järfällatråden 9
40.... varför undrar du det? FÖr att det blir stabilare ju större fötter man har eller?
40.... varför undrar du det? FÖr att det blir stabilare ju större fötter man har eller?
mirjam: Vad har du för skostorlek då?
Då lovar jag att du får ärva dem.... om jag inte sliter ut dem förstås.... Tycker om dem jättemycket! Önskar nu att jag hade massa pengar för då hade jag köpt ett par åt dig!
Utteröga: Bra att du tar hand om dig när du kan!
YES!!!! Pratade just med kommunen och Gustav får börja 30-timmars vecka nästa vecka!! (om det inte är ngt strul med fsk förstås.... men det tror jag inte att det ska vara)
YES!!! Vad glad jag är nu, hoppas verkligen att det leder till att han vänjer sig och jag slipper lämna en storgråtande pojke varje morgon... det gör verkligen ont när han ropar efter mig när jag går....

Mirjam: Förstår det! Vart är de ngnstans då?
Ang dagmamma vs förskola så handlar det om flera saker för mig, dels och kanske framförallt så handlar det om mina egna erfarenheter som barn, dagmamma var inte bra alls, och förskola (dagis hette det då) var toppenbra! Men sen handlar det också om att det dels är som Mirjam säger, att om personkemin inte stämmer så har barnet ingen annan vuxen att ty sig till. MEn för mig är också den pedagogiska stimulansen otroligt viktig,redan från att de är små, och jag tror att det blir lidande.... Jag tror dock inte att det är dåligt hos dagmamma, det finns massa fördelar, kanske framförallt att det är en liten grupp som är åldersintgrerad vilket ju gör att barnen lär av varnadra och lär sig ta ansvar för de mindre osv... Jag är inte emot dagmamma, vill bara poängrtera det! Tycker det är jättebra att det finns olika alternativ till barnomsorg eftersom vi ju alla är olika och har olika behov och krav. Men för mig, är det förskola som gäller.
syster: det ärlugnt! No hard feelings!
BM: jag är på på fika!
Vilka dagar är du ledig?
Idag ska jag testa öppna förskolan på aspnäs! Det är premiär för mig! var aldrig på öf med G så vi får se hur det går! det skulle tydligen vara babyrytmik idag på fm.... det kan ju vara kul....
Äh, så hade de stängt för plnering just idag
Får väl göra det nästa vecka istället
Oj, Brasilien Coolt
Om du inte kan åka kan jag åka istället för dig så kan du få fira jul med min knäppa familj!
VI säger fredag nästa vecka för fika då, vilken tid funkar för dig? När var det de hade öppet på säby? Ni andra som är lediga kan väl också hänga på?