Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?
Anonym (under utredning) skrev 2010-11-07 19:25:44 följande:
Gud så skönt att läsa era berättelser.För precis som ni skriver, så får jag för mig att han inte vill ha mig, fast han skrivit ett sms där han klart och tydligt skrivit "du vet att jag vill ha dig" och senast jag ville göra slut, bara för ett par dagar sedan, så orkade han nog inte med mig på en stund, han försvann från MSN och kom inte tilbaka.
Då fick jag spel och messade att det var slut.
Han återkom senare och skrev. "snälla Sara, måste du vara så drastisk?"
"Jag saknar dig massor, men just idag var jag så trött och orkade inte ses"
Men då svänger jag igen, fan fan fan vad dum jag är mot honom, han förtjänar bättre. Och så vill jag avsluta igen, för hans skull.
Och just som någon skrev, det pågår en kamp i huvudet med 100 olika argument för eller emot honom.
Jag hittar "bevis" överallt. Han bedrar mig....eller?
Jag VILL behålla honom. Jag vet ju det.
Men hur fan ska jag klara ut alla demoner i huvudet?
Man får försöka hitta små knep för att få ordning på det.
Killen verkar ändå vara förstående. Jag tror att det är viktigt att du är ärlig med hur du fungerar. Så att han vet att även om du skriker "jag hatar dig, det är slut nu!" i stundens hetta så ska han veta att du inte menar det. Det blir lättare att stå ut med svägningarna då, och han får en chans att hitta sätt att hantera det på.
Det är en intressant problematik samtidigt. Jag är fascinerad, för jag måste nu lära mig att vara "normal", och det är en helt annan värld för mig. Det känns så konstigt att inte reagera med full styrka på känslorna, jag tror alltid att jag är en mes som blir utnyttjad om jag inte reagerar med ilska och lämnar killen när han gör fel. Så detta är tufft för mig att försöka omprogrammera min egen hjärna.
Det som faktiskt hjälpt mig mest var att träffa en kille som var exakt likadan som mig. Det gjorde att jag fick upp ögonen för mitt eget beteende. Jag tänkte hela tiden om den killen att han var ju helt galen! Och sjuk i huvudet för att han reagerade som han gjorde. Han gjorde slut för att jag inte svarade i telefonennär jag jobbade. Sen insåg jag, att det är precis sån som jag är. Och det var sjukt jobbigt att befinna sig på andra sidan plötsligt! Jag har bara haft förståelse för mina egna känslor, och inte kunnat sätta mig in i hur jobbigt det är för min partner. Därför anstränger jag mig mer nu för att faktiskt skärpa mig. OK han svarade inte i telefonen på 10 min nu. Men han måste inte vara otrogen för det. Ibland händer det att jag inte svarar. Är jag otrogen då? Nej. Så varför skulle han vara det? Och visst, kanske ÄR han det, men det kommer jag inte få veta säkert ändå. Jag försöker resonera med mig själv för att släppa kontrollbehovet. Men gud vad svårt det är!.