• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • 1975

Mumriksfrun: jag köpte en iphone4 i söndags. Jag. Kan inte sluta att leka med den. Har aldrig varit så här mkt ute på nätet. Är ju typ uppkoplad hela tiden på wifi. Går bra mkt fortare än att sätta på datorn.

• MariaF

Ja visst är dom bra Vi har så seg dator så jag hade aldrig varit ute annars! Det skönt att ha nått att göra under nattamningarna Och visst är familjelivsappen bra!!

Bodde du i närheten av skolan under din uppväxt! Tycker du att området har förändrats mycket sen dess?

God natt!!

• D 1980

Vi har fått dagisplats i Skälby! Fick brev igår om att han kan börja på Polaris förskola den 14 januari. Vi vill ju helst att han ska gå på Solens förskola men jag vet att alldeles för många står före honom i kö så vi måste tacka ja. Det trista är bara att det är så långt dit, måste ta bilen (men det kanske är vanligt när man bor sådär i villaområde?) I vilket fall som helst tror jag det blir bra om han får börja efter juluppehållet, det blir mer naturlig övergång än om han bara nästa vecka skulle skolas in på annat dagis.

Ushc, ser inte alls fram emot en ny inskolning för han trivs SÅÅÅ bra där han går nu, han pratar om sina kompisar varje morgon och blir så glad när han ser dem. Men, men....that´s life! Måste bara ringa dit och fråga om vi får komma och hälsa på innan han ska börja. Vi känner oss lättade! Trodde inte alls att vi skulle få plats så nära med tanke på förra platserbjudandet.

Den här veckan går ganska fort tycker jag, i helgen ska vi måla taket i v-rummet. Det är träpanel på hela bottenvåningen nu och det är lite fjällstuge-känsla över det. Blir så mörkt dessutom

Är det någon här som har sitt barn på Polaris förskola? Tittade på deras hemsida och det såg väldigt mysigt ut. Jag har för mig att det var vårt tredjehands val trots att det inte var så nära. Orion är närmast men den förskolan gillade vi inte alls.

• 1975

Jag har jobbat där i över ett år innan mitt nuvarande arbete . Jag vet inte hur det att vara förälder där.

• D 1980

1975: Vad tyckte du som anställd då Jag vet att det är en stor förskola men han går just nu i en som har 120 barn, och det är 5 barn per pedagog så vi är ganska vana vid det. Vi åkte förbi där och tyckte att gårde var fin och stor iaf.

• BackinBlack

D1980: Vart ligger Polaris? Nära "slutet" av Skälby, mot Hässelby? Då har jag en kompis som har barn där. Grattis till platsen!

1975: Låter beroendeframkallande. Har ingen i-någonting faktiskt. Känner mig som en neanderthalare.

flingan: Väldigt snygg turkos stjärna. Jag laddar för striden om våra stjärnor, sambon ville ha röda i vardagsrummet och nu tycker jag det skulle se helt galet ut.

Själv skummar jag in här ibland, men hinner inte kommentera så mycket just nu. Mycket på jobbet, företaget jag sitter på är ämne för pressen för tillfället. Puh. Vet inte hur det ser ut framöver.

Hemma är det full rulle, idag ska mina föräldrar hämta barnen och jag gå tidigare så att jag och min sambo kan åka och handla färg och annat på Bauhaus och fixa "färdigt" hemma. Jag har snart köpt klart till barnens julkalendrar - ska bara slå in och numrera och göra en kalender också. Men det är kul.

Har börjat vara uppe på kvällarna och inte somna halv åtta -åtta, kanske att den där Berocca performance jag har börjat dricka hjälper lite.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

1975 och MariaF - jag är egentligen helt it-handikappad och hade inte tänkt köpa ett sån här mobil, men jag skulle förlänga mitt abonemang och säljaren såg ut som han skulle svimma när jag sa att jag INTE ville ha en smartphone... "men ALLA vill ha en smartphone nu". "Inte jag tack"... "men jag förstår inte... ALLA vill ha en smartphone" Slutade med att jag kom ut med en Xperia  Eftersom jag jobbar på Ericsson så fick det bli en Xperia. Satt och kollade på appmarket för alla appar man kan ladda ner och OJ vad jag kommer att bli beroende

• 1975

Maria: jag bodde först i orgona när den Gammla orgona byggdes . Där dom nya radhusen och husen står bar det bara en stor äng och skog och två växthus. Så ja jag tycker att hela den vägen och ner på Österdahls vägen ner mot björkeby är helt annorlunda.

• 1975

D1980: ja jag har ju tystnads plikt men jag kan säga att som anställd trivdes jag inte alls. Som en förskola med inriktning milljö och hälsa, språk,mattematik så är den mkt bra.

• 1975

Mumriksfrun: Japp du kommer att bli fast som jag . Och då fick jag ett jätte bra abonemang, fick välja vilken mobil jag ville i affären och ringa. Messa, möda, surfa , kolla på filmer, mejla m.m gratis till en månads kostnad på 735 kr . Den passar mig jätte bra eftersom jag gör allt sånt mkt. Det enda som kostar är betalsamtal tex till 118118

Svar på tråden järfällatråden 9