Vad ska ni äta i dag 25
Kycklingwok med sötsur mango.
Kycklingwok med sötsur mango.
Hemligt hemligt. Jag ska på jobbfest och det är väldigt hyschigt om vad det blir att äta. Jag vet dock var maten levereras från, så jag hoppas SÅÅÅÅ på deras exotiska planka som är bättre än bäst! Sen är det ingen på jobbet som vet vad det blir till dessert, inte ens hon som beställt maten, för vår tokiga kvartersbutiksägare vill överraska oss och vill inte berätta vad han ska laga till efterrätt ...
Idag har jag helt gett upp tanken på att det någonsin blir bebis så jag lagade mat. Lax i limesås, jasminris och lättkokt romanesco blev det.
Vi ska på barnkalas och där skulle vi få tacos. Det blir bra.
Till lunch ar jag ingen aning om vad det kan bli för nåt, nåt enkelt och lätt. Vi ska feja och koka julgodis mest hela dagen. Men ikväll ska vi i alla fall fira att sambon skrev på för ett nytt jobb igår, så då tänkte vi göra fläskfilé fylld med salami och mozzarella. Jättegott och enkelt, till det brukar vi ha färsk pasta och en god sallad.
Vi julstökar och julstökar och när allt är klart och granen på plats så tänkte vi äta stekt potatis, stekt korv, stekt ägg och vita bönor.
Vi åt broccoligratäng med skinka och så har jag invigt min nya assistent så det finns massor av nybakt börd som jag ska smaka av senare, tillsammans med en kopp te.