Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

provade just att låta A sitta på skötbordet och titta sigi spegeln, och då satt hon UTAN stöd!! i 10 sekunder!!!!!! flera gånger klarde hon det!!!! shit vad lycklig jag blev!!!

• flingansnö

Lina: Russin är en fantastisk uppfinning!

• flingansnö

LillaT: Förstår det, jag hade verkligen velat komma, men det hade inte gått med Agnes... lilltjejn, nu har hon somnat i babysittern iallfall, men annars är det famnen som gäller....

Jag ska försöka få lite kontroll på vardagen här hemma nu, tror det är därför jag är så trött och stressad, för att jag inte ha kontroll.... ska börja med att srotera all ren tvätt som ligger i högar... och titta på topmodel samtidigt!

• flingansnö

Suck.... får inte mkt gjort.... Agnes bara gråter..... ska nog ge lite mer alvedon nu, det har gått nästan fyra timmar sedan sist.... vår febertermometar har lagt av också, men hon känns verkligen varm.....

• flingansnö

Hej hopp!!

Även här hade vi ett lyckligt litet barn i morse! när han upptäckte snön stängde han av tvn och var på väg ut i bara pyjamasen!!   Att vi sen inte fått på vinterdäcken på bilen och därför fick åka buss gjorde gustavs morgon komplett! Han var superglad!

Jag däremot.... har inga vinterskor.... så jag hade mina röda jumpadojjor..... efter fsklämingen missade jag bussen och gick ner till viksjöcentrum.... var dyngsur om fötterna och lyckades dessutom halka omkull! BLÄ!

Som tur är sover iaf Agnes nu, hon har annars varit vaken mycket inatt, hon har blivit förkyld och fått ögoninflamation..... stackarn... var så täppt i näsan i natt. Nu har jag köpt näsdroppar och dessutom kånkat upp vagnen för trappan så hon kan sova utanför ytterdörren. Bra med friks luft!

• flingansnö

Puh! Nu har jag varit och hämtat Gustav med buss.... och Agnes i sele... har burit henne i över två timmar!!! Shit.... Men nu är vi iaf hemma, och jag ska ta alvedon mot ryggsmärtan och hoppas att Mange kommer hem med vin  till idol!

• flingansnö

Det finns inga skor till mig Jag kommer att få frysa mig igenom även denna vinter.... de enda jag hittat kostar 1500kr   Mange tyckte att jag skulle köpa ettpar Ugg kopior, men det vägrar jag bara!!!

• flingansnö

Marina: tack för dina ord! Antagligen kommer jag att jälla ur mig en del idag!   Ska bli kul att komma och titta på Isas gamla kläder!

Syster: Förstår att det är mycket nu, men åh vad härligt med egypten!!! Är aaaaningen avis!!

Här hemma har vi en Agnes som varit tokförkyld, men som nu verkar vara på bättringsvägen. Igår kväll hade hon jobbiga hostattacker men sedan somnade hon om och har sovit hela natten efter det. Detkänns skönt. Tror attdet  var det sista som hon hstade ut då, för hon snorar inte alls nu och ögonen som varit så kleggiga är helt ok.

• flingansnö

Utteröga. Fy för magsjuka!!  Blä!

Mumrik: Ja! Jag vill ses!!  håller på att bli knäpp av att bara träffa barnen, svärföräldrarna och Magnus! 

Idag har vi betalat räknaingarna  Shit vad panka vi är..... Jag fattar inte hur vi kan göra av med så mkt pengar hela tiden.... suck.... ja ja, tur vi har sparpengar iaf....

(egentligen vet jag ju vart pengarna går.... till bilhelvetet som nu iallfall rullar och har bromsar som fungerar...)

• flingansnö

Lina: Insåg just att jag inte kanvarken på torsdag eller fredag Kan du på tisdag eller onsdag?
    Stackars Selma! har du provat med febertermometern, alt tops?

Mirjam: Autism är som Marina skriver bäst att diagnostisera tidigt, men han ska utredas igen innan skolstart. så får vi väl se vad det blir. Stackars dig som fick gå hem med skrikande Mira! Men vilken otroligt söt liten E ni har fått!! Fick ta mig en liten titt i morse, shit vad söööööt!!!   Och Fanny var jättevacker, och så otroligt lugn och trygg!

Här har min självkänsla precis fått sig en törn.... gick ut för att byta till vinterdäck.... och kunde inte rubba muttrarna.... Pinsamt vad svag jag har blivit!!! Fick lasta in däcken i bilen och åka ner till macken där en snäll pojke bytte dem åt mig, han passade dessutom på att skälla på mig för att bakdäcken är så dåliga.... men vaffan, jag är inte gjord av pengar jag har inte råd med nya däck just nu...och de är lagliga iallafall!  suck, så vart jag 200kr fattigare.... det blir nog inga skor till mig denna månad... får helt enkelt halka omkring i mina jumpadojjor....

Svar på tråden järfällatråden 9