Anonym (blä!) skrev 2011-07-21 10:45:22 följande:
För att när jag blev gravid, så sa han om det blev missfall var det mitt fel, han har hotat om att ta barnet ifrån mig, han skriiker håll käften åt barnet och åt mig när han är trött eller irriterad eller har ont någonstans, han har hotat slå mig när han har varit irriterad och jag har inte slutat tex smaska, han har lämnat mig höggravid på ica maxi och åkt iväg, han har en tendens att säga åt sina vänner att jag är mindre intellektuell, borde färga håret för att det ser ut som om jag har råttskit färgat hår, jag klär mig inte klokt osv.
När han varit dum brukar han alltid be om förlåtelse och vara ångerfull.
Alla problem vi har i relationen är mitt fel, pga min borderline, för om jag inte vore som jag är så skulle vi ha det fint.
Sen kan han vara världens finaste kille, passar upp oss, leker med sitt barn, pussar, kramar osv.
Allt går i perioder, har vi en bra period så har vi en bra period, har vi en dålig period, så har vi en dålig period, står ut med det för han står ut med mig.
Hm...ja, det beror på hur ofta han är "dum" vs snäll.... Vissa saker låter ju inte så schysst, men kanske har det hänt enormt sällan? Det är knepigt med ex...det kan bli mer av en "hangup" än verklig kärlek, när man ser tillbaka så där... Som någon ovan skrev; när du väl fått han i säng så undrar du varför du ville det egentligen.... Jag har varit med om liknande... Däremot om han är en riktigt omtänksam och bra kille, då är det ju en annan femma. Men du skrev att han har varit velig? Velighet är det VÄRSTA som finns för oss med våra problem!
Min ex velade i 2,5 år...jag har aldrig mått värre....konstant ångest och rädsla för att vara "fel" för han...han gjorde slut säkert 1 ggr i månaden, för att sen övertala mig om att komma tillbaka....utåt sett en helylle kille med bostadsrätt och ordnat liv. MEN på insidan var han hur snurrig som helst! Eftersom han vägrade psykolog är jag glad att jag efter mycket slitage tog mig loss från han....jag har vissa känslor kvar, MEN jag mår bättre med min nuvarande....
Var rädd om din hälsa, man kan inte köpa en ny.... Umgås med människor som får dig att må bra.....