• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Mums för egna jordgubbar. Vilken lyx!

Ja här är det lugnt... Dödade jag tråden? Vi har en hemmadag, barnen var slut efter Parken Zoo i fredags och 30-årsjubileum ute på koloniområdet i lördags. Och så värmen då. Idag har jag gjort av med några hundralappar på Stinsen - tröja till mig och tröja till Uma, nagellack till mig och Uma (svart, silver och cerise) och så lite pyssel (nu igen).

Vi hemestrar, som jag läste att det hette i senaste numret av mama. Gör inga stora utflykter eller resor på semestern utan tar dagarna som de kommer och åker runt och iväg över dagen. Alldeles lagom, särskilt med en väldigt trotsig och just nu "svår" 2½-åring. Inte värt att slösa tusenlappar på något då. Och barnen är nöjda, liksom vi. Den här veckan blir det jordgubbsplockning, hjälpa svärfar att klippa och ansa vid kolonistugan, åka och hälsa på barnens farmor och kanske en tur till Grönan eller Skansen eller en badstrand. Ja, det finns ju massor man kan hitta på.

Om fem veckor börjar jag jobba och då är jag hemifrån 11 timmar om dagen, så det gäller att passa på nu. Nu ska jag surfa vidare och leta efter förvaring till allt detta pyssel som dottern gör och expanderar (virka, brodera, pärlplattor, paint-by-numbers, gips, målarfärger osv). Det är en enda röra för tillfället.

• Timba

Vi hemestrar också eller rättare sagt maken jobbar veckan ut, så jag är hemma med alla tre nu, men sen hemestrar vi. Orkar inte flyga med alla tre annars hade vi väl varit i frankrike nu. Annars består dagen av parkutflykt på fm och under em badar de i badbilen och de verkar vara rätt nöjda. Sen tänkte vi väl åka till zoot i Eskilstuna och lådbilslandet. Nej det är bara att inse att det inte går att göra hur mycket som helst just nu, utan man får anpassa sig efter barnen och deras humör..

Lillat: Gott med pizza tyvärr finns det inte nån bra pizzeria i Kallhäll, så man blir bara besviken om man handlar här..Min karl är också dålig på kläder, så jag har faktist börjat handla åt honom..Krya på dig med förkylningen.

Utteröga: Passa på och njut nu.

• Disan

Hej hallå alla! Kikar in o tänkte höra om ngn är intresserad av att köpa scrapsaker? Skall sälja min samling. Inboxa vid intresse.

Adjö!

(och hoppas självklart att allt är bra med er alla!)

• flingansnö

Hej!

Det märks att det är sommar!! Vi har inte tid att sitta vid datorn längre på samma sätt! Hoppas att alla har det bra i sommaren!

Jag har varit en vecka på landet och typ levt på jordgubbar! Underbart!  på fredag firar vi femårig bröllopsdag och magnus 34-års dag. Sen på lördag, då åker vi bort i tre veckor!! Hurra vad det ska bli roligt!!!

Kram på er!      

• Lilla

Disan: hej, hej!

Är alla på semester? Så tomt här... När börjar era barn förskolan (igen)? Idun börjar 16 aug och Tors inskolning börjar 15 aug. Det är jag som ska vara me dpå inskloningen. Hoppas det går bra! Är lite stressad inför matsituationen, men det löser sig. Försöker slappna av.

Just nu är Idun hos mormor tre dagar ensam. Kul för henne! Igår var hon på Tomteland med mormor och ett av hennes bonusbarnbarn som bara är ett halvår äldre. De hade haft massa skoj!

Blöjbyte på sur Tor nu!

• Lilla

Jag är ledig t.o.m. men maken börjar jobba på måndag nästa vecka. Vore kul att fixa en träff i början av augusti tycker jag.

• BackinBlack

Hej hopp!

Imorgon börjar barnen på dagis och sambon börjar jobba men jag har två veckor kvar. Eftersom jag är arbetslös och barnen längtar tillbaka till förskolan efter snart fem veckor hemma så får de gå och så tar jag ledigt om det blir en dag som något särskilt händer.
    Låter kul med en träff, jag är lite sugen. Min syster kommer upp på onsdag och jag vet inte om vi bara ska umgås då eller fram t o m lördag. Annars är det väl ingenting... tror jag.

Nu ska jag in och drömma på Hemnet...

• Timba

Hej

Mina har börjat dagis idag, men jag är hemma med Rebecka månaden ut, så vi hittar gärna på nåt.
    Hinner inte skriva mer eftersom maken inte kommer förrän inatt, så jag har lite fullt men kram på er

• Lilla

Jag vet att ni skrivit om detta tidigare men minns inte vad. Rekommenderar ni hormonspiral?

Svar på tråden järfällatråden 9