Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Jag börjar känna mig så vilse i mina försök att hantera känslorna. Eftersom att jag vet att jag alltid överreagerar och känner mig kränkt av andra så försöker jag verkligen behärska mig in i det längsta nu. Problemet är att det känns som att jag då låter andra trampa på mig, att jag inte står upp för mig själv. Det gör att jag får mycket ångest och kokar av ilska och bitterhet inombords. För även om jag inte SKA känna mig kränkt så gör jag ju det, och det tar emot att gå emot min egen upplevelse av situationerna trots att jag vet att jag i 99% av fallen inte har någon anledning att känna som jag gör. Jag hade kunnat acceptera jobbiga känslor om jag bara kunde lära mig NÄR det är rätt att agera på dom och när jag ska svälja dom. Jag famlar verkligen i mörkret och försöker vara normal men jag har ingen som helst aning om hur man är det. Och vissa personer har förmågan att göra mig ännu mer labil än jag redan är, hur mycket jag än tycker om dom.
Ja guuuud jag blir galen på alla tankar jag får som jag vänder och vrider fram och tillbaka! Det kan vara så lite, sent svar på ett sms eller inget alls så drar tankarna igång! Nu vill han inte ses mer, nu har han tröttnat etc, etc.
Jag måste, måste jobba på detta och inte bli så fixerad! Blir ett eldprov att försöka ligga lite lågt nu och HAN får höra av sig! Wish me luck!
känner igen mig ganska mkt men tror ej på diagnoser.
det finns lösningar. jag ser mig som "kärleksmissbrukare" -där finns oxå denna intenistet och vredesutbrott -och därför går jag på SLAAmöten. där finns en lösning, ett tolvstgesprogram som gör att jag blir frisk!!! jättehärligt! fungerar långt långt över min tidigare nivå.
men fick ett återfall i somras, på 3e dejten med en jättefin kille fick jag ett slags utbrott, bla för att han kom lite för nära så fort. så det har jag fått lida för senaste halvåret.
hörde f.ö. att boken Hemligheten -om varaktig kärlek (el. likn. ) ska va bra o handla om anknytingsmönster.
min anknytning var kaotisk/ desorganisiserad.
KRAM på er!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
min läkare gav mig oxå ett sånt text, varpå jag började störtgråta o blev förbannad (hi hi,,,)
jag har skrivit flera debattartiklar mot adhdiagnosen( som inte är en riktig diagnos, utan en uppfinning fr läkemedelsföretagen så att de ska tjäna pengar genom att medicinera befolkningen.)
- och det sa jag till honom. senare i veckan ringde han upp mig o bad mig komma dit igen. jag gick dit men hade förlorat allt förtroende för honom så inser att de inte kan hjälpa mig, de är för korkade/ konventionella/ inkompetenta.
jag har aldrig haft konc.problem och har alltid fått höra at jag är så lugn -om jag har adhd så har hela svenska befolkningen det.
mitt råd är att söka hjälp i tolvstegsrörelsen, där kan man bli frisk på riktgt. KRAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
oj oj blir helt slut i rutan när jag tänker på detta o på de j:a korkade läkarna.
kom på nu oxå att när jag sökte hjälp då så hade min pappa varit akut döende ( óerhört dramatiskt, polisen ringde till mig etc.) och jag var enligt mig själv i chock och sorgtillstånd.
tolvstegsrörelsen skapades på 30 talet -aa (anonyma alkoholister) men finns nu för 100-tals olika problem. SLAA är för sex och/eller kärleksmissbrukare.
Jag identifierar mig med att vara kärleksmissbrukare -med denna dramatik och starka känslor som vi diskuterar i tråden. Har varit med där 7 år och hjälpt mig oerhört.
Det finns även tolvstegsprogram för anhöriga till missbrukare -alanon och för oss som haft en otrygg barndom -acoa. Emotion anonymous för de med dramatiska känslor. Osv Osv.
KRAM DET FINNS HJÄLP men inte i den sjuka vården.