• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Kycklingwok med sötsur mango.

Bäst just nu: Mitt nygamla jobb!
  • Mumu

Hemligt hemligt. Jag ska på jobbfest och det är väldigt hyschigt om vad det blir att äta. Jag vet dock var maten levereras från, så jag hoppas SÅÅÅÅ på deras exotiska planka som är bättre än bäst! Sen är det ingen på jobbet som vet vad det blir till dessert, inte ens hon som beställt maten, för vår tokiga kvartersbutiksägare vill överraska oss och vill inte berätta vad han ska laga till efterrätt ...

• Mumu
    Ela skrev 2010-12-16 19:44:43 följande:

Idag har jag helt gett upp tanken på att det någonsin blir bebis så jag lagade mat. Lax i limesås, jasminris och lättkokt romanesco blev det.

Baka ciabatta, då kommer bebisen ut!

• Mumu

Vi ska på barnkalas och där skulle vi få tacos. Det blir bra.

• Mumu

Till lunch ar jag ingen aning om vad det kan bli för nåt, nåt enkelt och lätt. Vi ska feja och koka julgodis mest hela dagen. Men ikväll ska vi i alla fall fira att sambon skrev på för ett nytt jobb igår, så då tänkte vi göra fläskfilé fylld med salami och mozzarella. Jättegott och enkelt, till det brukar vi ha färsk pasta och en god sallad.

• Mumu
    Gurkan skrev 2010-12-18 12:36:25 följande:
    Ikväll blir det varma mackor med köttfärsröra, stekt lök, bea och ost (inte så nyttigt då men det är ju lördag ;P)
    Och till efterrätt smulpaj med jordgubbar och till det vispad creme fraiche!
    Ååååh, en till som gör samma variant som vi gör! Visst är det gott!? Vi brukar putta ihop brödskivorna så det blir en enda stor jättemacka. Just när vi gör just den där kombinationen.
  • Mumu

Vi julstökar och julstökar och när allt är klart och granen på plats så tänkte vi äta stekt potatis, stekt korv, stekt ägg och vita bönor.

• Mumu

Vi åt broccoligratäng med skinka och så har jag invigt min nya assistent så det finns massor av nybakt börd som jag ska smaka av senare, tillsammans med en kopp te.

Bäst just nu: Jul jul strålande jul!
  • Mumu
    Jennifer 060828 skrev 2010-12-27 00:48:25 följande:
    Det har blivit julmat i 3 dagar snart..

I morgon gör vi pastasås med skinka och spagetthi på skinkan.

Och till middag blir det skinkfrestelse kanske,.,. allt för att göra sig av med skinkan
    Vi får nog ingen skinka över i år, annars är det här ett riktigt gott sätt att göra sig av med sista skinkan:  Annandagsskinka, man marinerar skinkskivor i madeira och sen gratinerar med dem med en sås på vispgrädde, creme fraiche, curry, senap och chilisås. Jättegott blir det! Serveras med kokt potatis och broccoli. 

Vi äter tacos ikväll och imorgon tänkte jag göra en japaninspirerad gryta på högrev. Om jag får tag på nån högrev, vill säga. 
  • Mumu
    Ela skrev 2010-12-27 22:17:32 följande:
    Vi åt entrecôte och ugnsrostade grönsaker. Skönt med lite omväxling efter sjukhusmat (japp, han är ute nu ) och julmat.
    Grattis !
Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25