• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

mamma till Anton: hur gammal är han nu. Jag har för mig att när Gustav var liten, han var också ett kräkbarn, så sa BVC att om han klarar att vända sig till mage själv då kan han också sova på mage... men jag vände på honom ändå, tills han var typ 9 månader....  Jag vaknar på nätterna ändå, så då kunde jag lika gärna vända på honom liksom...  

• MammatillAnton

Han är 4mån :)
    Jag kanske kan sova lugnt ändå :)

• flingansnö

Mamma till Anton: Sova lungt är väl en definitionsfråga när man har en bebis?  Har du frågat på bvc? Gör det annars. Och om du vaknar kan du ju bara vända på honom? 

• MammatillAnton

Haha nä sova lugnt lär jag nog inte kunna göra på många år :)
    Träffar BVC i morrn, ska fråga då :)

• flingansnö

Fick äntligen tummen ur och skruvade upp rullgardinerna i barnens rum! Det är mina gamla som jag hade när jag var liten! Jag är stolt som en tupp att jag klarade det! Fint blev det och nu kan de sova där utan att vakna av att solen går upp astidigt på morgonen!

• MrsMumrik

Jag måste bara får skryta lite... Imorse hade jag gått ned 16,5 kg sedan jul! Plockade fram gamla sommarkläder som jag kom i och det var verkligen världens härligaste känsla! Det är fortfarande 6 kg kvar att gå ned till bröllopsvikten och magen kommer ju aldrig se ut som den gjorde innan, men ändå!

• flingansnö

WOW!!!! Lina!!!! Det är ju fantastiskt!!!! Hurra för dig!!! BRa jobbat!!!!

• D 1980

Jag har en solskydds fråga till er!

På polaris förskola smörjer de tydligen inte in barn med solskydd. Vi lämnade en flaska imorse och de sa att de inte gör sånt...blev otroligt chockad! Herre gud personalen finns ändå där för barnen skull och säkerhet. Om man är två år ska man inte ens vara ute i solen från första början Och deras gård är inte speciellt skuggig heller. Har panik nu över hur mitt barn kommer se ut när han blir hämtad! Han är rödårig och LIKBLEK, blir bränd på en sekund

De sa att man får smörja in på morgonen med nåt som ska hålla hela dagen men sånt finns väl inte. De tvättar ju händer och runt munnen före och efter måltider antar jag.då försvinner det ju! Även dessa vattenfasta solskydd ska jag strykas på efter ett par timmar igen.

Vågar inte ringa och fråga rektorn vad de håller på med när de bestämmer såna saker. Det är som att säga att de inte tar på mössa på barn mitt i vintern.

Hur ser det ut på era förskolor?

• malifa

Mumriksfru: Roligt med så stor viktnedgång, GRATTIS! SkrattandeHur har du lyckats? Några bra tips? Jag har ca 10 kg som jag vill gå ner men det går segt tycker jag!

D1980: Självklart ska de smörja in barnen med solskyddsfaktor! När min son gick på föskola smörjde vi honom på morgonen och sedan smörjde personalen in honom en gång till efter lunch. Det borde de kunna göra på din sons förskola också, så prata med rektorn!

• Lilla

Mumriksfru: wow, BRA jobbat!! Glad

D1980: vi smörjer också in I på morgonen och om det behövs mer smörjer personalen (vi har lämnat flaska på förskolan). Tycker du kan ringa rektorn.

Svar på tråden järfällatråden 9