• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • RutanE

Jag hänger gärna med till IKEA på tisdag! 

IKEA frukost tisdag 7/12 10:00
    LillaT + 1
    Lina + 1
    Rut + 1

• Steffi17

Jag hänger också gärna med till IKEA! 

LillaT + 1
    Lina + 1
    Rut + 1
    Steffi + 1

• Steffi17

Rut: Var du på öppna fsk i Måndags? Jag ska dit nästa Måndag. Kanske vi ses där igen?

• RutanE

Steffi: Jag var inte på öppna förskolan i måndags men går gärna nästa vecka. Ska vi ta följe dit?

• Machina
    Jag hänger också gärna med till IKEA!  Om jag fått min ortros fixad så att jag kan röra mig ordentligt :)

LillaT + 1
    Lina + 1
    Rut + 1
    Steffi + 1
    Machina + 1
  • flingansnö

Hej hopp!

Har en liten paus från läsandet. Jag har skrivit ut samanfattningar på alla texter som jag nu försöker memorera.....får väl se hur det går.... jag känner lite som att om jag klarar denna tenta, då är det ngt allvarligt fel på hur tentan är uppbyggd.... men det vore skönt....

Gustav har nästan inte hostat ngt alls idag, hostade mkt inatt, så det blev inte så mkt sova, men nu verkar det vara bättre iaf. Hoppas att han får sova i natt, för jag har inte kraft att vara vaken en natt till.

Presentationen gick bra i går iaf. Det blev lite rörigt, för en fågel fick knäpp utanför fönstret precis under min pres, och flög in i förnstret gång på gång på gång.... stackarn....men annars gick det helt ok.

Tror på tisdagsdate även för mig men är lite osäker... beror lite på hur jag mår och vad jag orkar och så.

LillaT + 1
    Lina + 1
    Rut + 1
    Steffi + 1
    Machina + 1
    flingan +1 (kanske)

• Jessilicious

Hallå!
    Skulle kunnat skriva att nu befinner jag mig i värmen men riktigt så är det inte. Mannen vi köpte biljetterna av är ingen riktig resebyrå utan en privat person som förmodligen jobbar på ett flygbolag men som extraknäcker med att sälja billiga biljetter...

Först fick vi biljetter som efter nån månad bara försvann.. Så vi fick nya som vi skulle flygit med i tisdags, när vi kommer fram till check in så fungerar min och Fabiáns biljett men kvinnan vid disken kunde inte hitta varken Jorge eller Angelina, så vi ringer till lufthansa och det visar sig att denna man hade avokat deras biljett samma dag! Vi fick åka hem igen.. funderade på att köpa nya biljetter, men då går alla pengar vi sparat ihop till semesterpengar åt till att köpa nya biljetter. Vi fick stå kvar på arlanda i 6 timmar och försöka lösa det utan reultat, personalen var väldigt hjälpsamma.

Vi mailade mannen, och fick nya biljetter tills idag med air france så vi ringde dem och det visade sig att det inte var några giltiga biljetter. Vi har fått ett falskt nr till mannen så det gick inte att ringa. Vi har en kompis som åkt med honom många gånger utan problem. Han säger sig ha en resbyrå i Brasilien.

Igår fick vi nya biljetter, igen! 4:e gången gillt? Dem är tills på söndag..Får se om vi kommer iväg eller om han avbokar dem också. Pratade med luft hansa och den här mannen har inget organistationsnr när han bokat biljetterna, och inget namn på någon resebyrå fanns heller.. Biljetterna är bokade via flybolagets hemsida med ett kreditkort vilket innebär att han faktiskt kan avboka dem när han vill, om vi så befihnner oss på mellanlandning i fankfurt kan han ta bort biljetterna. Vi har lagt mycket pengar på dem här biljetterna.

Vi valde denna "resebyrå" för vi tänkte det var bra att kunna spara några tusenlappar.
    Så om ni nån gång ska ut och resa, boka inte via någon som känner någon, boka via en resebyrå eller hos flygbolaget så att ni inte råkar ut för samma sak. Vi ska polisanmäla honom och hoppas han inte utsätter någon annan för samma sak.

Jag skulle varit i värmen nu! Inte i den här isiga kylan :(

Håller tummarna att vi kommer iväg på söndag!

• Lilla

Oj, vilken lyxig dag! Efter 6 månader med totalt stört sömn har jag idag både klippt mig OCH fått massage! (farmor & farfar är här och har varit barnvakt)

Svar på tråden järfällatråden 9