• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Kastrullresan skrev 2010-11-21 19:52:21 följande:
    Hittade en gammal glömd favorit när jag rensade bland gamla recept

Varm tunnbrödstårta

Hur god som helst!

www.kastrullresan.com/2010/11/en-bortglomd-fa...
    Den lät god! Åker in i favoriter!
    Bäst just nu: Mitt nygamla jobb!
  • Mumu

Vi har massor av korv kvar sen igår, så det får bli pasta med korvsås. Grädde, lök, korv och majs plus en massa kryddor.

• Mumu

Panengkyckling med jasminris.

• Mumu

Vi åt rester idag. Nu när sambon är borta så blir det så himla mycket mat över och jag är lärare och äter i skolmatsalen varje dag, så det blir ingen matlåda heller. Jag och sonen åt gårdagens panengkyckling och ris, dottern ville hellre ha pasta och korvsås från i måndags.

• Mumu

Vi skulle haft raggmunk och bacon idag, men jag hade glömt att ta fram bacon ur frysen. Och eftersom jag fyller år idag och är gräsänka så åkte jag och barnen och handlade hamburgare på MAX istället. Stackars oss .

• Mumu
    Ela skrev 2010-11-26 11:01:59 följande:
    Grattis i efterskott Mumu!

Ikväll blir det grillad biff till spaghetti i en ädelostsås med champinjoner. Tomat- och avocadosallad till.
    Tack, gulliga du !

Idag är äntligen hela familjen samlad, så vi gör ett gaaaaaammalt recept; kalasgott med banan. Fläskkött (vi tar filé) strimlas och steks, saltas och peppras, läggs i ugnsform. Sen har man över knaperstekt bacon, jordnötter och skivad banan. Kokar upp en sås på grädde, mango chutney, soja, senap och buljongtärning tills det löst sig. Hälls över formen och så toppas det med riven ost. In i ugnen 20 minuter och så ris och sallad till. Mums!
  • Mumu

Lammfilé med rosmarinströssel, potatisgratäng med massor av vitlök i och morotsbearnaise. Spännande, plockade receptet ur Buffé.

• Mumu

Bakad potatis med crabsticksröra, lovely!

• Mumu

Lasagne med medelhavssmaker, fy fan det lagar jag aldrig igen. Det är säkert jättegott (står i ugnen nu), men det var ett helsicke att laga, inklusive en kastrull som jag faktiskt inte vet om jag kommer att få ren nånsin. Och då är jag ingen duvunge i köket direkt.

• Mumu

Pasta med bacon- och kräftsås. Hmmm, undrar hur det kommer att smaka, det låter onekligen lite skumt i kombination...

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25