• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

tip: Vincent började strax efter sin ettårsdag och det var varken bättre eller sämre än när jag väntade (Uma var 17 månader när hon började). Han var ledsen till en början, men det gick över och han var på sätt och vis lättare för Uma var med medveten och hade vant sig ännu mer att vara hemma med mig. Vårt "problem" var att han inte hade börjat gå än, men det gick bra ändå och han var inte ensam om att inte kunna gå när han började.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Utteröga: Vad skönt att höra. Började han på full tid på engång ?
    Hur är det med dig förresten, det var länge sen du var inne ? Och vad gör du nu ?

Mumrik OK ska vi ses vid ingången ?

• Matglad

1975: Den minsta som varit med på bok&bebis var 5 veckor så 9 veckor går fint! Det är ju mycket sång, musik, ramsor så något utbyte har ju även de minsta barnen!

• BackinBlack
    tip: Ja, han gick nästan full tid. Jag var arbetslös till en början så han gick sex timmar per dag först. Men det gick bra och han älskar sitt dagis sedan lååååångt tillbaka. Fastän han var väldigt sen att börja gå, senare än Uma.

Med mig är det bra. Försöker mediabanta eller åtminstone sitta mindre vid datorn. Den tar alldeles för mycket av min tid när jag vill och måste göra annat. Just nu är jag arbetslös och springer på ett par intervjuer i veckan, ska iväg på en i Sundbyberg imorgon. Ska snart börja övningsköra med min pappa, drömmer om en tredje mini-me och ja... äter alldeles för mycket godis igen. Fröken tvärtemot vad alla säger att man ska göra. Min närmaste tanke på träning är kanske kvällspromenader med en granne och funderingar på en pilates-boll. Det är väl jag, just för tillfället. Hur är det själv?
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Timba

Utteröga: Förstår dig, det är lätt att låta tiden gå vid datorn. Försöker minska jag med, men den det är svårt när man ändå måste sitta med en. Jag ska också börja övningsköra, skulle redan ha börjat men tiden har bara runnit iväg..Annars pluggar jag och är fl, och i sommar ska jag bara vara fl, ska bli skönt. Och sen försöker jag träna så mycket det går, men nu iveckan har det varit dåligt med det, så jag hoppas att jag kommer iväg imorgon.
    Har också fastnat i godis och kaffeträsket, blir så när jag pluggar, måste ha nåt att tugga på för att hålla mig vaken, men det vore ju bättre att äta frukt...
    Pilates boll ska ju vara himla bra, det nog en bra ide att skaffa en sån. Tänkte du köra magövningar med den eller ?
    Lycka till på intervjun imorgon !!!, håller tummarna

• Matglad

Hej tjejer! Nu har jag anmält mig till vårruset!

• RutanE

Hejsan, jag är tillaka efter en fantastisk resa till Rom med 4 kollegor. Vi har haft härliga dagar och sett det mesta man "bör" se som turist i Rom!
    Skönt att åka med likasinnade som ville göra och titta på samma saker som jag )
    Sen var det lika härligt att komma hem till familjen igen!!
    Och det första jag gjorde var att amma Linus - det var verkligen befriande kan jag säga. Det har funkat men det har varit väldigt spänt i ena tutten - ammar bara från ena nuförtiden. Svårt att veta hur mkt man ska pumpa ut - ville ju inte stimulera produktionen för mkt.

Tyvärr är både jag och Linus lite förkylda så vi kunde inte gå på varken bok o bebis eller ÖF idag! Och på måndag börjar jag jobba igen Gråter. Vart tog tiden vägen ??

• Lilla

Matglad: hurra! Kul, kul!

Rutan: så härligt att höra att resan blev lyckad! Hur känns det att du snart ska börja jobba igen?

Svar på tråden järfällatråden 9