Anonym (HELVETE) skrev 2011-07-07 07:26:27 följande:
Rubriken lyder hur fungerar ni i relationer?
Jag har ett förhållande på 18 år bakom mig, som avslutades för drygt ett år sen. Det var en enda lång cirkus.
För fem månader sen träffade jag vad jag trodde, och fortfarande tror, var min livs stora kärlek.
För nio timmar sen, igår kväll, så bestämde vi att gå skilda vägar, på hennes initiativ.
Enda egentliga anledningen att jag inte försökte övertala henne, vilket jag tror jag hae lyckats med, är att jag inte vill utsätta henne mer för mig.
Jag orkar inte prata om det nu, men tänker skriva igen i den här tråden ikväll, för just nu känner jag mig så tom, övergiven och vedervärdig.
Stackar människa. Hon har ett hjärta av guld. Hon beskriver mig som den första man hon var kär i på riktigt.
Det hon varit med om på den korta tiden med mig, ska det få prägla hur hon ser på hur det är att vara kär.
Och jag, min arma jävel. Hur ska jag nånsin våga släppa in någon i mitt allra innersta igen?
Inte för min egen skull, utan för hennes. Ska fler behöva vara med om samma förbannade jävla helvete?
Känner mig så tom, så tom, så tom. Nåt så otroligt tom. Orkar inte gråta, inte skratta. Det tragiska är att den värsta ångesten försvann när hon ville bryta. Kvar finns fortfarande en ångest, men mer på en hanterbar nivå. En molande känsla i magen, och ett lätt illamående som går och kommer. Allt är så sjukt så det går inte uttrycka skiten i ord.
Jag tycker inte synd om mig själv. Inte det minsta. Jag tycker synd om henne. Denna underbara flicka, med en ängels vita vingar. Vad hade hon gjort för ont för att hennes väg skulle korsas med min?
Fick man välja så avstod jag kärlek resten av livet. Klarar inte samma sak en gång till.
Att gå igenom den här korta förälskelsen kan jämföras med att öppna upp skallbenet, stoppa ner en elvisp och köra på högsta effekt oavbrutet.
Var lite skönt att få skriva av sig lite. Men gud i himlen vad jag saknar henne. Nu är tårarna väldigt nära.
Stackars flicka, och behövt få detta som sin första 'riktiga' förälskelse.
Nu orkar jag inte skriva mer. Ska försöka gå in på detaljer ikväll, och beskriva hur jag, min patetiska jävel, fungerar i relationer. Har en precis färskt i minnet som jag kan återberätta sen. Fy fan!!
Vi är nog många i tråden som delar dessa känslor. Och jag känner definitivt igen det du skriver, att den värsta ångesten försvann när det tog slut, trots att du fortfarande mår dåligt. Att vara så här, det är som en förbannelse... Känns som att man är dömd till ett liv utan kärlek.