• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Mumu skrev 2010-12-02 17:05:31 följande:
    Pasta med bacon- och kräftsås. Hmmm, undrar hur det kommer att smaka, det låter onekligen lite skumt i kombination...
    Nja, det var väl okej, men inget jag gör igen. Allt var jättegott och passade ihop, utom kräftstjärtarna som kändes helt malplacerade och smakade fel i kombination med bacon, spenat, champinjoner, körsbärstomater, honung, balsamvinäger och parmesan.
    Bäst just nu: Mitt nygamla jobb!
  • Mumu
    fucktard skrev 2010-12-02 20:05:49 följande:
    Har du något recept på den? Om man tar bort kräftstjärtarna låter det ruskigt gott :)
    Det var ungefär som jag skrev; Först knaperstekte jag bacon, sen fräste jag färska champinjoner i klyftor tillsammans med halverade körsbärstomater. På med 1 msk balsamvinäger och 1 tsk honung och rörde runt lite. Efter nån minut så hade jag i hackad chili, färsk spenat och grädde och lät det puttra ett par minuter. Sen slängde jag i baconet och en stor näve parmesan och så salt och peppar. (Ja, och egentligen skulle ju kräftstjärtarna i på slutet också, men de tycker jag att man ska hoppa över, som sagt.)
  • Mumu

Kycklingfiléer som vi strimlade och stekte med kryddor och sweet chili. Currysås och ris till.

• Mumu

Ikväll blir det en tacogratäng med philadelphia, oliver, purjo, paprika, jalapeños, riven ost och en tacofärsröra med lök, tomat, vitlök, cayenne och massa annat gott.

• Mumu
    Kastrullresan skrev 2010-12-03 22:44:49 följande:
    Idag blev det att titta djupt i frysens lådor och kylens skrymslen för jag ville verkligen INTE åka och handla.

Ungskokt torsk med vitvinssås, räkor, ägghack och riven pepparrot

www.kastrullresan.com/2010/12/fredagsfisk.htm...

Kanske inte den vanligaste fredagmiddagen hos oss men gott var det.
    Vilken fin blogg du har! Där fastnade jag länge.
  • Mumu

På dagen blir det rester, vi har hela kylen full av mat som behöver ätas upp. Ikväll tänker jag göra en varm tunnbrödstårta som jag hittade recept på här i tråden, eller rättare sagt i en blogg som det länkades till i tråden. Den låter jättegod, så jag hoppas den är det!

• Mumu
    Mumu skrev 2010-12-05 10:41:46 följande:
    På dagen blir det rester, vi har hela kylen full av mat som behöver ätas upp. Ikväll tänker jag göra en varm tunnbrödstårta som jag hittade recept på här i tråden, eller rättare sagt i en blogg som det länkades till i tråden. Den låter jättegod, så jag hoppas den är det!
    ... och oh my god, vad god den var!
  • Mumu

Idag blev det korv stroganoff. Jag hade planerat in det eftersom jag skulle bort egentligen och både sambon och barnen älskar det, medans jag tycker det är skittråkigt. Så blev min aktivitet inställd, så jag fick i alla fall både laga och äta stroganoffen...

• Mumu

Åt oxfilé på en schysst italiensk restaurang igår. Idag åt vi en rejäl hotellfrukost och nu fick vi en rejäl macklunch hos kompisar på hemvägen.

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25