• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Matglad och MiaEd - stackars era småttningar! Hoppas de kryar på sig! *styrkekramar*

Stora syster - vad kul att ni gillade Egypten. Jobbigt med myggen! Jag brukar också åka på några bett, men ännu oftare får jag sandloppebett på benen. Kliar som fasen!

Flingan - vad duktigt du är med bokklubben! Jag har inte lyckats läsa några böcker senaste veckorna. Måste ta mig i kragen!

LillaT - är Idun hemma hela denna vecka? Jag kunde som sagt inte idag, men vad sägs om imorrn?

Ha en bra dag tjejer!

• RutanE

Hej Tjejer!
    Ja nu verkar det som om alla sjukor hinner ikapp!
    Emilia är lite krasslig och trött. Och jag har fått ont i halsen igen - kommer visst aldrig igång med träningen denna höst.

Och till på köpet blev det inte riktigt ljust ute idag, verkligen trist väder. Tur man kan mysa till det inne med filtar, film och nåt varmt att dricka. Och lite tända ljus.

Krya på er alla som är sjuka!  

• Jessilicious

Vad jobbigt med alla sjuka barn, hoppas på bättringsväg för er alla! Visst har det varit ovanligt mörkt idag? Känt mig helt nere utan anledning. Såna här dagar skippar jag mer än gärna. Om 15 dagar åker vi till chile i 3 månader... Ska bli härligt med sol och värme, hoppas bara att julkänslorna infinner sig i 35 graders värme. Är bara oerhört nervös inför flygresan o turbulensen när vi åker över oceanen, måste ju hålla lugnet för barnen. Apropå barnen, några allmäna tips inför. Flygresan? Längsta sträckan är 14 timmar lång.. Mest orolig för fabian soö är 2,5 år, han lär ju inte vilja sitta still!

• flingansnö

wow Jessie! Tre månader i chile! Vart är det ni ska? min syrra var några måndaer i val paraiso (ursäkta stavning) för flera år sedan och det var tydligen jättehärligt! ang flygresan så skulle jag ladda med bärbar dvd-spelare och mängder med filmer, samt måna olika matsäckar... och lite bocker, och så hoppas att han sover iallfall ngn timmer...

• Jessilicious

Nu har angelina blivit sjuk.. Sin första magsjuka och hon är inte ens 8 månader ännu :( fabian va 2 första gången. Några tips? Min stackars lilla bebis :( Känns som om det kmr drabba mig med.. Hoppas verkligen inte det!

• didriksmom

Snowflake: Det är en helt ok förkortning! Läter trevligt ser fram emot att träffa andra mammor i området... Glad

• Marina

Lilla T det ligger på Lidingö så det är ca 45-55min pendling men det var oväntat smidigt att ta sig dit, det klaffar super så det blir inte nått problem =)

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Stora syster

Jessie, vad mys med långresa! Då kan det ju va värt att flyga så långt!! Kör näsdroppar och ipren om de små får ont i öronen! Och tugga godis vid nedstigning mot locket! Annars e det väl bara att låta de springa runt som vanligt, ingen tvååring som vill sitta still...  Nu när vi flög satt jag och jonta på var sida om mittgången (flög ju Norweegian så det var ju litet plan) och det var ju bra, då kunde Nilo springa fram o tillbax och hoppa upp till oss när han ville.

• D 1980

Igår var jag på RUL på KS. Allt såg bra ut och vi fick reda på att det blir en liten flicka den här gången Känns så himla roligt! Blev framflyttad en vecka i graviditeten men om den här bebisen följer släkttraditionen kommer hon en månad för tidigt så det spelar inte så stor roll. Det var en riktigt pigg liten tjej som rörde sig hela tiden, sög lite på tummen och gnuggade sig i ögonen. UL maskinen var så bra att man t.o.m kunde se hennes ögonlock!

• MrsMumrik

Gomorron tjejer! Usch vilket trist väder det är nu för tiden. Varken vinter eller höst, bara tråkigt och grått... håller med dig RutanE, det enda som hjälper är tända ljus, dricka te och läsa en god bok. Just nu håller jag på att läsa Pappadagar i råttans år som jag lånat av Flingan. Riktigt rolig bok

Den här veckan är det full rulle för mig med mammagrupp på BVC, packning, tvätt och middagar och sen drar jag iväg till norrland nästa vecka. Ska bli himla mysigt! Helt galet, men nästan varje helg fram till jul är redan planerad. Tiden går så otroligt fort! Snart är man tillbaka på jobbet igen...

D1980 - grattis till lyckat RUL! Vad kul med en liten tös

LillaT - hinner tyvärr inte någon fika idag heller. Vi ska iväg i eftermiddag och tokshoppa åt Henrik inför hans nya jobb. Alla hans skjortor och kavajer har blivit försmå efter att han lagt på sig några av mina graviditetskilon

Hörrni tjejer ska vi ta en frukost på IKEA på fredag morgon?

Svar på tråden järfällatråden 9