• thatisgreat

BF i början av december -10

Hoho? några fler plussare där ute?

Jag tänkte att vi som har BF i början av december kunde följas åt alla veckor och genom alla graviditetskrämpor och hormoner från helvetet. 
    Välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 11:05
    Nu har vi en BF-lista!
    det blir lite lättare att både snacka och få in alla datum rätt om vi har separata trådar

BF-listan! www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
  • Svar på tråden BF i början av december -10
  • linn78

Jag räknar ner dagarna till vul 19/4. Sen är nästa nedräkning rul som borde bli någon gång i början på juli. Jag vill sätta igång och shoppa och fixa men vill gärna ha reda på kön då vi har 30 miljoner kläder efter sonen (har fått ärva efter 3 kompisar) men inte ett enda rosa plagg om det skulle bli en liten tös. jag är inte alls fixerad vid pojk och flicksaker/färger men något rosa borde väl ändå finnas till en flicka=)

• ÄlskarMina
    linn78 skrev 2010-04-02 21:56:42 följande:
    Jag räknar ner dagarna till vul 19/4. Sen är nästa nedräkning rul som borde bli någon gång i början på juli. Jag vill sätta igång och shoppa och fixa men vill gärna ha reda på kön då vi har 30 miljoner kläder efter sonen (har fått ärva efter 3 kompisar) men inte ett enda rosa plagg om det skulle bli en liten tös. jag är inte alls fixerad vid pojk och flicksaker/färger men något rosa borde väl ändå finnas till en flicka=)
    Visst är det kul att shoppa till bebis! Jag köpte när vi började bebisverkstan i januari en tummenfilt och påslakanset. Det var så fint och blev som en morot så att säga. Går och tittar på de ibland och drömmer mig bort tills jag har den lill* i min famn.
    Tänker nog köpa lite saker pö om pö som kan vara bra att ha sen oavsett kön och även om allt inte går vägen så måste man ju lyckas nångång? och då behövs ju grejerna.

vet att jag vill ha en bärsjal denna gång och tänker slå till om jag hittar en fin på tradera till ett bra pris.
    Det här med vagn tror jag vi har fördel av att vi har rean i höst om man vill få den lite billigare och inte bryr sig om att det inte är -11:ans årsmodell. Vet vilken vagn jag vill ha redan..
  • Annaobebis

Hejsan Alla... Hoppas ni har en fin Påsk!

Ni kommer snart att märka att jag är otroligt nojjig och testmissbrukare.. idag tog jag ytterligare ett test med veckoindikator, den visade på 2-3. Borde betyda grav. vecka 4-5 va? Jag ska enl. mina beräkningar gå in i vecka 6 imorgon eller ngn dag fram till Onsdag.. hänger ni med Så då borde den ju stämma..
    Varför jag testat så mkt är för att jag tycker jag mår "för bra".. lite yrsel, lite lite illamående ibland och svullen x 1000 över magen, vill från att dricka massor m kaffe/dag så vill jag numera knappt ha mitt morgonkaffe.. that's it. Brösten, ja dom känns inte alls...

Hoppas ni andra mår fint... nu blir de lite stugliv och eldning och korvgrillning på mina föräldrars stuga, ska se om påskharen varit dit också Och om jag ska klämma ut "hemligheten" till mina föräldrar!

• mayan

Kul att det är fler än jag som är sugna på att börja shoppa till bebis. Jag vågar inte riktigt ännu men snart så har jag nog allt tänkt köpa något litet. Googlade dock barnvagnar första dagen jag visste att jag var gravid. Hur tidigt kan man egentligen köpa vagn?
    Känner inte av så många symptom ännu, spänner och drar i magen, svagt ömma bröst och lite illa mående ibland. Fast nu när jag skriver så kommer jag på att jag blir väldigt trött på em och att jag kan bli riktigt irriterade.
    Min mamma fyller snart år, eller i början av maj, så tänkte jag berätta. Svårt att vänta dock, samtidigt njuter jag av att bära runt på denna hemlighet. Tids nog kommer det vara svårt att dölja.

Annaobebis jag var test missbrukare första veckan, fem test på typ fyra dagar. Nu har jag lagt av även om jag är väldigt sugen i mellanåt!!{#lang_emotions_smile}

Glad påsk alla!

• Trollungarnasmamma

Glad påsk alla

v 4+5 idag, mår kanon, mycket trött & magen är svullen...så idag på påskmiddagen gick det inte att undanhålla{#lang_emotions_surprised}  Kul ändå!!! Börjades prata tvillingar då tydligen min sambos farfar var tvilling, så ja, likabra att ställa in sej på det kanske så det inte blir en chock

Mådde lite illa igår kväll, får se om det kommer idag med ele om det var en engångsförteelse....mådde inte illa med mina andra två, brösten ömmar inte ännu heller men det kommer väl i veckan...har inte plussat så här tidigt med de tidigare små liven...

nehe nu ska vi ut & gå lite i fina vårsolen!!!

kram på er alla blivande mammor

~*~♥~*~ Nova-06 & Elliot-09 ~*~♥~*~
  • MammaJohanna

Vi har redan det mest ordnat här hemma sedan nummer ett. Men som sagt omdet blir en liten tös vill man ju har lite rosa eller om det blir en liten kille så vill man ju i alla fall ha lite nytt.

Har också funderat på en såndär bärsjal. Tycker att det verkar som en bra grej. Någon som provat??

• Nanda

Va många vi har blivit {#lang_emotions_smile} Funderade nyss om jag borde ta ett nytt test då jag inte känner just ngt och mår alldeles prima :P Fast man borde väl vara nöjd så länge det håller i sig! Brösten känns stora, men det behövs inte så mycket då de annars är av storlek små... Några gånger har jag också känt små hugg/ilningar som ni andra skrev här om.

Vi har inte riktigt ännu vågat tro att det är sant, flera i min närhet har fått missfall så det känns som om jag inte vill ta ut glädjen för fort. Men jag tycker det känns så bra så då borde det väl gå vägen{#lang_emotions_wink}. Vi har inte berättat åt någon ännu, vet inte när vi ska göra det... fast jag tycker det skulle vara skönt att berätta åt familjen så man slipper smusslande. Ääh, få se. Ska o hälsa på syrran o hennes barn imorron, få se om jag kan hålla mig då.
  • FrökenP

Hej allihopa! {#lang_emotions_smile}
    Hoppar in här ja..
    Kul med fler plussare i december.
    Jag och min kille fick vårat {#lang_emotions_plus} den 24/3 lyckligaste dagen i vårat liv! Då vi försökt få barn i över ett år! {#lang_emotions_laughing}
    Jag är i v.4+6 mår inge dåligt alls,ont i börsten bara och trött trött trött. Men vaknar ur tidigt varje morgon ändå..haha lika bra att börja öva kanske...
    Nån som kommer ifrån Uppsala eller i närheten? Vore kul med nån som bor nära {#lang_emotions_smile}

Hoppas alla haft en glad påsk!
    Och grattis till alla er andra blivande föräldrar{#lang_emotions_flower}
    Mvh FrökenP

väntan var lång...men nu är det äntligen vår tur! =D
  • DoktorAnna

Hejsan på er!

Jag har oxå BF i december, 1a december närmare bestämt. Enligt "nätberäkningar", då sista mens var 25 januari, har en cykel på 27 dagar. Så jag borde (oxå enligt nätet) vara i vecka 5, går in i vecka 6 på onsdag. (Så Thatsit: Du gick alltså in i vecka 6 i fredags, har du alltså en längre cykel än mig, vi har samma BF?)
    Har ett tidigt missfall bakom mig, v 10 i november 2009. Och detta är första barnet, så jag är väl inte riktigt jublande överlycklig, lugn och trygg och börjar köpa bäbiskläder direkt som ni övriga i den här tråden. Jag är väldigt, väldigt GLAD, men vågar inte hoppas att det går vägen förrän v 16, tror jag (med KUB och UL etc). 
    Så jag försöker sköta mig bäst jag kan, inte oroa mig, kroppen har sin egen gång...funderingar kring att föda ett "decemberbarn", eftersom man tydligen kommer att få en hel del kommentarer "stackare, kunde ni inte ha planerat bättre", ungefär... Men självfallet kommer de bara få en iskall blick. Något ni funderar över? 
    - Någon annan med missfall bakom er? 
    - När går ni på första kontrollerna? (Och om tidigare kontroller än typ v 10/11 - varför? (Så man inte missar nåt!)
    - Linn78 - varför ska du på ett VUL redan den 19/4 - nåt jag missat? Tänkte inte ens ringa BM förrän jag är i typ vecka 10 (inför KUB).
    Hoppas graviditeterna håller i sig för oss! (Förra gången fick jag dra mig ur tråden...)
  • DoktorAnna

Nu såg jag mer: 

Annaobebis - du ska på ett VUL under APRIL, återigen, har jag missat nåt, varför ett så tidigt VUL? Jag fattade det som att man inte gör första VUL förrän typ v 16 (fast tidigare då med KUB). 
    Mijasmamma - du ska på inskrivning redan den 6 april (och vi har samma BF), jag har inte ens börjat FUNDERA på att ringa? Gör jag fel? Varför går ni så tidigt? 
    Vad är/är det (något) jag missar/missat? Kommer alla att gå på tidiga inskrivningssamtal respektive VUL? 
Svar på tråden BF i början av december -10