• Mirix

järfällatråden 9

MrsMumrik skrev 2010-09-30 21:25:17 följande:
    Flingan - vad skönt att det har gått bra idag! Duktiga killen

LillaT - kanske lite dum fråga, men vad är en bumbo?
    En sån där "stol" för små bebisar. Som man verkligen inte behöver men verkar vara uppskattat ;-P
  • Mirix

Elin, ja men en bumpgrej måste man ju verkligen inte ha, en säng därremot kan ju underlätta en hel del.. :-P

• Mirix

Jag skrev 5sidor i onsdags, ingenting i dag och sitter nu och försöker försöker försöker koncentrera mig.. Det är svårt. det får max vara 7 sidor och jag har ännu inte behandlat litteraturen (som tom enligt läraren inte passar in och blir jätte krystat att försöka passa ihop!!! IDIOTI!)... (dok upptäckte jag i dag att om jag minimerar radavståndet har jag bara skrivit 3-4sidor... yeah...)
    Efter det är jag klar med detta moment och kan övergå till att börja 3 veckors praktikperiod. Jag har redan gjort 8 av 15 dagar så att jag kan vara hemma när bebis behagar komma ut!
    Men jag är snurrig och ofokuceras. Jag tycker verkligen inte om att litteraturen är så opassande för arbetet. Även om jag vet att jag inte måste satsa på A den här terminen så vill jag ju självklart göra det bästa jag kan.. ångest.
    Hur går det själv i skolan, va inte tentan i dag?

• Mirix

okey mina damer, vad e de första tecknen på att förossningen kommit i gång? Mensvärk?

• Mirix

Jag säger ingenting, men jag lovar att skicka dig ett SMS om vi kommer så långt som att bebisen krystats ut!

• Mirix

jag hittade ingen ledtråd där heller ;-(

• Mirix

Välkommen Me08! Vilken mammamia går du på? Vi har gått på MammaMia söder båda gångerna.

Elin, alternativ 1!!!!!

Ang. bokklubb så e jag glad om jag hinner skummläsa studelitteratur så nej tyvärr...

Annika: jag älskar de hemska böckerna. Jag kan låna ut den sista om du vill! Och jag älskar ju Johan Ajvide oxå, trodde jag skulle få den sista i födesedagspresent men fick hypnotisören istället.. har inte hunnit läsa såklart men i sommar kanske

• Mirix

karro: haha drygt ett år? hur e det med mattematiken?

• Mirix

ugh, sitter och dilemmar..  fanny är helt uppriven och ororar sig för att stygnen har gått upp. Hon säger att det har gjort mer ont i dag och att vad hon kan se och känna så har stygnen gått upp och det e öppet där de har sytt.... 
    vad vet jag, jag får inte titta och jag tror inte mina förslag på vad det kan vara som har hänt, lugnar alls. sitta på gynakuten hela natten vill varken hon eller jag, hon kan ju inte äns sitta än.
    Jag tycker att oddsen att det skulle ha gått sönder igen är en på 10 000 typ. Det har ju gått snart 2 veckorsen de opererade henne.. nån som vet nåt om tiden efter?

• Mirix

Nej vi åkte inte in och nu är fanny helt avig mot mig. En begynande förlossningsdeppression? Ugh jag  velar...

• Mirix

Välkommen Macina! Jag har en liten Esther förr 101002! Vart födde du? O så har jag en Mira född 081116 <3

Har inte heller haft tid för FL i helgen. Livet med 3 ungar snurrar ändå. Men imorn ska jag gå på praktik igen. LÄmnar in Mira på dagis för fotograferng så då kan Fanny vara lite själv med Esther. Det blir nog bra. Hon e bättre än hon tror.

Jag o Mira var på IKEA i dag för att köpa en hundkorg till Esther.. tjena, när vi lekt klart på barnavdelningen, gått hela varvet runt och inte hittar några djurgrejer så visar det att de utgått... pinsamt att gå på IKEA o inte handla nått.... 

• Mirix

Machina, det var fullt när vi skulle in oxå, men vi hade garantrad plats. Pju, vi hade INTE kunnat åka så långt som till Uppsala! Min fru hade 3 ordentliga verkar innan hon ville åka in... TRE! Hon var öppen 5cm redan!

• Mirix

Hej hej

hinner inte heller läsa på, ugh för små barn, massa besök och inget skolarbete som blir gjort!!

Vad är det för diagnos som Gustav fått? Är det inte för tidigt att avgöra helt o hållet. Jag har läst nu att flera barn som får diagnos autism senare får Asberger syndrom istället.. 

Jag gjorde sämsta missen i fredags. Massa snö, pulka till dagis! Tjoho... ingen snö när vi skulle hem SÅKLART!!! Mira SKREK HELA HELA HELA vägen hem.... 

jag e på dåligt humör

Svar på tråden järfällatråden 9