• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Åh, äntligen är solen tillbaka! Känns som man har 100% mer energi idag än de senaste mulna tråkdagarna! I dag kommer maken tillbaka från jobbresa i Italien så nu blir det städ och förbereda en mysig middag ute på altanen!

Tip - var tog du vägen igår?

• flingansnö

Puh, nu ska jag strax slänga in mig och A i bilen och åka och hämta G och sedan åka till landet.... hur jag nu ska orka det.... ngn som kan förklara för min dotter att hon ska SOVA på nätterna? Hon verkar ha glömt bort hur man gör.... men nu sover hon minsann.... (vilket är skönt) puh.... har huvudvärk och mensvärk också..... vältrar mig i tyck synd om mig

SKa bli skönt att komma till landet, men syrran och barnen är där, och eftersom hon är osams med mamma pga att hon valt att köpa hus med en karl hon nyss träffat och både mamma och syrran är rätt omogna när det gäller konflikter....så lär det bli drama... jag packar med mig löparskorna och hoppas på att kunna sringa av mig när det blir för jobbigt....

Skört om er kära mammavänner!

Kram

• Timba

mumrik och flingan: hemskt ledsen men vi försov oss,dvs maken lämnade de andra på dagis och lät oss sova eftersom Rebecka snackat halva natten. skickade mess men jag vet inte om du fick det Elin ?

Matglad: vad kul att du också ska springa.

• MammatillAnton

ÖF Barkarby måndag em någon? :)

• malifa

mumriksfru o tip: Tack för tipsen om matningen! Det går lite bättre nu igen hon äter gröt och några skedar matpureer i alla fall så jag kämpar vidare! Skrattande

Mammatillanton: Jag ska gå till ÖF i barkarby imorgon em!

• MammatillAnton
    malifa skrev 2011-05-08 13:41:53 följande:
    mumriksfru o tip: Tack för tipsen om matningen! Det går lite bättre nu igen hon äter gröt och några skedar matpureer i alla fall så jag kämpar vidare! Skrattande

Mammatillanton: Jag ska gå till ÖF i barkarby imorgon em!
    Då ses vi kanske där i morrn :)
  • MrsMumrik

MammatillAnton och Malifa - Selma är 9 månader så jag tror inte vi får komma på måndag em? Vi ska nog gå på torsdag em.

Selma fortsätter med sina framsteg och vände sig första gången (kontrollerat) från sittande till mage/alla fyra i går

• flingansnö

Hej hopp!! Har spenderat helgen på landet med mor och far och syster och alla barnen.... och min syrra... herregud. Man undrar hur hon är funtad! Lördagkvällen slutade med att jag grät hos mamma..... Hon bara TAR energi!  GAHH!!!!! Jag blir så trött, tur att jag inte är långsint!

I övrigt var det fantastiskt på landet, allting slår ut, det är så vackert, och varmt och skönt så vi satt ute och åt och barnen kunde springa utan jacka och hoppa studsmatta utan skor!

• MammatillAnton
    MrsMumrik skrev 2011-05-08 22:07:13 följande:
    MammatillAnton och Malifa - Selma är 9 månader så jag tror inte vi får komma på måndag em? Vi ska nog gå på torsdag em.

Selma fortsätter med sina framsteg och vände sig första gången (kontrollerat) från sittande till mage/alla fyra i går
    Tror tyvärr att det är 0-8mån nu på eftermiddagen :(
    Åh så duktig Selma är :)

En liten fråga, Anton vänder sig från rygg till mage hela tiden, men från mage till rygg har bara hänt 2ggr.
    Nu har han fått för sig att vända sig till magen mitt i natten...känner mig lite orolig då han inte visat något intresse att vända sig från mage till rygg.
    Dessutom är han ett kräkbarn och kräks lite då och då...visserligen väldigt sällan att han gör det på natten.
    Men oron finns ju ändå där att något ska hända.
    Hur orolig behöver jag vara? :)
    Ska jag vända på honom när jag ser att han ligger på magen eller ska jag låta han ligga så?

Han är väldigt stark i nacken och så...kan lyfta upp huvudet och överkroppen.
    Men som sagt, oron finns ju ändå där :/

Ha en härlig dag på er alla!
    Härligt väder ute :)
Svar på tråden järfällatråden 9