• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • 1975

Nej nu vart det jätte dumt!!! Ha ha ha bortse från mitt förra inlägg!!! Den riktiga frågan ska vara!! Vilken ÖF har så att man kan ta med syskon? Och vilka dagar å tider??

• Timba
    1975 skrev 2011-03-30 20:44:38 följande:
    Nej nu vart det jätte dumt!!! Ha ha ha bortse från mitt förra inlägg!!! Den riktiga frågan ska vara!! Vilken ÖF har så att man kan ta med syskon? Och vilka dagar å tider??
    ,
    Kyrkans öppna förskola i Kallhäll funkar det bra att ta med syskon till.
    http://www.jarfallaforsamling.se/barn_barn.aspx
  • Matglad

1975: Mariakyrkan i Jakobsberg, Öppna förskolan i Aspnässkolan och Järfälla kyrka vad jag vet. Tider finns nog på nätet.

• Lilla

Idag blir det ÖF-premiär för Tor (Barkarby)! Vilka av er kommer vara där?

• MrsMumrik

Tack för lyckönskningarna! Det gick bra. Vi kommer inte drabbas av uppsägningarna och min chef frågade om jag är intresserad av att kliva upp ett steg och ta en ny tjänst när jag kommer tillbaka, men jag vet inte riktigt. Han tyckte jag skulle söka i alla fall, men det är ganska många resor och de vill ha någon nu på en gång. Dock så är det bättre betalt och roligare arbetsuppgifter och det är ju aldrig fel Jag tror jag ska maila honom idag och säga att jag faktist är intresserad. Vi får se hur det går, men vilket som har jag ett jobb att komma tillbaka till och det var SÅ skönt att träffa kollegorna igen och prata lite jobb. Kände mig som en ny människa när jag kom ut därifrån. Nu längtar jag till jag börjar jobba!

LillaT - jag och Selma kommer idag om inget oförutsett skulle ske

• primavilma

Snowflake: Samtalet gick jättebra!! Det är skönt och jag blir stolt framför allt när jag hör att han är en bra kompis, det tycker jag är viktigt!

Lilla T: Då var det dem jag satt bredvid (om jag inte minns fel var det bara en pappa där)

Elsa har ont i benen efter sprutan :( hon vill inte stödja på dem. 

1975: Har för mig att någon av de kommunala öppna förskolorna tog emot syskon vissa tider. Jag tycker det är helt galet att man inte får ha syskon med när de har begränsat tiden på förkolan.

• BackinBlack

BT: Hoppas du får må bättre nu och kan vila.

Mumriksfru: Vad härligt att mötet gällde ett bättre jobb istället. Spännande. Låter som något bra med både mer i lön och roligare uppgifter.

Lilla T: Ha så kul på ÖF. Hälsa Rosa från mig.

Tack för alla lyckönskningar. Intervjun kändes bra, men man vet ju aldrig. Det har jag lärt mig. Gick på mer än 20 intervjuer förra gången jag var arbetslös. Läget är lite bättre nu, både att det finns mer jobb och jag har arbetat precis istället för att ha varit mammaledig och inte jobbat på ett tag. Jag får kanske besked redan idag.
    Idag är i alla fall sista dagen på det här stället. Blandade känslor. Har dessutom de förbaskade bihålorna som gör mitt liv lite tråkigt. Ständig huvudvärk som ingen Ipren biter på och jag ska absolut inte böja mig framåt för då sprängs huvudet. Nåja.

Och Uma är hemma idag, klagade på ont i örat igår och på närakuten konstaterades öroninflammation. Hon fick penicillin och örondroppar. Tjoho! Nåja, hon fick ju gå på förskolan hela tre dagar. Wow liksom! Men nu får det vara slut på det här med baciller och virus och sånt, tycker jag.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Mumriksfru: åh, grattis till erbjudandet om ny tjänst! Jag har tänkt på dig ända sen jag läste om att du skulle till jobbet. Då ses vi på ÖF då. Vid 13 va?

utteröga: hoppas de ringer och erbjuder dig jobbet idag! Konstigt att det är sista dagen på gamla jobbet. (men blir det ingen fortsättnig längre fram heller?) Du har varit där ett år ungefär, eller hur?

primavilma: jo, han sa att det bara var en pappa där och att det var han (förutom kantorn och vaktmästaren).

Svar på tråden järfällatråden 9