Vad ska ni äta i dag 25
Varm tunnbrödstårta
Hur god som helst!
www.kastrullresan.com/2010/11/en-bortglomd-fa...
Vi har massor av korv kvar sen igår, så det får bli pasta med korvsås. Grädde, lök, korv och majs plus en massa kryddor.
Panengkyckling med jasminris.
Vi åt rester idag. Nu när sambon är borta så blir det så himla mycket mat över och jag är lärare och äter i skolmatsalen varje dag, så det blir ingen matlåda heller. Jag och sonen åt gårdagens panengkyckling och ris, dottern ville hellre ha pasta och korvsås från i måndags.
Vi skulle haft raggmunk och bacon idag, men jag hade glömt att ta fram bacon ur frysen. Och eftersom jag fyller år idag och är gräsänka så åkte jag och barnen och handlade hamburgare på MAX istället. Stackars oss .
Lammfilé med rosmarinströssel, potatisgratäng med massor av vitlök i och morotsbearnaise. Spännande, plockade receptet ur Buffé.
Bakad potatis med crabsticksröra, lovely!
Lasagne med medelhavssmaker, fy fan det lagar jag aldrig igen. Det är säkert jättegott (står i ugnen nu), men det var ett helsicke att laga, inklusive en kastrull som jag faktiskt inte vet om jag kommer att få ren nånsin. Och då är jag ingen duvunge i köket direkt.
Pasta med bacon- och kräftsås. Hmmm, undrar hur det kommer att smaka, det låter onekligen lite skumt i kombination...