• MiaEd

järfällatråden 9

Elin, förstår att det är jobbigt.. jag tror att jag skulle gå av på mitten om Aurora och jag inte kunde fortsätta med amningen..

• MiaEd

Elin: Fy vad jobbigt.. Finns det ingen amningshjälp eller någon amningsmottagning du kan vända dig till och be om råd, eller du kanske redan gjort det?  
    Jag förstår hur du menar, Oliver ammade jag i 10 månader och vill delamma Aurora minst lika länge.. 

• MiaEd

Du har inte misslyckats med något iallafall!

• MiaEd

Elin, om du ska börja ge mat kan du kanske pumpa ut lite och ha i maten? Brukar göra maten mer lättsmält :) eller din mjölk kanske redan sinat? 

• MiaEd

USCH! Jag bara måste få skriva av mig någonstans.. Här om dagen var jag nere och gick bland valstugorna i Jakobsbergs centrum, av en händelse så ser jag mig själv stå och diskutera abortfrågan med Sverigedemokraterna, jag håller inte med dom och diskussionen blir ganska hetsig..

Plötsligt kommer min lilla Oliver och tar mig i handen och tycker att vi ska gå och fika istället, javisst älskling säger jag och ska börja gå därifrån.. Då börjar människan gasta om att jag ska åka hem därifrån jag kom om det inte passar mig så som det är i Sverige?

QUE WHAT?  Jag är så svensk som man kan bli! Dock är sonens pappa från Palestina, men vadfan?

• MiaEd

Utteröga: Aa jag vet inte, blev bara så paff.. Förlåt att jag inte är vitblond och blåögd, men jag är jävligt svensk.. Inte för att det spelar någon roll... Jag tycker inte dom har här i Järfälla att göra.. Åk någon annanstans och stör någon annan! Att dom dessutom säger så framför min 3åring? USCH! Jag gillar dom INTE.

• MiaEd
    Snowflake: SD bedriver ju högerpolitik, jag skulle aldrig rösta åt deras håll! Avskyr dom och tycker dom är läskiga, folk som röstar på dom hoppas jag inte har en enda vän från en annan kultur, då är man en riktig hycklare!

Mumriksfru:  Tror inte att dom hörde vad han sa till mig, men jag fick många blickar när jag började gapa och gasta på dom!
  • MiaEd
    Stora syster: Jämfört med alla andra overaller på marknaden så var den ganska billig.. Vet inte, funderar på att ta en sväng och kika imorgon.. Annars åker jag nog till Åhlens i stan och köper en Didriksson i år igen, dom funkar alltid...

Jessilicious:  Gångväg vet jag inte, men på fyllan för kanske 5-6 år sedan så gick jag från Spånga till Jakobsberg på kanske en timme, då längs spåren.. 

Jag har varit på ÖF både vid Aspnäs och Maria Kyrkas.. 
  • MiaEd
    http://www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=46453&productId=278142&articleId=534013&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=

Fick hem 50% rabatt hos Ellos så beställde den där istället, läst många bra recensioner om det märket tidigare, plus att det verkar ha ett helt okej andrahandsvärde.. Med rabatten blev det inte så mycket dyrare än "vanliga" overaller utan märke heller...

Jessilicious:  Haha ja, och jag gjorde aldrig om ett igen!

Utteröga: Haha, man tog sig dit man behöve.. Idag skulle jag ringt en taxi. 

RutanE: Titta gärna på tradera, där kan man hitta fynd!! Finns även mycket billigare kläder som är helt okej på t ex H&M, Lindex och KappAhl :) 
Svar på tråden järfällatråden 9