Vad ska ni äta i dag 25
Blev hembjudna till svärföräldrarna på en sen lunch, så högreven får vänta till imorgon. Vi fick jättegoda kycklingcanelloni. Senare ikväll ska vi mumsa på kycklingpitor med guacamole,
Blev hembjudna till svärföräldrarna på en sen lunch, så högreven får vänta till imorgon. Vi fick jättegoda kycklingcanelloni. Senare ikväll ska vi mumsa på kycklingpitor med guacamole,
Nu står det en högrev och puttrar på spisen i en japanskinspirerad kryddbuljong. Sen ska den villa, strimlas och koka ihop med en sås på buljongen och massa goda kryddor/såser.
Vi skulle ha ätit pulled pork idag, men man måste ha huvudet med sig i tid om man ska ha nåt i ugnen i sju timmar, så att komma på det klockan 15 är ju inte så bra... Alltså blir det ändrade planer och hämtmat istället. Jag var sugen på kinamat, men blev nedröstad av familjen som ville ha pizza. Jag vill absolut inte ha pizza idag, så jag tar en kycklingkebabtallrik.
Hade vi inte varit hemma med barnen och velat ha en barnvänlig meny så skulle jag absoluuuuut ha valt pilgrimsmusslor till förrätt, det är bland det bästa jag vet! Lättstekta med en klick krämig palsternackspuré, till det ärtskott och helst Yasuragis marinerade vitlökar uppstekta och hackade. Men det får bli en annan gång...
Haha, herregud... Nästan varje nyår så gör jag en speciell smörsås som är jättegod. Men fy fan vilket skitgöra att göra såsen! Den skär sig ALLTID ! Och så får man stå där med isbitar och vispa som en galning och när den går ihop så är den för kall och så ska man värma den försiktigt och... tja, så där får man hålla på tills man blir vansinnig. Men den är god när den är klar i alla fall
. Så var det även ikväll, både med isbitar, vispning och framför allt så smakade den mums!
Glömde ju att stoppa in karrén i tid häromdagen då vi skulle äta pulled pork, men nu står den i alla fall i ugnen. Vet inte om vi hinner äta den idag, för den ska stå inne sju timmar och vi ska lämna barnen hos mamma och pappa ikväll och sedan gå på bio. Men hinner vi inte äta pulled pork så funkar det ju utmärkt att spara till imorgon och så köper vi mat nånstans.
Skottade tak hemma hos mamma och pappa halva dagen så efteråt blev vi bjudna på thaimat. Friterad kyckling med sötsur sås, kyckling med sötcurry, fläsk med rödcurry, biff med gröncurry och stekt ris med kyckling hade vi på bordet. Alla blev mätta, kan man säga ...
Idag blev det en toast på ica maxi i samband med veckohandling till lunch. Ikväll ska jag på ett fik och träffa en kompis så då tänker jag äta deras jättegoda köttfärsbaguette på planka och så något sött därefter. Bla så har de världsgod glass som de rör ihop själva där på fiket. Och så en stor kopp te till!
Sambon och barnen ska äta korv stroganoff, för det älskar de, medans jag knappt ens tycker det är mat, så de brukar passa på när jag är borta.
tänkte göra kebabgryta, någon som har något bra recept? första gången jag gör.