• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Kul att träslöjdsfisken sprider sig! Undrar vad träslöjds-Pelle skulle säga om han visste... Men jag jobbar ju inte kvar på samma skola längre, så han får nog vara lyckligt ovetande om att hans fisk blir poppis på FL .

Vi har skrivit upp kasslergratäng idag, men det innebär att jag borde göra lite pilaffris ungefär nu, och jag orkar inte resa mig ur soffan... Snart, jag lovar. 

Bäst just nu: Mitt nygamla jobb!
  • Mumu

Lunch på stan, en macka från nåt nytt mackställe. Som Subways ungefär, det var gott.

Till middag vet jag inte vad det blir, vi ska hem till en släkting som fyller år. Smörgåstårta eller nån buffé kanske? Man kan ju hoppas på exotisk planka, det är jag sugen på. 

• Mumu
    Koppkaka skrev 2010-08-29 11:47:27 följande:
    Kan det vara detta?

"
    Mumu skrev 2010-01-20 18:18:45 följande:
    Världens enklaste fisk, men ändå väldigt god. Jag lägger massor av fryst dill i botten på en form, sen ett fiskblock ovanpå. Kryddar med citronpeppar och salt och så häller jag en tetra krossade tomater runtomkring och så in i ugnen. Kokt potatis, sallad och en klick naturell fraiche till. "
    Tack för påminnelsen, den fisken har jag helt glömt bort! Den är ju faktiskt väldigt god, speciellt med tanke på att den är så löjligt enkel och nästan inte innehåller några ingredienser alls. 

Här ska vi äta teriyakikyckling är det tänkt. Med jasminris, wasabisoja, sallad och strimlad purjo. Fräscht och gott! Men vi får se om vi hinner som vi har tänkt, eftermiddagen är rätt fullspäckad med aktiviteter. 
  • Mumu

Vi har just ätit baconlindade färsbifar med kantarell- och lingonsås. Rostad potatis och broccoli till.

• Mumu

Mysmiddag ikväll när barnen somnat:

Förrätt: Musslor, aioli och gott surdegsbröd.

Varmrätt: Helstekt oxfilé, risotto, balsamicosås och sparris.

Efterrätt: Chokladfondant med hallonsås.

Eller..? Kan bli nån ändring, hinner vi ut i svampskogen och hittar nåt kul så kan det bli nåt med svamp. Finns det inga fina blåmusslor så kanske vi kör på en förrätt med pilgrimsmusslor och palsternackspuré istället. Vi får se. 

• Mumu

Till sen lunch blev det knäckemacka med stekt blodriska, smörsopp, karljohan och citronskivling. Mumma!

Ungarna ska precis äta köttbullar och potatis, men vi åker iväg och hämtar pizza senare ikväll. 

• Mumu
    Ela skrev 2010-09-05 19:39:28 följande:
    Bakad potatis med kräftröra. Färsk majskolv med smör och salt till.
    Åh, bakad potatis! *lägger på minnet till helgen*

Idag åt vi panengkyckling med jasminris.  
  • Mumu

Spaghetti, köttfärssås, riven parmesan och massor av nymald svartpeppar. Tog undan en del av köttfärsen innan jag "såsade" till den allt för mycket, så vi kan göra crépes på fredag. Så det blir till att steka många pannkakor imorgon.

• Mumu

Broccolisoppa med baguette och pannkaka med körsbärssylt efteråt.

• Mumu

Crépes med köttfärsfyllning och en enkel tomatsallad. CHIPS och DIP senare ikväll (gissa vem som är sugen..?)!

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25