• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • BackinBlack

Oj, bor ni nära en strand? Jag har ingen koll alls exakt var ni bor. jag tänker att vi i Barkarby alltid får åka och gå en bit för att komma till vatten, om man inte har körkort. Vore kul att ta barnen till en strand, även om vi är ganska så stora badkrukor när det gäller utomhusbad.

• Timba

Det finns flera stränder i kallhäll, men vi brukar bada vid bonäsbadet, bolinder badet eller på järvafältet och det är gång avstånd till alla, så det är härligt på sommaren. Vi badade vid bonäsbadet igår, vattnet börjar bli lite varmare nu så nu kan man ju nästan doppa sig.. men om man tex åker pendeln ligger bonäsbadet 500m från pendeltåget så det är lätt att ta sig dit.

• Timba

äsch nu skrev jag ju fel, bolinder badet är det som ligger nära pendeln.

• BackinBlack

Ah, bor du däromkring!? Bonäsbadet har jag varit på många gånger, min bästis i grundskolan flyttade till parhus i närheten som hennes föräldrar byggde då någon gång på 80-talet. Cykelvägen från Kallhälls station är helt ok. Bara jag får Uma med mig... Hmmm... Kanske lite långt att gå för henne. Annars får vi hoppa på en buss. Kallhällsbadet har vi varit till många gånger när hela familjen åkt och badat, kanske att Uma orkar gå dit från pendeln för det är ju inte så långt (jag och avstånd - jag är ganska lost och ganska optimistisk).

• Timba

Annars kan jag ju ta med stora vagnen, så kan hon få stå eller sitta i den ?dvs jag har en dubbelvagn med ståbräda. Vilken dag vill du satsa på ?

• BackinBlack
    flingan: Det ser supermysigt ut! Men till helgen samlas hela min närmaste familj för att fira min mamma som fyller 60 år idag. Kanske till hösten eller efter jul t o m.

tip: Det vore jättesnällt att ta med den stora vagnen. Jag försökte läsa mig till  vädret på SMHI och jag säger torsdag. Låter det bra?
  • Timba

Utteröga: Då bokar vi det.

Flingan: Såg superhärligt ut, hade gärna följt med men det finns massa som måste göras här hemma.Men det skulle vara kul att göra en sån där grej med lite mer fram förhållning.Har fått klartecken fån maken att göra nåt själv under semestern..

• BackinBlack

Jag igen. Kaos i värmen. Vincent har noll tolerans mot det här vädret och har haft minst sex utbrott idag när han sparkar och skriker och håller på att tappa andan, han äter dåligt och är grinig i största allmänhet. Strax efter kommer Uma. Eftersom de är badkrukor som jag är det inte ens säkert att de doppar sig och svalkar av sig, så jag vill ställa in morgondagens tur till badstranden. Förra året fick vi vända hem från mer än en badstrand för att Vincent höll på att smälla av precis hela tiden. Sorry. Jag avvaktar tills vi kan vara två vuxna och har en bil att tillgå inom räckhåll. Eller när vi kan söka skugga och svalka inomhus.

• Lilla

Hur har ni alla det? Det är väääldigt lugnt här i tråden skulle man kunna säga. Själv är jag förkyld, blä för det! Tor är det också och Idun har börjat bli. Maken klarade av sitt förra veckan. Men vi (i alla fall jag) är rastlösa och behöver hitta på saker så det gör vi trots allt. Igår var vi till Vällingby och försökte köpa kläder till maken. Lyckades komma hem med två par halvlånga byxor och en kortärmad skjorta. Det var BRA för han är supersvår att köpa kläder till (och han gör det aaaldrig själv). Tyvärr räcker det inte långt för han behöver minst 10 skjortor till, strumpor, kalsonger, jacka, skor, you name it. Kläder blir ju liksom slitna när man använder dem år efter år. Nåja. På väg hem köpte vi pizza och gluffade här hemma. Det behövde vi, så det så. Jag åt en med fårost, avocado och tomater. Så god! Maken åt kebabpizza.

Idag har jag plockat ihop och städat lite, lekt med barnen och tagit sovprommis med Tor. Nu sover han och jag ska strax sätta fart med lunchen här. Det får bli rester: gravad lax och pizza. Ska bara koka potatis och värma pizzan. Enkelt och bra! Till efterrätt blir det jordgubbar från vårt land. Det gäller att passa på medan det finns.

Svar på tråden järfällatråden 9