Vad ska ni äta i dag 25
Till lunch äter vi nog rester lite snabbt innan farmor och farfar plockar upp barnen för att åka på teater. Ikväll vet jag inte riktigt vad det blir, sambon ska ut och dricka öl, så jag kanske gör bakpotatis.
Till lunch äter vi nog rester lite snabbt innan farmor och farfar plockar upp barnen för att åka på teater. Ikväll vet jag inte riktigt vad det blir, sambon ska ut och dricka öl, så jag kanske gör bakpotatis.
Ikväll blir det tacos, till barnens stora förtjusning.
Mandelfisk, potatis och ärter.
Köttfärsbiffar med torkad smulad svamp i, pasta och tomatsås.
Vi skulle ha gjort kycklingwok med sötsur mango, men jag upptäckte att jag glömt att köpa mango, så nu blir det faktiskt kebabrulle istället och så får kycklingen vänta tills imorgon och mango får handlas. Skönt att slippa laga mat, vi hann städa istället och det var också välbehövligt.
Ja, idag blev det kycklingwok med sötsur mango istället, då. Jasminris och japansk soja till.
Törs knappt tala om att vi ska äta falukorv på en fredag. Stuvade grönsaker till och så kokar vi även makaroner till barnen. Inte så vanligt hemma hos oss, vi brukar äta lite roligare mat på helgerna.
Ugnsrostade palsternackor och rödbetor, stekt kalvbiff, pepparsås, exotisk mangosås och surdegsbröd med tranbär. En salig blandning, med andra ord!
Sen blir det till att kolla på barnfilm och äta godis och snacks.