• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • MrsMumrik

Idag är jag LYYYYYYYCKLIG!!!! Vi har äntligen fått förskoleplats - på vårt FÖRSTAHANDSVAL!!!
    Vi fick besked muntiligt igår så jag vill inte ropa hej förrän vi får pappret i handen (med tanke på allt strul som varit) men om allt går i lås så är det verkligen fantastiskt!! Solig

Ang. vikten så har jag alltid ätit lågkolhydratkost när jag velat minska på midjemåttet. På slutet har jag också skurit ner på fettet lite och då rök några kilo till. Tränar 2-3 gångar i veckan och unnar mig alltid en dag i veckan då jag får äta vad jag vill (fast kanske inte donken till frukost och pizza till middag, men inom rimliga gränser).

• flingansnö

Lina: Grattis till förkoleplatsen!!!! HURRA HURRA!!!! Gud vad skönt!!!

D1980: Men herregud, det är väl klrat att de ska smörja in barnen!!!!  Vi lämnar insmord pojke på morgonen och så har han en flaska på sin plats på fsk. Det har de andra barnen också. Tycker också att du kan ringa rektorn. Eller maila om det känns tryggare...

Idag ska vi ha träning på AC. Magnus kan som vanligt inte vara med.... jag undrar vad som har hänt med den jämställda Magnus jag gifte mig med.....  suck.... ja ja, iaf så har jag inte heller ngn barnvakt till Agnes, så jag väckte henne halv sex i morse, för att hon ska vara trött vid 9 och somna i vagnen.... tror ni hon är glad nu? ahhhh, jag har redan huvudvärk, var ska denna dag sluta?

• Disan

Hello! Kikar in för första gången på tusen år. Är väl en del i processen kan jag tänka mig Flört Hoppas att ni alla har det bra, säkert många nya här inne och även en hel del gamla godingar (-Hej flingan!), både sådana som jag har kontakt med och inte. Adjö så länge!

Livet är för kort för att inte våga fråga!
  • flingansnö

Hej ANna! Trevlig med ett snabbebsök!  

• BackinBlack
    Mumriksfru: Grattis till förskoleplatsen!

Flingan: Lycka till på AC!

D 1980: Säger som övriga - självklart ska de smörja in ditt barn! Vi har samma rutiner, att vi lämnar dem insmorda på morgonen och så har de en flaska i sitt skåp som används när de går ut efter lunch. Det anser jag är deras skyldighet. Hur motiverar de att de INTE smörjer in?

Själv försöker jag undvika datorn, jag fastnar så lätt härinne och får ingenting gjort. Så nu röjer jag undan projekt här hemma istället men kikar in ibland, mest för att läsa en kortis. Söker jobb, går på ett par intervjuer i veckan, har snart alla tillstånd och papper för att börja övningsköra och jag är mycket mer motiverad nu än för tio år sedan. Nu ska jag sortera färdigt sex maskiner smutstvätt och börja mitt dagspass i tvättstugan. Däremellan ska jag sy dotterns nya gardiner och tvätta hennes fönster.

Ha det gott!
    Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • Lilla

Mumriksfru: hurra och grattis till förskoleplatsen!! Underbart ju! Men hur kom det sig att ni har fått plats på ert förstahandsval nu när de knappt kunde lova er en plats i kommunen överhuduvtaget innan. Grattis igen!

Flingan: det låter som en tuff dag för dig idag! Kram! Tänker på dig! Hoppas detta med M är tillfälligt. Ni kanske ska ha ett litet snack.

Disan: kul att du tittade förbi här!

Vårrusare: kommer era familjer vara på plats i stan vid Vårruset? Jag tänkte att maken och barnen är hemma, men hur gör ni andra? Och hur gör man med väska för nycklar, långärmad tröja för tågresan etc? Har man magväska? Har man vattenflaska eller finns vattenstationer?

Så trött idag. Idun vaknade och grät och var ARG flera gånger i natt (sparkade i väggen utan anledning bl.a.) och totalt sov jag 5 timmar innan det var dags att gå upp med Tor.

• Timba

Mumrik: Grattis till viktminskningen !!, bra jobbat. Och vad skönt att ni fått förskoleplats.

Utteröga: Härligt att du är så motiverad. Jag har nu skjutit upp övningskörningen, får ta det i sommar, har för mycket annat plugg just nu.

D1980: Prata med rektorn verkar inte klokt, kanske det bara var nåt förhastat som de kläckte ur sig...

LillaT: Min familj stannar hemma, jag kommer själv, förmodligen är jag i skolan innan så jag byter om där. Men de brukar ha ställen där man kan lämna in en liten väska och värde saker. Och det brukar finnas vätske kontroller, med både vatten och energidryck. Men jag skulle inte råda att testa energi drycken om ni inte gjort det innan kan få lite magproblem av det..
    Men kolla hemsidan brukar finnas information där .
    Jag tror också att vi ska få ett PM och nummerlapp skickat per post snart.
    Eller är det nån som redan har fått ?

• Jessilicious

Jag har varit väldigt frånvarande, inte för att jag varit överdrivet närvarande heller.

Jag har nu efter många om och men lyckats ta mig ur mitt förhållande med min sambo,  efter år av misshandel, mest psykisk. Jag har bott på skyddat boende och det är väldigt mycket med socialen och familjerätten och karljäveln i allmänhet. 

Finns det någon som har erfarenhet av seperation och har några allmäna tips?

Någon som vet någon som hyr ut en lägenhet för en vuxen och 2 barn?  

• flingansnö

Oj Jessie!! Hade ingen aning!!!  JAg önskar verkligen att jag hade ngra bra tips att ge dig, men det har jag inte.... Kramar till dig iallafall! Och vänd did till kvinnojouren om du inte redan gjort det, där får man bra hjälp har jag hört!  Kramar i massor till dig!

Svar på tråden järfällatråden 9