järfällatråden 9
Det blir ingen semester, SÅ JÄKLA SPÄNNANDE på Days!!!
Det blir ingen semester, SÅ JÄKLA SPÄNNANDE på Days!!!
Hallå, vi är tillbaka!
Vilken härlig semester vi har haft! Vi lånade en stuga och hade det så otroligt mysigt! Ingen dator och TV bara de gånger vi såg en film. Vi gick upp tillsammans på mornarna och åt frukost, gick mini promenader, krattade löv i solen, hade besök av en familj 1 dygn, pysslade med Mira, åt massor med god mat, grillade 2ggr, spelade spel, skojade och busade och bara var!
jag blir helt vansinnig på mina lärare som inte kan förklar vad det är vi ska göra! Hon har gett 3 olika förklaraingar som inte verkarbetyda samma sak, pluss att jag försökte förklara min tolkning för klassen o då sa hon att det var rätt MEN det var inte alls samma sak som hon sen förklarar det som att vi ska göra... INGEN förstår!! O så svarar hon ämt att det inte finns några fel. Men det finns ju alltid mer eller mindre rätt eller hur? Vi får betyg för varje delmoment och jag vill inte falla i det här momentet bara för att de är dumma i huvudet..
Jag kan inte komma på vad jag ska göra, jag har för unga elever för att arbeta med reklam, bildanalys m.m. under ett lektionstillfälle - det går inte hur mkt jag än vrider och vänder på det!
Vad bra Elin, gråt på du bara - o glöm inte kryckorna!!
Therese, vad säger din chef om att du inte kan göra alla uppgifter, r det ok?
Annika: dags att gå ner i lön för att få ett jobb så du kommer hemmifrån?
Marina; du kanske bara ska låta henne skrika då? jag vet nte vad vi kulle ha gjort i er sits mn det e kanske det omni inte testat? Eller Somna utan gråt?
Det här skrev en av mina kursare till mig nyss:
"
Sen mailade hon detta:
Nu mailade jag Ann-Katrin igen:
Hej igen.
Nu förstår jag ännu mindre. Det känns som att vi helt plötsligt har fått tre olika uppgifter.
Först säger du:
Undersök olika möjligheter till tolkning genom didaktisk gestaltning.
Och när vi under lektionen inte förstår så förklarar Mirjam att vi ska lägga upp en lektion som vi kan ha under nästa vfu lektion och då säger du att det är rätt. Sen frågar någon om vi inte ska titta på de frågor som togs upp på den film du visade och då blir ditt svar att jo, det ska vi.
Sen skickar du på mondo:
Undersök olika möjligheter till tolkning av ditt område genom att göra en gestaltande tolkning ( En gestaltning i valfritt material/medium. Syftet är att detta också ska kunna hjälpa dig att förbereda din VFU)
Vilket inte alls är samma uppgift som den vi fick på lektionen. Nu skall vi alltså inte göra en didaktisk gestaltning utan en gestaltande tolkning?
Och när jag då mailar dig för att reda ut det hela får jag svaret att vi ska ska gestalta det område vi valt??
Nu blir min fråga till dig. Vilken av dessa uppgifter vill du att vi ska göra? För i mina ögon är den ena inte den andra lik vilket jag tycker är både frustrerande och märkligt.
/ Lisa
hej Anna!
vi väntar vårt andra barn i oktober! vi bor i Skälby!
Jag fixar ite riktgt bra när det e så mkt fritt i skolan.. jag beöver tydliga ramar. Fuck!
I helgen blir det SingStar tävling igen! Tredjegången och vi kan ju inte lägga oss, mn vi kanske inte får vara med om vi fortsätter vinna
Hoppas alla får en bra helg, vi har massa inplanerat som vanligt! Roligt!
Annika: har ni funderat på en sån där elgrej som lixom förlamar offret [barnet]?
Vad skoj Linda!
Snart hoppas jag vi kan ha e uteträff med alla som vill! Mira gillar ju at vara ute nu (förlåt ÄLSKAR) och lekplatser e riktigt populära! (Från att ha avskyt att vara ute till att älska, dt ni
)
ugh glömde kolla på klockan och rusade upp när jag hörde att Mira vaknat... typ 10 min före 7 men ändå...
Här hemma har jag en Mira som blir galen om inte JAG sätter alla dockor (3st) rätt i dockvagnen... hon gråter tom...
wow Annika! Dte e nog en grym fördel att ha syskon när dt gäller talet. Fanny kom hem en dag och var så avundsjuk eftersom tom det barnet som är nästyngst på dagis (bara 3 dagar äldre än Mira) kunde säga MIRA! Alla barn kan säga Mira utom Mira själv!
Vi skulle gärna få tips på dubbelvagnar nu, alla är välkommna. Kanske skulle vi kuna låna nånn o testa senare så att den får plats i förrådet och känns bra? Viska köpa begagnat oxå (vem har råd med ny dyr vagn???) Behövs dubbelvagn EGENTLIGEN när ett barn är 2 år? Vad tycker ni? Hur länge behövs dubbelvagn, kan det vara värt att skippa eller e det helt galet tänkt?
Kram/M