• Mumu

Vad ska ni äta i dag 25

Levandecharader, jag har inte receptet just nu. Men det var rätt konstigt, med mycket olivolja (!) i, kanske inte vad man väntar sig av japansk mat. Men det blev gott i alla fall. Idag äter vi små köttfärsbiffar i pitabröd med tzatsiki och marineras rödlök.

Bäst just nu: Sommarlov!
  • Mumu
    Mumu skrev 2010-06-23 09:55:34 följande:
    Levandecharader, jag har inte receptet just nu. Men det var rätt konstigt, med mycket olivolja (!) i, kanske inte vad man väntar sig av japansk mat. Men det blev gott i alla fall. Idag äter vi små köttfärsbiffar i pitabröd med tzatsiki och marineras rödlök.
    Ser att receptet finns på Matklubben:

http://www.matklubben.se/recept/kycklinglaarfile_med_loeksaas_85006.html

Ursprungligen kommer det från Allt om mat.

• Mumu

Till lunch blir det picnic i det gröna. Matjessillröra, färskpotatis, kycklingspett, sallad, hårt tunnbröd, lagrad ost, köttbullar, coctailtomater, kakor och annat som funkar att äta kallt. På kvällen skippar vi traditionella grillningen och äter smörgåstårta istället.

• Mumu

Rester från igår, sillröra, smörgåstårta, köttbullar. Förstärkning av makaroner till barnen.

• Mumu

Grillad fläskfilé, färskpotatis, sallad,kall mangosås, grillade grönsaker.

• Mumu

En enkel korvstroganoff med ris står på menyn idag. Då blir barnen glada.

• Mumu

Till lunch blev det hemlagad pytt i panna med tärnad grillad fläskfilé från igår, färskpotatis, lök och några halverade köttbullar från midsommar. Himla gott blev det! Stekt ägg till såklart.

• Mumu

Fish'n'chips. Eller ja, sprödbakad torsk med pommes och remouladsås.

• Mumu
    Trollet Ludenben skrev 2010-06-29 19:57:53 följande:
    men knäppt, skrev ju det förut... fast det var innan vi ätit det iofs men vilken upprepning Obestämd
    Vi är lite sega här, så det får gärna bankas in .
  • Mumu

Hmmm, soppa och pannkaka står på menyn... Men jag ska ut och fika med en kompis ikväll, undrar om jag ska äta nån god sallad eller nåt då istället, och så får sambon och barnen äta pannkakan. Jo, så får det nog bli .

Svar på tråden Vad ska ni äta i dag 25