• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Therese: Det var jättehärligt! Vi var på bio och såg nya Harry potter, vi låg i sängen och åt plockmat och godis och drack mousserat, och bara vilade! Vi satt länge uppe i bastun och i baren i spat och njöt av utsikten och av att bara få sitta där i morgonrock och njuta! Vi var också ute på stan och flanerade, var på julmarknad i gamla stan och hade det mysigt. Det hade gått bra för svärfröäldrarna att ha båda barnen, men jag saknade Agnes massor!! Vaknade på natten och letade efter henne.... flera gånger... men bra övning inför resan till boden i januair....

• Machina

Tänkte bara tacka er alla tjejer för den jättetrevliga Ikea-träffen :) Jag hade jättetrevligt och det var otroligt skönt att få komma hemifrån :) Hoppas vi kan göra om det snart.

• lillgrodans mamma

Plötsligt händer det... nu hade jag ju hoppas att jag hade vunnit stort på triss... men inte riktigt, men nära eller nått.

Anmälde mig för ett tag sen att få vara testperson på Britaxbilbarnstol å trot eller ej, Isabella ska nu få vara testperson för barnstolen å om en månad så är den vår. Anmälde ju lite på skämt bara, sånt händer ju inte, men nu gjorde det det :)

Det känns bra att det finns  något som kan muntra upp för mellan 7 och 11 satt jag och försökte få tag på en barnläkare som kunde titta på I:s utslag. Hon har haft kraftigt röda prickar på ryggen några dagar nu å igår när jag mailade bilder till BVC så tyckte dom att vi skulle kolla upp det närmre. Men det går inte att få tag på nån barnläkare förutom på akuten å eftersom hon har haft dom en vecka känns det inte direkt som om jag vill tillbringa hela dagen sittandes på en akut för nåt som inte är superakut. Så efter fyra timmars ringade till vårdenheter både nära å långt bort, kommer jag nu få en tid imorgon.
    Å eftersom dom misstänker att det kanske är svinkoppor så vill jag inte gå och smitta ner mammagruppen som skulle träffas idag. :(
    Så som ni säkert upptäker ganska precis just nu Mumriksfru och Steffi så kommer inte jag idag. Mannen är hemma förkylt idag också så här är det riktig sjukstuga. Efter en halv dag så har jag lappsjuka, det är väll bara för att jag vet att jag inte borde vara ute med I men skulle velat komma iväg på mammaträffen.

• Lilla

Flingan: vad avis jag blir på din och makens kväll med bio och hotell!

lillgrodans mamma: vad skoj med bilbarnstolen! Ibland händer det. Hoppas ni får ordning på utslagen.

Idag ahr jag hängt på IKEA igen, ha ha. Åt frukost med två mammakompisar och köpte ter små lådor som Idun kan ha kritor etc. i. Sen for jag vidare till Jakan och handlade några julklappar. Fick inte tag i allt jag tänkt, men en del i alla fall. Nu är det snart dags att hämta Idun på förksolan och i kväll ska vi hjälpa grannarna med deras pepparkakshusbygge. Ska bli kul!

Mumriksfru: så KUL att du och din man också ska träna på Kenzai! Då måste vi träna ihop nån gång och sporra varann.

• flingansnö

lillagrodan: Härligt med barnstolen! Men vad konstigt att inte BVC kunde ordna en tid åt er hos ngn av deras läkare. Skönt att du fick en tid iaf.

LillaT: Härligt med lite shopping!

Jag vill också börja träna... men det får nog bli i ett annat liv tror jag.... jagvar så peppad i höstas, men nu orkar jag inte ens gå ner till ica

Här hemma har jag iaf lyckats stäna av vattnet, och skriva loss det gamla hadnfatate. nu ska jag försöka ta bort det från väggen, och se om jag kan montera det nya.... hoppas det.... för det är lite opraktiskt att inte ha ngt vatten....

• BackinBlack

lillagrodan: Kan inte vara virusprickar då? Vincent har haft i några omgångar.

Lilla T: Vad roligt med shopping.

flingan: Du är duktig du!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • flingansnö

utteröga: Jag vet inte det jag.......

Jag blir så trött!!! Har lyckats ta bort det gamla handfatet och kollat så att det nya passar. Nu ska jag försöka ansluta blandaren.... men det är olika dimension på de gamla rören och de nya..... suck.... blir så trött......

• BackinBlack
    flingansnö skrev 2010-12-08 16:15:35 följande:
    utteröga: Jag vet inte det jag.......

Jag blir så trött!!! Har lyckats ta bort det gamla handfatet och kollat så att det nya passar. Nu ska jag försöka ansluta blandaren.... men det är olika dimension på de gamla rören och de nya..... suck.... blir så trött......
    Oj. Bauhaus-akuten..?
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • MrsMumrik

Flingan - shit vad du är duktigt!

Lillgrodan - är det samma prickar hon hade förra onsdagen? Selma får också lite prickar ibland, men jag har inte tänkt att skulle kunna vara något speciellt än sånna där hormonprickar hon fick i början. Kanske ska börja hålla lite noggrannare koll på henne. Vad gör man åt svinkoppor? Det var jättetrevligt idag så det var synd att du inte kunde komma, men vi skulle ta en till fika efter nästa BVC träff.

LillaT - ja nu jäklar! Henrik ska dit på introduktion imorron och jag tänkte gå första passen imorrn eller fredag. Jag tänkte dra till Kista imorrn och shoppa lite. Lust att hänga med dit istället för Vällingby?

• flingansnö
    BackinBlack skrev 2010-12-08 16:22:44 följande:
    Oj. Bauhaus-akuten..?

ja.... det får nog bli det...... suck......

Svar på tråden järfällatråden 9