• Dullan 79

Prematurbarn födda runt jul -09

Hej har tänkt att starta denna tråden nu rätt länge
    Den 23/12/09 tittade helt snabbt och lustigt ut min lille var då i v.33+6!
    Det skulle vara kul om vi var några fler så kunde vi jämföra våra små mirakel!
    Och prata ut lite det är ju rätt många tankar och känslor!

• Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09
  • bananflugan82

Våra killar äter nu varannan timme.. innan åt dom var 3e men för nån månad sen så började dom äta mer. Äter från flaska, 150ml varje gång. Enligt BVC får dom inte äta så ofta men det struntar jag i. Är dom hungriga så är dom hungriga, det går inte att "lura" dom på något sätt. Dom illvrålar när dom är hungriga. Dom äter inte mer mängd per dygn än dom ska ändå. På nätterna äter dom inte längre. Äter sista målet vid 19 tiden, sen äter dom igen mellan 05-06 på morgonen.

Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • Marjor
    bananflugan82 skrev 2010-06-03 08:58:10 följande:
    Våra killar äter nu varannan timme.. innan åt dom var 3e men för nån månad sen så började dom äta mer. Äter från flaska, 150ml varje gång. Enligt BVC får dom inte äta så ofta men det struntar jag i. Är dom hungriga så är dom hungriga, det går inte att "lura" dom på något sätt. Dom illvrålar när dom är hungriga. Dom äter inte mer mängd per dygn än dom ska ändå. På nätterna äter dom inte längre. Äter sista målet vid 19 tiden, sen äter dom igen mellan 05-06 på morgonen.
    Jag håller med, är han hungrig så är han då känns det svårt att behöva hålla koll på timmarna....
  • bananflugan82
    Marjor skrev 2010-06-03 09:28:30 följande:
    Jag håller med, är han hungrig så är han då känns det svårt att behöva hålla koll på timmarna....
    Ja, våra går iallafall inte att dra ut tiden på.. det börjar som gnäll o sen blir det snabbt till illvrål om dom inte får mat.. det är ju elakt att inte ge mat om dom är hungriga.
    Sa dom varför du skulle dra ut på det?
    Mamma till trollen Oliver & Ludvig f. 2010-01-13 www.amelia.se/min-sida/tvillingar/blogg/view/
  • bananflugan82

En annan sak, är era så stadiga i huvudet att dom kan sitta i matstol än? När blev dom det isåfall?
    Våra är fortfarande lite ostadiga så det går inte riktigt än. Jag tror dom kommer bli lite mer nöjda när dom kan vara med på det sättet också.

• Kazeer
    bananflugan82 skrev 2010-06-03 09:38:30 följande:
    En annan sak, är era så stadiga i huvudet att dom kan sitta i matstol än? När blev dom det isåfall?
    Våra är fortfarande lite ostadiga så det går inte riktigt än. Jag tror dom kommer bli lite mer nöjda när dom kan vara med på det sättet också.
    Oskar är absolut inte så stadig att han kan sitta i matstol. Det lär nog dröja ett par månader till. Men jag längtar till den dagen.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • bananflugan82
    Kazeer skrev 2010-06-03 09:41:21 följande:
    Oskar är absolut inte så stadig att han kan sitta i matstol. Det lär nog dröja ett par månader till. Men jag längtar till den dagen.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
    Hur gammal är han o hur tidig var han?
    Ja, jag längtar också! Ska bli roligt när man kan få upp dom så dom är mer på "vår nivå".
  • Kazeer
    bananflugan82 skrev 2010-06-03 09:51:35 följande:
    Hur gammal är han o hur tidig var han?
    Ja, jag längtar också! Ska bli roligt när man kan få upp dom så dom är mer på "vår nivå".
    Han blev fem månader igår och han är en månad för tidigt född.

Nacken är nog ganska stark men ryggen tror jag inte att han klarar av att hålla uppe någon längre stund. Storebror var nog 6-7 månader, när vi började sätta honom i matstolen ... och han satt som en hösäck länge. Den här gången har jag köpt en sorts insats till matstolen, så Oskar kommer att få bättre stöd än vad storebror fick.
  • Marjor

Viggo är 6 månader och född 2 månader för tidigt. Han kan sitta i stol om man fuskar och pallar upp runt omkring med kuddar.

• Underbara ungar
    bananflugan82 skrev 2010-06-03 09:38:30 följande:
    Isaac sitter i matstol, sitter även halvt om halvt själv på golvet, det är ostadigt där än så länge.
    Han är född i v 34+2 och blir 6 månader nu den 11:e juni.
    Han har i stort sett varit som en "vanlig" bebis hela tiden trots att han hade bråttom ut.
    Axel o5o92o * Enya o7o824 * Isaac o91211
Svar på tråden Prematurbarn födda runt jul -09