• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Soul skrev 2010-10-06 14:39:31 följande:

Har plockat en massa svamp så det blir nog svamplasagne med pesto och pinjenötter. Lite lyxigt för en vardag, men det är så löjligt gott och jag har drömt om det i flera dagar.

*tigger recept*
    Bäst just nu: Mitt nygamla jobb!
  • Mumu

Vi ska åka och storhandla ikväll och eftersom vi har extremt kvällströtta barn så kan vi ju bara glömma att vi hinner fixa mat sen efteråt också. Så vi plockar med oss mat från thaivagnen på vägen hem. Gott!

• Mumu
    Soul skrev 2010-10-08 08:15:34 följande:
    www.alltommat.se/recept/svamplasagne-med-pest.../

Supersmarrig. Jag brukar använda skogschampinjoner och torkade trattkantareller.
    Tackar! *sparar*

Vi har ätit bulgogi med currystekt ananas, recept från ica. Det är marinerad och fräst lövbiff, kryddigt och gott. 
  • Mumu

Ikväll kommer kompisar över. Vi bjuder på pulled pork med klassiska tacotillbehör. Till barnen steker vi tacofärs istället, de gillar inte riktigt det trådiga med pulled pork.

• Mumu

Vi skulle egentligen äta sambons underbara fyllda fläskfilé, men vi är mätta efter lunchen och kalas, så det känns alldeles för mastigt att ställa sig vid spisen och laga ordentlig mat nu. Jag tror det får bli en kebab eller nåt senare.

• Mumu

Hm, idag skulle vi gjort fiskpudding, men vi hade glömt att ta fram fisk ur frysen... Så då blev det fläskfilén som vi skulle ätit i söndags, men inte hann göra då istället. Matlistan är upp- och nervänd tydligen ...

I alla fall: Baconlindad helstekt fläskfilé, fylld med gorgonzola. Fräses först och sen får den puttra i en sås av grädde, soja, fond, grönpeppar, dijonsenap och glögg (jajamensan). Klyftpotatis till det. 

• Mumu

Igår kväll var jag ute med jobbet. Libanesisk restaurang där man äter massor av smårätter först, olika röror, friterat bröd, tabboule, inlagda grönsaker, lagrad oströra, kycklingvingar, korvgryta, oliver och annat gott. Sen leker man lite, spelar minicurling och minigolf. Efter det är det dags för huvudrätten som var grillspett med kyckling, fläsk och köttfärs. Vitlökssås och paprikasås till, samt en väldigt speciellt kryddad klyftpotatis. Sen var det dags att bowla en serie och efter det fick vi baklava med glass. Kul koncept med tävlingar och mat varvat med varandra, och UNDERBAR mat. Enda problemet är att man blir så sjukt mätt. Efter förrätterna är man redan nöjd egentligen. Ändå tog vi det lilla paketet med åtta rätter, det finns med både 16 eller 22 rätter också...

Idag gör vi en kinesisk kycklingrätt här hemma. Lunch vet jag inte, kanske blir på stan med en kompis. 

• Mumu

Underbar mat! Piccata med tomatsås och ris. Piccatan gjorde jag på fin fläskfilé.

• Mumu

Lasagne med karljohansvamp. Sallad och god vinegrette till.

• Mumu

Lövbiffsgryta med rödlök, paprika, honey dijon, oregano, fond, creme fraiche och grädde. Ris till.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25