• Anonym

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Anonym (blomma) skrev 2011-07-25 11:06:38 följande:
    Jag vet hur det känns, vissa dagar är bara hemska.... Allt bara skit....Det är oftast övergående och kan bero på olika saker, hos mig utlöses det exra av sömnbrist, om jag inte ätit m.m. Även om jag inte umgåtts med folk på länge... Vad utlöser hos dig?

Ibland får man bara vänta ut det...ibland hjälper det att promenera i snabb takt, städa eller annat fysiskt avledande....ibland att prata med någon.....     

Kramis!
    Mitt kommer oftast när jag är sysslolös. Dvs mest på helgerna. Mitt i veckorna stressar jag runt så mycket så jag känner inte de känslorna då. Men man kan inte stressa runt alltid bara för att slippa känna tomheten. Jag inser själv hur löjliga mina tankar kan vara i de stunderna. Hur den labila tonåringen fortfarande finns kvar inom mig, när jag tänker att jag vill ta fram rakbladet bara för att det känns lite jobbigt. Jag gör inte det, men det stör mig ändå att tanken ens finns där. För "normala" människor brukar inte tänka på rakblad varje gång de är ledsna.
  • Anonym
    Anonym (blä!) skrev 2011-07-26 11:39:43 följande:
    jag vet inte, men hade ingen lust att börja om i 3 månader må värre än värst.
    Jag förstår hur du resonerar, jag tänkte på samma sätt innan. Hade provat så många mediciner, och alla fick mig att må sämre. Flera månaders helvete med varje ny medicin. Efter ett långt uppehåll så gav jag lamictal en chans och ångrar mig inte det minsta lilla.
  • Anonym
    Mistelstein skrev 2011-07-28 11:56:19 följande:
    Jag har själv aldrig råkat ut för otrohet (vad jag vet!!!) Och aldrig varit det heller, det finns liksom inte i minn värld.

Men jag hade aldrig, aldrig nånsin kunnat förlåta en sån sak. Tilliten hade varit förstörd för all framtid.  
    Tänk hur det påverkar någon med borderline, som redan har rädslan för att överges. Den blir tusen gånger värre efter en sådan sak. Samtidigt förstår jag att många av de otrogna inte gör det för att vara elaka utan de mår kanske dåligt på sitt sätt och gör det som något självdestruktivt. Men det gör inte mindre ont för det.
  • Anonym
    Mistelstein skrev 2011-07-29 11:01:02 följande:
    Idag var jag på mitt andra besök hos psykolog. Mycket tänkvärt och en del poletter som trillar ned!
    Vad roligt. Önskar jag också kunde göra framsteg hos psykologen. Känner ni andra inte att borderlinen kan försvåra terapin? Att ni backar när psykologen kommer för nära? Vilket ju krävs för att man ska komma någon vart.
  • Anonym
    Disan skrev 2011-07-29 20:01:44 följande:
    (Har jag?): Hur mår du nu?

Anonym: Min psyk är bra, hon går liksom aldrig för långt och hon håller ett bra avstånd. Men har däremot träffat personal inom psyk som jag hatat från början och då är det inte lätt!
    Jag gillar dom alltid från början men efter ett par gånger föraktar jag dom och slutar gå dit. Inte pga något de gjort, utan jag fungerar så bara. Så kommer aldrig någon vart.
  • Anonym
    Mistelstein skrev 2011-07-30 14:28:47 följande:
    Ingen bra dag idag, känner mig rastlös och tom på samma gång! Arg och irriterad, vill göra något samtidigt som jag inte har ork....
    I know the feeling. Jag känner alltid så på helgerna. Men jag stannar i sängen och kollar på en massa serier istället. Jag känner mig inte ensam då, då har jag mitt eget sociala liv med alla läkarna i greys anatomy.
  • Anonym

Jag märker hur jag sakta men säkert är på väg åt fel håll. Jag börjar bli rejält deprimerad. Jag är trött på detta. Jag är trött på att jag aldrig fått veta hur det känns för vanliga människor när de har livslust. Jag vill också veta hur livslust känns, för i mina öron så låter det för bra för att vara sant. Jag vill inte ens leva, jag orkar inte bry mig. Men den tiden som jag måste vara här, den tiden måste jag gå och jobba. Det får ju inte mig att vilja leva mer direkt. Så less!

• Anonym

Urk, samma lika här!

Jag mår som dig ts, har ingen diagnos eller nåt men slits dagligen med att ta tag i detta till att härda ut och tänka att det går över. Har en kille nu sedan 7 månader tillbaka och (kors i taket) så är vi fortfarande tillsammans. Men jag börjar mer och mer försöka skapa bråka, få fram ngt så att jag kan skälla på honom så att jag i sin tur kan få honom att tycka jag är konstig som i sin tur leder till att det är synd om stackars mig och jag är hemsk. Helt sjukt hur man tänker egentligen. Men jag älskar verkligen honom och han är den första jag verkligen vill kämpa för efter en separation som jag gått igenom för några år sedan. 

Funderar på att ta kontakt med vården nu för jag har bara två veckor kvar på min semester och sen är det tillbaks till den fina, lyckliga vardagen igen (iaf utåt). 

• Anonym
    Anonym (tips) skrev 2011-08-05 01:47:16 följande:
    Hej!
    Inte kollat tråden på ett tag så fick bläddra lite. Jag har ju fött mitt barn nu :) En underbar flicka. Och klarade av dem vanliga mamma-bluesen som varade kanske en vecka...var så inställd på att dem kanske kunde rubba det jag hunnit bygga upp under graviditeten. Men nu har det gått 3 veckor sedan förlossningen och trots lite jobbiga kvällar och mycket fokus på min bebis, så är hon värd allt! Så fort jag tittar på henne så försvinner allt. Som någon tidigare skrev, hon är mitt botemedel...jag kände under första veckan det du beskriver...att jag började gråta så fort jag tittde på henne..mest för att jag aldrig vill förlora henne...vad ska jag göra om det händer henne något..nä usshh...bara grät. Bestämde mig för att inte gå in och älta dem tankarna och det gick över... 

Känner hur hon trygg hon känner sig hos mig...om hon gråter i sin pappas famn så går det över så fort jag får henne i min famn. Hon tittar mig rakt i ögonen och jag bara vet att mitt liv har fått en annan mening för gott. För henne ska jag göra mitt bästa, jobba hårt under de svåraste stunderna för att hon sak få en tryggare uppväxt än den jag själv haft...

den onda cirkeln ska inte fortsätta...jag bryter den. 
    Grattis till din flicka! Vad roligt!
  • Anonym
    SannaB83 skrev 2011-08-06 00:07:46 följande:
    Har depression och ångest enligt läkare. Men varken terapi eller olika mediciner har hjälpt mig. Tror själv jag har borderline men ingen på psykmottgningen har sagt nåt om det. Vågar inte säga nåt om mina tankar för att jag har kanske fel eller blir idiotförklarad. Vet inte hur mitt liv kommer bli. Står ute på ingemansland när ingen ser eller hör mig.
    Vad har du provat för mediciner? Lamictal är en medicin som hjälper vissa med borderline och bipolär typ2. Typ 2 är inte som den klassiska bipoläriteten med kraftiga manier, utan märks mest på ständiga depressioner som inte går att behandla med vanliga anti-depressiva. Ge inte upp.
Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?