• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

Utteröga: Vad kul, vad vill du hitta på ? för min del spelar det inte så stor roll dvs kan fika, gå affärer,bada..

• BackinBlack
    tip: Jag är väldigt sugen att titta i affärer, men säg vad du vill göra allra helst. Jag kan ha en "heldag" och besöka varje affär omkring Outlet t ex.
  • Timba

ja men outlet blir ju kanon, vet du när de öppnar ?

• BackinBlack
    Timba skrev 2011-06-21 09:28:29 följande:
    ja men outlet blir ju kanon, vet du när de öppnar ?
    Det är lite olika. Plantagen öppnar nio, vissa tio och ytterligare några - däribland själva outletområdet - öppnar elva. Tror jag det är...
  • Timba

men ska vi åka dit till tio, ? jag inboxar telefonnummer.

• Lilla

utteröga och tip: ha så kul på Outlet idag! Är avis, men det blir bara jobbigt att dra dit med två barn.

Är så trött idag... Somnade sent (kunde inte slappna av) och upp kl. 6 med Tor. Idag kommer en dagiskompis med mamma och lillebror hit på lek och lunch. Det gäller att hitta på saker när man har sommarlovsledig krävande dotter och en 1-åring som inte längre finner sig i att bara "hänga med".

• BackinBlack
    Lilla T: Ha det kul idag med lek och lunch. Våra barn kunde inte nattas förrän nio och vaknade vid sex. Det är full rulle nu när det är ljust ute också...

tip: Ses snart. Jag tar bussens om går 9.48 från Barkarby.
  • malifa

Utteröga och Tip: Hoppas ni får en härlig dag med mycket shopping!Skrattande

Lilla T: Förstår vad du menar med sommarlovslediga barn! Min sexåring vill leka med någon hela tiden men alla är fortfarande på fritids så det blir inte förrän på em. Lilltjejen är inne i en gnällperiod då inget hjälper. Inga tänder på gång vad jag kan se. Hon är nio månader, är det någon som vet om det är vanligt med mycket gnäll i den åldern? Det är väl separationsfasen?

Ha en härlig midsommar allihop!

• flingansnö

Hoppas att ni får en trevlig shoppingdag idag! Jag vill också shoppa.... me det får nog bli... ja jag vet inet, när barnen flyttat hemmifrån?

Här har vi annars haft en riktig MARDRÖMSNATT!!!  Vi som är så bortskämda med att barnen sover... ja inatt, kom gustav in till mig och drog av mig täcket och ropade Vakna mamma! Godmorgon!! Klocka 3!!!!!! Herregud, jag röt åt honom att det var mitt i natten och att han skulle lägga sig ner... då blev han såklart ledsen... så jag fick trösta och gosa, och vid halv fem var vi vakna fortfarande,.... men vid fem vaknade jag till och då sov han.... men så vid sex väckte han mig igen.... Som tur var gick Magnus upp då vid 6 och la sig på soffan så G kunde komma upp och titta på barntv och jag fick sova till 8, Agnes sov tack och lov, men hon hade å andra sidan varit vaken till midnatt.... så jag somnade altså vid halv ett och blev väckt tre.... Fy skjutton!!

Nu har jag iaf vilat en liten stund, och ska äta lite lunch, det är skönt.  Vi hade möte på kommunen i morse också, så nu är min svärmor officellt anställd av kommunen som avlösare åt oss! Jag kan därmed titulera mig arbetsledare! Det ni!

• BackinBlack
    tip: Tack för igår! Det var supertrevligt!

flingan: Åh, hoppas att du har haft en bättre natt inatt. Man blir ju ett vrak när man inte får sova som folk. Skönt att ni nu har svärmor som avlösare. Ja, att shoppa är kul, men vi fyndade mest lite på reor till oss själva, kikade på leksaker och jag köpte strandbadlakan till Vincent och ett nattlinne till Uma (hon vägrar sluta använda sitt urtvättade, alldeles för lilla Barbapapa-nattlinne jag köpte för lääääänge sen).
Svar på tråden järfällatråden 9