hmmm... är lite sent ute annars hade vi ju kunnat pyssla ihop något.
  • MrsMumrik

Jag har köpt en infravärme till Henrik från Selma Det är inte så kul tycker jag, men han kommer tycka att det är jättebra, för det är för att han ska kunna ha den i garaget (hans bästa rum i världen!) och dona med sina verktyg och bilar och lövblåsare och högtryckstvättar och Gud vet allt han håller på med där ute. Vi har renoverat så mycket i sommar att han inte hunnit "flytta in" där än...

På tal om preseneter. Vad köper ni till era föräldrar i julklapp? Jag funderar på att köpa biljetter till någon typ av show till min mamma och hennes man någon gång i vår. Några förslag? Gärna någont roligt!

• BackinBlack

Jag har köpt choklad till far och ett par tröjor till sambon, från barnen såklart. Vi köper inga julklappar vuxna emellan längre, jag och sambon skippar det med. Apropå show så vet jag att vi sätter upp en med Ulveson och Rheborg kallad Riktiga Män som spelas från26 januari och tre månader framåt ungefär. Kolla på http://www.3sagas.se/

• Jessilicious

Snowflake: jag äter var tredje timme... Äter inge bröd, pasta, ris, potatis, sås, godis, läsk eller skräpmat. Äter mest knäckebröd, yoghurt, gurka med kött fisk eller kyckling. Fungerar ett tag men har gått 2 månader nu och jag börjar tröttna tråkigt nog. Men bara 2,5 vecka till.. Sen är det semester :) Utteröga: även om det blir så att han förväntar sig samma sak varje år så gör jag ett personligt fotoalbum med bilder på barnen från året som har gått. I år blir det hemma gjort album gjort på kartong och pappret som finns mellan tallrikarna när man köper det från ikea. I år kan fabi hjälpa till lite iaf sp han har färglagt papprena och valt ut alla bilderna. Skrev i albumet som om det vore en saga. Tycker det är kul att pyssla o greja :)

• flingansnö

Jessie: Vilken fin present! Låter som en tuff diet, hur har det gått då?  Jag äter LCHF just nu och har gått ner fem kg, det går långsamt men iallafall frammåt.

• Jessilicious

Snowflake: det går.. Vissa dagar vill man helst köpa en chips påse och skita i allt, men man får ju tänka på hur dåligt man kommer att må efter det hehe. jag har gått ner 17 kg vad jag vet.. Sen i mars i år. Ska väga mig den 23 nov och hoppas på att det hänt nått mer, annars känns det ganska lönlöst att kämpa så :) min målvikt är 60 kg, "bara" 8 kg kvar! Hur går det för dig? Är lchf en jobbig diet eller helt ok? 5 kg är jätte bra, runt 6 kg är väll nästan en klädstrl? Bättre att det går sakta än för fort. Går din man på diet också eller får du kämpa själv?

• Machina

Jag skulle ju börja träna nu för att gå ner i vikt och här sitter jag med mitt ben i en j-vla ställning. Ja jag är bitter idag för jag var så peppad att ta tag i träningen. Har en crosstrainer som står och väntar på mig och så skulle jag komplettera med mitt Wii fit men icke då. Jag har fan 20 kilo som jag vill bli av med. Nu vet jag inte hur det blir men 6 veckor med den här grejen sen vet jag inte om jag får börja träna igen som vanligt eller hur det ser ut.

Det går liksom inte vår väg just nu för igår var sotaren hit och skulle sota ventilationen i köket och upptäcker att den förre ägaren har byggt in den i väggen på ett felaktigt sätt så nu går det inte att sota den....så nu måste vi ta tagi det där och se om det kan falla under dolda fel så vi slipper betala för att riva ut köket och rätta till misstaget, jag är less nu.

Förlåt för ett urtrist inlägg :)

Peppar peppar så har Isa varit en solstråle två dagar i rad nu, gått från att vara världens suraste bebis till strålande glad, hoppas det håller i sig :)

Dock så känner jag mig som en dålig mamma då jag inte vågat mig ut med barnen nu då jag har ont och det ör halt ute.....hoppas snön försvinner så jag kan gå ut :)

Svar på tråden järfällatråden 9