• Nyctophilia

Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?

Underbart att höra! :)

Jag har haft upp och ned dalar med måendet de senaste dagarna, jag fattar inte hur det kan svänga från bra till nedåtdipp på bara några timmar!? Kan må hur bra som helst, se fram emot kvällen då jag tänkte koppla av och ta nåt glad rose med maken. Sen efter en stunds powernap är humöret i bott och jag känner mig mest irriterad på maken. Känner mest tjock och pluffsig dessutom och ja det är jag ju med typ 17 kg i övervikt. Mår illa av mig själv. :/

• Nyctophilia

Usch här är det inget bra alls. Vet ej vad jag ska ta mig till! Maken berättade att han bara har kompiskänslor för mig och hela världen bara rämnade. Inte klarat gå till jobbet ens utan var hemma igår och idag! Känns som jag är i chock. Här har jag gått och trott att allt var bra liksom och han har sagt det till mig. Fattar inget!? Kan känslor ens komma tillbaka?? :( Fan jag älskar verkligen den karln....

• Nyctophilia

Han säger väl mer att han ej vet om de kommer tillbaka. Och jag vet inte vad jag ska tro eller hoppas på. Har ju inte varit den lättaste att leva med och har sagt mkt dumt genom åren, ja ni vet hur man funkar.
    Jag har precis börjat hos psykolog och ändå kommit väldigt långt med att hantera vissa känslor. Förut har han sagt att han har svårt att lita på mig i vissa avseenden men menar på att detta ej har med känslorna att göra heller.
    Förut hade han väldigt mycket med jobbet och visade tydliga tecken på utmattningsdepp. Sa själv först att det var pga av det, men nu plötsligt är det inte alls därför!? Jag fattar liksom inget då jag hela tiden får olika bud!
    Han har varit hos läkare och fått antidepp bl.a.
    Ett tag gick vi i rådgivning och det blev bättre men ja..... Önskar jag hade kunnat se in i hans huvud!
    Hur lång tid ska man vänta och hoppas när det varit så här i perioder?!
    Blir så ledsen då jag tänker på det, alla år vi haft tillsammans. Ska man bara ge upp det! Och vart ska man bo, vill ju bo kvar i området vi nu bor i, men inte det lättaste att få tag i boende. :( Tankarna bara snurrar just nu!

• Nyctophilia

Har bokat f-rådgivning med tid nästa vecka(privat). Sen får vi se, men mår inget vidare alls. :(

• Nyctophilia

Njäää, inget vidare här. Det går åt en hel jävla massa sobril. Känner mig totalt handlingsförlamad till och från. Men på nåt sätt ska det väl gå...

• Nyctophilia

Jovisst är det ingen höjdare men den är behjälplig då det är som värst. Annars försöker jag syssellsätta mig för att slippa grubbla.
    I morgon har vi rådgivning, bäst att ta med en hel hushållsrulle med papper för jag kommer lipa som en sill!
    Vi har varit på rådgivning en gång förr men som nog inte gav så mkt då jag ej släppte fram mig själv utan gömde mig bakom en järnmask.... Och då tyckte jag inte det var jag som gjort några fel.

• Nyctophilia

Det är ju främst jag som försatt oss i denna sits. Hur jag betett mig gentemot min man.
    Det är hemskt men förr kände jag att jag hade "rätten" att bestämma över vad han skulle göra eller inte och jag har varit riktigt manipulativ dessutom för att få min vilja igenom. :( Sårat honom så många gånger. Bannar mig själv för att jag varit ett sånt jävla svin! Eller att jag inte insåg långt tidigare!
    Han kanske aldrig får tillbaka sina känslor för mig mer eller våga lita på att jag faktiskt kan förändra mig.
    Fast han säger det att han ej är arg mer så tror jag nog att så många års undertryckta känslor måste ut och pratas om.
    Tänker på hur besviken och arg jag var och kanske är ännu att min pappa gav mig däng när jag var liten och kränkte mig med elaka ord... Vet ju precis hur sånt känns och ändå gör jag lika. :(

Svar på tråden Ni med borderline, hur fungerar ni i relationer?