• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Lilla

Steffi och ni andra: maken sa precis att han ska vara ledig på fredag   så då funkar inte fika, MEN promenad för då är han ju hemma med Idun. Så förlåt att jag ändrar mig, men jag tar gärna en promenad på fredag! Kl. 10?

Mumriksfru: grattis! Jag vet känslan!

• flingansnö

mumriksfru: Härligt!!! Duktiga ni och duktiga Selma!!

LillaT: Jag går gärna en prommenad på fredag vid 10: Vart ska vi ses?

Här hemma tröstar jag mig med ett glas vin, helt emot min diet, men vaffan! Efter att ha slitit hela dagen har vi fortfarande inget handfat på plats.... ja ja, det får bli en sen kväll..... har iaf fått en koppling nu som antagligen ska funak.... men jag är inte säker än....  Att det ska vara så svårt att byta handfat.....

• Steffi17

Lilla T: kl. 10-11 brukar Hans vakna o sedan äta. Då vill han nog inte sova innan kl. 13. Kan vi promenera runt 13-14 istället?

• flingansnö

Hörrni, jag ska på meandi party på lördag hos Marina som hänger här ibland. Är det ngn som vill hänga på? Vore kul om vi blev några fler. Det är kl 18 pålördag och vi dricker lite glögg och myser lite medans vi tittar på kläderna.

• MrsMumrik

Flingan - jag kan inte på lördag för vi ska på dejt jag och maken. Först lite mys i gamla stan och sen prommis till etthundraett där vi ska äta middag och dricka lite champagne och mysa

LillaT - ses i Kista runt 10 snåret!

Nån annan som är sugen på lunch i Kista idag?

• BackinBlack

flingan: Vad kul med träff på lördag. Har kalas då och vet inte när det är slut så jag vill nog hoppa över den här gången...

Steffi: Kul med julbord! Hoppas ni får en toppenfin träff!

Lilla T o Mumrik: Jag är inte ett dugg avis på er träff i Kista. Shoppa lite?

Jag sitter och har pratat bort en timme med chefen på jobbet, vi lyssnar på Vinyls julmusik och pratar om dagis och barn. Nu ska jag se om jag har något att jobba med de få timmar jag är här. Ska iväg till Löwenströmska spec mottagning i eftermiddag och kolla upp om cystan är kvar eller har försvunnit, vuxit eller vad den kan ha hittat på. Ska höra lite om min knäppa kropp också, hormonknäpp är den fortfarande samtidigt som vi jobbar på en större familj.

Och ikväll ska vi fira lillemans tvåårsdag. Gömde tre paket igår, tack för tipset Therese! Nu ska jag bara fundera vart vi ska köpa tårtan till kalaset på lördag.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • RutanE

Hejsan, måste oxå tacka för en mycket trevlig Ikeadate häromdagen.
    Kan inte följa med till Kista idag, men gärna en annan gång. Ikväll kommer några arbetskamrater hit så jag måste ta och dammsuga av lite.

Prommenad imorgon fredag verkar mysigt. jag hänger gärna på. 

Vad skönt att Selma åt ur flaskan, jag provade häromdagen men Linus fattade ingenting och det som rann ut av sig självt det spottade han ut... 

Ja så nu måste jag slita mig härifrån och ta fram dammsugaren.

Hoppas ni alla får en toppentorsdag! 

• Lilla

Tack för idag Mumriksfru! Trevligt! Tor somnade i bilen hem. Selma också?

Promenad fre 10/12
    Lilla T
    Flingan
    Steffi
    RutanE

Ska vi säga promenad vid 13.30? Om du kommer hit Elin, så kan vi gå tillsammans och hämta dig Steffi och sedan vidare till Rut och så drar vi iväg på gångvägen till Viksjö. Är det en plan som funkar för er?

Utteröga: hoppas det gick bra i eftermiddag och att cystan är borta nu! Grattis till V på 2-årsdagen.

• MrsMumrik

LillaT - tack själv! Supermysigt Nu har jag bara två klappar kvar att köpa. Selma somnade lite halvt, men vaknade när vi kom hem och gallskrek i typ en halvtimme och sen däckade hon. Nu ligger hon och nanna här bredvid och jag skulle inte bli förvånad om hon sover till imorrn bitti nu.

Steffi - insåg precis att vi drar till Oslo på fredag morgon så jag vet inte om jag hinner med julbordet på torsdag eftermiddag. Kan vi hålla det lite öppet?

Jag hoppar över prommisen imorrn. Måste ut och skaffa de där sista klapparna och försöka sanera hemmet lite inför helgen

Svar på tråden järfällatråden 9