Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

satt föresten just och betalade räkningar och såg på kommande händelser att det skulle komma in 5000kr på mitt konto i morgon... LÖN stod det.... det måste väl vara fel???!! Inte kan jag väl ha missat 5000kr????!!! 

• flingansnö

Mirjam: nu är ju jag 6 år äldre än dig.... och jag hade Agnes med mig i barnvagnen.... Du är dessutom värsta coola tjejen, medans jag är värsta medelklass morsan...

Vi kommer dra till Kålmården idag! Visade sig att jag faktiskt får nästan 5000 kr extra denna månad!!! Av dem får 3000 gå till sparkontot och 2 till en familjehelg på kålmården! vi haderedan planerat att åka, men nu kommer vi kunna njuta desto mer, typ äta i restaurangen på hotellet istället för mcdonalds och sånnt! Helt unerbart!!!

• flingansnö

Hej hopp!!

Nu är vi hemma, trötta men åhh vilken toppenhelg vi haft! Och hjälp vad jag spendrat pengar   Safariparken var verkligen toppen! Väl vrärt varenda öre!

LillT: Just ja, ar det i morgon, jag tror att mina studer börjar i morgon, så jag hoppar också av det. När är det karln din kommer hem? Hur går det för dig att var själv?

Syster: Lycka till på intervjun!

SE: Jag gick hos Mamma Mia Kista denna gång och är nöjd med det, hae också Elham som BM. Med första barnet gick jag här i jakan och det var ok, men kista var bättre tycker jag.

Nu ska jag dricka ett glas vin och äta lite godis, och sen planera hela hösten tror jag!

kram // En lätt stressad Elin

• flingansnö

se: Då tycker jag absolut att du ska gå på mvc här i jakan. Vi fick jättebra kontakt i föräldrakursen på mvc. Däremot klickade jag inte alls i bvcs föräldragrupp.

Syster: Mys med middag!  Och hoppas att ni får en trevlig shoppingtur och att det inte blir föööööör dyr.

Idag ska jag ha min förstaföreläsning med bebis med mig.....håll tummarna fr att det går bra, jag bara MÅSTE klara den här kursen nu!!! Tänk om det inte funkar alls med AGnes.....

• flingansnö

utteröga: Gud vad ni är effektiva!!! Grattis till att flytten gick bra, nu kan det bara gå uppåt och frammåt!

lillapindi: Nope inte jag! Det finns en annan järfällatråd också, leta i den tror den heter ngn i närheten av järfälla eller nåt liknande. Lycka till!

Jag har haft en lång händelserik dag med mycket snabba känslokast! Åkte iväg mot skolan i morse och missade att jag satt på tumbapendeln. Klev altså av i karlberg och lyckade sätta mig på nästa nynäspendel..... upptäckte det när jag kom till fartsta strand!! Tror ni jag blev irriterad???!! Agnes gallskskrek dessutom..,.. puh.... klev iaf av och ammade de 6 minutrarna innan tåget åt andra hållet kom. Åkte tillbaka till Älvsjö och bytte tåg, och kom fram till flemmingsberg fem minuter innan föreläsningen börjar, då funkar inte hissen och det var asmycket folk i rulltrappan, men jag tog min JÄTTEbrio och plöjde mig en väg! Kom iaf till föreläsningen och ingen sa ngt alls om att agnes var med, hon somnade om efter amningen och sov och sov och sov och sov och sov! Kände mig dock lite lost i salen, för typ alla kände ngn och jag var lite utanför, men det spelar ingen roll, nu ska jag klara detta!!

Efter föreläsningen, på pendeln hem kom ja gpå att jag ju faktiskt var ledig och kunde göra vad jag ville, så jag klev av på centralen, åt en svindyr men jättegod hamburager och gick sedan ut på stan för lite shopping. ovanför trappan ner till plattan, utnaför kulturhuset stod ingen minder än Gudrun shyman och höll låda! För er som inte redan vet det så är hon en av mina stora Idoler och jag stod där tills hon var klar, då delade hon ut vykort och när jag fick mitt passade jag på att tala om, att ag verkligen beundrar henne och då fick jag världens kram!

På hemvägen vaknade sedan Agnes och väl i jakan regnade det. Var som vanligt knökfullt på bussen och inte alla barnvagnar kom med, jag blev arg på tanten som lät sin TOMMA paraplyvagn stå och ta plats så att den mamma som väntat längst inte kom med. Då tänkte jag stiga av med min vagn för att hon skulle få åka med, men pappan som stod i mitten med sin jätte PoT vagn vägrade flytta på sig, så jag kom inte av!!! Jag var jättearg. Jag fattar inte varför SL envisas med att köra de minsta bussarna upp hit, när de vet att de flesta som bor här åker komunalt!!!

Nu är jag iallafall hemma och ska väl göra lite nytta här också, innan Gustav kommer hem.

• flingansnö
    Nu på torsdag 2/9 kl. 10.30 Bok & Bebis i Viksjö

Lilla T + bebis 3 månader
    Flingan + bebis lite drygt 3 månader
  • flingansnö

Grattis Judit! Hade helt missat att du var med barn igen! Skönt att det gick vägen den här gången, alltid skönt att passera de där läskiga första 12 veckorna!

Utteröga: hur många timmar har ditt dygn egentligen? 36? Du är helt fantastiskt effektiv! Bra jobbat!

I morse ringde de från fsk och typ hälften av personalen är sjuk, så de bad oss som är föräldralediga att ha våra barn hemma.... Gustav fick därför följa med till högskolan för att shoppa böcker. Han gillar ju verkligen att åka tåg, så det gick bra, men jag fikc muta honom för att han inte skulle riva hela bokhandeln Agnes hade jag i sele hela tiden, och hon sov och var nöjd!   Nu är G hos farmor och jag ska ringa lite samtal och sedan plugga skitsvår grammatik. Jag hatar det verkligen!! Men nu måste det bara gå vägen!

• flingansnö

LillaT: Ja, jag kände mig som supermom! He he he, kanske inget man vill göra ofta iallfall   Jag pluggar heltid på södertörn i flemmingsberg. Första kursen är den viktigaste, det är grammatiken, jag måste klara två av fyra kurser för att ha tillräcklig tmed poäng, men jag ska också boka in ett samtal hos studivägledaren för att se till så att jag faktikst får det jag behöver inför examen.

• flingansnö

JOssan. Helt rätt ställe att fråga på! Jag och mumriksfru (här i tråden) var på ÖF i barkarby förra måndagen, denna vecka blir det ng inte ngt men däremot är det bok och bebis i viksjö på torsdag, det kan du väl hänga med på?

Nu på torsdag 2/9 kl. 10.30 Bok & Bebis i Viksjö

Lilla T + bebis 3 månader
    Flingan + bebis lite drygt 3 månader

Svar på tråden järfällatråden 9